2016-08-29, 23:28
Medlem
Starbacks avatar
Axis.bold.as.love
"Idioten Starback tror att det var på 2000-talet den narkotikaklassades. Jag skriver detta till er som följer tråden och vill ha relevant information. Saken kan naturligtvis kontrolleras genom enkla googleslagningar för den som så önskar".

Gotyou!
Jag måste invända mot ditt omotiverade och oresonliga hat mot mej. Bara det att du är så tröttsam att kommentera med alla dina fånigheter. Där gjorde du bort dej ordentligt i a f.

Lyssna på dej själv: "Rohypnol (flunitrazepam) vart narkotikaklassat i Sverige på sjuttiotalet".

Bodströms ämbetsperiod var 11 oktober 2000–6 oktober 2006. Nån annan period har han inte suttit. Tidigt under denna period narkotikaklassades Rohypnol. I Läkartidningen Nr 8 2001 Volym 98 (se länk) skrev man: " Rohypnol/flunitrazepam klassas numera som ett narkotiskt läkemedel. Det framkallar aggressivitet särskilt om det tas i stora mängder. Kriminella beskriver hur de använt Rohypnol för att våga utföra våld. Bland annat har medlet använts av så kallade torpeder inför uppdrag. Rohypnol är ett bra sömnmedel i föreskriven dosering, men då det enligt kliniska observationer framkallar våldsam aggressivitet bör man iakta försiktighet vid förskrivningen".

Drugnews skrev 2004: "En studie har visat att var tredje våldsbrottsling missbrukar Rohypnol (med den verksamma substansen flunitrazepam), ofta i kombination med andra preparat. Kriminella intar ibland medlet för att bli mer känslokalla och hänsynslösa inför grova brott". "Tidigare har justitieminister Thomas Bodström krävt att läkemedlet ska stoppas".

Nu börjar du väl att gnälla om att jag gillar Bodström. Jag säger det på en gång: inget kan vara felaktigare. Jag redogör för fakta. Det är allt.

http://www.lakartidningen.se/OldArticlePdf/#!/2001/22486

http://drugnews.nu/2004/01/24/1942/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Thomas_Bodstr%C3%B6m
Senast redigerad av Starback 2016-08-29 kl. 23:49.
Citera
2016-08-29, 23:32
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag var kanske lite otydlig, men jag syftade på det mord och
grova bedrägeri som det i dag har beslutats att de ska utredas.

Jag är mer än lite oroad om inte ens sådana brott prioriteras
av polisen.

Så klart. Jag tror polisen jobbar för fullt. Men de som bestämmer över polisen har inte en clue.
Citera
2016-08-29, 23:33
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Mer från TV4-nyheter, om polisens obegripliga agerande
Intervju med Hasse Aro, kriminalkommentator:
Fråga: "Är det ett misslyckande för polisen att försäkringsbolaget har legat steget före?"
Aro: "Inte det att dom legat steget före, men att polisen inte gjort något. Det är ju på gränsen till obegripligt. Att man initialt inte ser dom märkliga omständigheterna, men sen har man ju fått dom presenterade för sig, flera gånger. Ändå har man inte reagerat. Det är väldigt konstigt."

Jag kan bara hålla med. Polisens agerande är obegripligt.

Om inte mord och grovt bedrägeri tas på allvar, vad är det
då som tas på allvar?

Om sociala myndigheter
Det kanske hör mer till granntråden om sex under hot, men många frågor
runt dom här brotten måste ju ställas till de sociala myndigheterna också.
– Har dom någon aning om var dom placerar barn och ungdomar för 80 000:-/månad?
– Vad har dom gjort när dom fått veta att boenden inte alls skötts enligt gällande regler?
– Varför ignorerades de sexutnyttjades larm till representater för sociala myndigheter?

Nog finns det många frågor som måste ställas…

Det skulle vara intressant att få namnen på den utredande polis/åklagare som lagt ner fallet angående mannens drunkningsdöd samt bedrägeri.
Är det av lathet eller har J.M någon hållhake på att allt som berör henne läggs ner?
Citera
2016-08-29, 23:35
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
JM borde kunnat lägga undan 100000-tals kr per månad om hon får ut 80k/månad för varje barn!

Ja det kan räcka länge i Thailand.
Lite funderingar dock - hon har två treåringar - om ett par år ska dessa börja skolan. Då kanske man vill hem? Därtill har hon fyra barn samt barnbarn boende i Sverige. Ja och "älskling" också förstås om han nu betyder ngt för henne.

De flesta som flyr iväg brukar förr eller senare återvända (tom spionen Bergelin kom hem).
Det är skillnad om man flyttar till något mot att flytta från något.
Citera
2016-08-29, 23:39
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det skulle vara intressant att få namnen på den utredande polis/åklagare som lagt ner fallet angående mannens drunkningsdöd samt bedrägeri.
Är det av lathet eller har J.M någon hållhake på att allt som berör henne läggs ner?

Håller verkligen med - det vore mkt intressant att få höra ansvarigas bevekelsegrunder för den nedlagda utredningen.
Ossian Cantvell har till och med gått ut i kvällspressen med en krönika där han frågar sig om inte mordet på Göran Möller kunde ha förhindrats om man utrett och gripit den som mördade JMs make - dvs JM.
Citera
2016-08-29, 23:42
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Så klart. Jag tror polisen jobbar för fullt. Men de som bestämmer över polisen har inte en clue.

Min kritik var mer riktad mot ledningen och inriktningen.
De enskilda poliserna tror jag gör så gott dom kan, under
rådande omständigheter. Bakom kulisserna anar jag en
organisation utan den struktur som måste finnas.
Ett tungt ansvar vilar på rikspolischefen. Må hans
efterträdare bli bättre...

Citera
2016-08-29, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja det kan räcka länge i Thailand.
Lite funderingar dock - hon har två treåringar - om ett par år ska dessa börja skolan. Då kanske man vill hem? Därtill har hon fyra barn samt barnbarn boende i Sverige. Ja och "älskling" också förstås om han nu betyder ngt för henne.

De flesta som flyr iväg brukar förr eller senare återvända (tom spionen Bergelin kom hem).
Det är skillnad om man flyttar till något mot att flytta från något.
Det har hon inte tänkt på.Hon verkar ju vara rätt impulsiv.Myndigheterna här måste ju vara nerknarkade själva för att inte kunna häkta JM.
Åker hon inte dit för detta så käkar jag upp min sko!
Citera
2016-08-29, 23:54
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Det har hon inte tänkt på.Hon verkar ju vara rätt impulsiv.Myndigheterna här måste ju vara nerknarkade själva för att inte kunna häkta JM.
Åker hon inte dit för detta så käkar jag upp min sko!

Man får märkliga vibbar hur JM har kunnat dupera sin omgivning.
Tänker på den kända bedragerskan Ingela Jansson som lurade allt och alla, vänner, släktingar, hotell, bilförsäljare (att lura bilförsäljare är starkt!) och tom lurade åklagaren att häva häktningen inför julfirandet när hon stod åtalad för bedrägeri - . Han har gått ut i media o erkänt att han blev duperad. Hon släpptes o drog utomlands.

Är JM av liknade kaliber - en ny Ingela??
Senast redigerad av Solglittret 2016-08-30 kl. 00:02.
Citera
2016-08-30, 00:00
Medlem
Starbacks avatar
Axis.bold.as.love:
"Då får det väl vara upp till var och en vem man vill tro på här i tråden".

Du har fått länkar till alla mina påståenden. Ändå sitter du och skickar tillmälen. Ditt oresonliga hat mot mej är så omotiverat. Vore kanske bättre om du förklarade det. Det var du, ja, som aldrig skulle svara mej mer. Därför får du länkarna igen. Hacka i dej:

http://www.lakartidningen.se/OldArticlePdf/#!/2001/22486

http://drugnews.nu/2004/01/24/1942/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Thomas_Bodstr%C3%B6m

Drugnews skrev 2004: "En studie har visat att var tredje våldsbrottsling missbrukar Rohypnol (med den verksamma substansen flunitrazepam), ofta i kombination med andra preparat. Kriminella intar ibland medlet för att bli mer känslokalla och hänsynslösa inför grova brott". "Tidigare har justitieminister Thomas Bodström krävt att läkemedlet ska stoppas".

"här har du en dom från 1994 där en person stulit det narkotikaklassade preparatet Rohypnol. Läs, om du kan" Vilket av dina obefintliga argument skulle den länken styrka, sa du?
Senast redigerad av Starback 2016-08-30 kl. 00:25.
Citera
2016-08-30, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Man får märkliga vibbar hur JM har kunnat dupera sin omgivning.
Tänker på den kända bedragerskan Ingela Jansson som lurade allt och alla, vänner, släktingar, hotell, bilförsäljare (att lura bilförsäljare är starkt!) och tom lurade åklagaren att häva häktningen inför julfirandet när hon stod åtalad för bedrägeri - . Han har gått ut i media o erkänt att han blev duperad. Hon släpptes o drog utomlands.

Är JM av liknade kaliber - en ny Ingella??
Att hon inte blev gripen när det uppdagades att namnteckningen på livförsäkringen var förfalskad är ju sinnessjukt.Alla som sett en halv Beckfilm hade ju burat in slinkan omgående
Försäkringsbolaget blev ju misstänksamma men inte polisen?Otroligt att hon undgått häktingar för sexet med.
Citera
2016-08-30, 00:04
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

JMs f.d. älskare jobbar inom Sörmlandspolisen.
Drunkningen skedde inom Köpings polisdistrikt/Västra Mälardalen, men åklagare och
tingsrätt finns i Västerås.

Lars Rogenfelt, numera pensionerad polis, höll i utredningen kring drunkningsfallet.
– En av de märkligaste historier jag varit med om i mitt yrkesliv, säger han.
– Vi vände på alla stenar vi kunde utan att hitta tillräckliga bevis för att kunna inleda en förundersökning om mord eller dråp.

Utredningen lades kort därefter ned, ett beslut som nu har överklagats.
http://vlt.se/nyheter/arboga/1.4172953-sommarstugemordet-41-aringens-makes-dod-granskas-pa-nytt

Lars Rogenfelt var tidigare sektionschef för utredningssektionen vid
närpolisområde Västra Mälardalen.

Jag håller med dig om att alldeles för lite har gjorts när det gäller
utredningen av det misstänkta mordet på maken. Kanske hade en
så enkel åtgärd som en toxikologisk undersökning fört utredningen
mot en lösning redan för ett år sedan.
Jag är, trots allt, ändå inte redo att börja hänge mig åt konspirations-
teorier. Ännu.

Nu startas ju en förundersökning!

Citera
2016-08-30, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Kan du nu vara så cool å lägga upp en bild på hur skon ser ut som du ska käka upp
Börjar nästan ångra detta vad!
Det skulle inte förvåna mig om"älsklingen"försvinner snart.Undrar om han hade kommit hem från Thailand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in