2016-08-04, 00:50
Medlem
Är själv inte i drogsvängen, dricker bara alkohol. Men jag tänkte bilda mig lite. Alltså, hur luktar det, jämfört med tobak, tex? Alltså då folk sitter och röker på? Luktar hasch och gräs olika?
Citera
2016-08-04, 00:51
Medlem
Svårt att säga förrän man luktat själv. En spliff med hasch i brukar inte lukta jättemycket mer än en vanlig cigg men det är ändå märkbart om man vet vad man ska lukta efter så att säga. Gräs luktar väldigt annorlunda jmf med tobak. Åk till Christiania eller Amsterdam och gå runt lite och sniffa
Citera
2016-08-04, 00:57
Medlem
Poliakovs avatar
Luktar typ stickigt, mossigt och sötaktigt. Vissa gillar doften, jag tycker den är lite äcklig. Cannabislukten är väldigt distinkt.
Citera
2016-08-04, 01:07
Medlem
sketcells avatar
Kan lukta lite olika beroende på sort. Men för någon helt oerfaren, tänk dig lukten av svett och tall blandat.
Citera
2016-08-04, 01:33
Medlem
Dr3s avatar
Sött som typ e cigg smak och turksvett.
Citera
2016-08-04, 01:36
Medlem
Luktar som en skunk, sött och väldigt starkt oftast även om det bara är en person som rökt i närheten. Beror väl på strain, hash verkar inte lukta lika mycket men även tillsammans med tobak luktar det lite annorlunda, dock lite mer åt oregano-hållet typ, eller liksom som en krydda, inte lika sött som grönt.
Citera
2016-08-04, 01:53
Medlem
Gräs luktar lite så som Heiniken.
Citera
2016-08-04, 08:32
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Gräs luktar väldigt likt humle tycker jag. Därför kan vissa öl både lukta och ge en eftersmak av gräs.
Citera
2016-08-04, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Skin-Mask
Gräs luktar väldigt likt humle tycker jag. Därför kan vissa öl både lukta och ge en eftersmak av gräs.

+1

Varje gång jag öppnar en öl på flaska känner jag cannabisdoft .
Citera
2016-08-05, 16:27
Medlem
Hmm... då är jag ganska övertygad om att jag kände doften hos grannen. Ganska behaglig faktiskt, fast en aning kväljande söt.
Citera
2016-08-05, 16:51
Medlem
Secretzzzs avatar
Cannabis har en väldigt speciell doft i sig, som man brukar "känna igen" direkt. Men för dem som inte vet hur det luktar, eller har rökt tidigare kan det vara svårt att känna av.

Låt oss bara säga att det luktar extremt mycket. Om en person skulle tänt en gås med bra gräs i din lägenhet, så skulle du veta direkt hur det är.

Svårt att förklara, men typ alla borde veta hur CB i dagens läge luktar, tänker man väl.
Ja, gräs luktar två gånger mer än om du röker hasch. Och det håller längre i luften/väggarna.
Senast redigerad av Secretzzz 2016-08-05 kl. 16:53.
Citera
2016-08-05, 17:51
Medlem
chfnos avatar
Jag har aldrig rökt själv men har haft folk runtomkring som gör som berättat att det är gräs. En gång rökte en person på balkongen med dörren öppen och det luktade ta mig fan i hela huset. Lukter är svårt att beskriva men en starkt söt smak blandad med svett. Tog flera dagar att vädra ur.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in