Citat:
Ursprungligen postat av
rosacykel
Hallå!
Min första tråd, yay!
Har sökt och inte hittat något svar på denna frågan så here it goes.
Jag bor i ett lägenhetshus och det är ett annat lägenhetshus mitt emot, jag är inte säker på om det är bostadsrätter eller hyresrätter.
Utanför våra lägenhetshus går en bilväg, längs med den (mot våra hus) finns en trottoar, sedan en gräsplätt på 1x20 meter, och vidare inåt kommer vår parkering.
När jag härom dagen sneddade över den här gräsplätten stack en synnerligen förbannad gubbe på nedersta våningen (i det andra lägenhetshuset) ut huvudet och skällde ut mig efter noter för att jag gick på "deras gräsmatta".
Sökte upp det på hitta.se och mycket riktigt tillhör den här 1x20m gräsplätten deras lägenhetshus.
Har han rätt i att jag inte får passera där?
Spelar det någon roll om det är hyres- eller bostadsrätter?
Marken på sidorna om gräsplätten får jag definitivt vistas på.
Den ena sidan är trottoar och den andra vår parkering, så det känns underligt att jag inte skulle ha RÄTT att gå på gräset.
Sitter i precis samma sits som dig. Vårat lägenhetshus ligger vid en vältrafikerad gata genom centrum, min parkeringsplats ligger inne bland bostadsrättshusen mittemot, ca 200m från min port. De har själva satt upp skyltar om att det är privat mark och att obehöriga äga ej tillstånd att beträda marken. Sneddade också över en gräsplätt som ligger vid parkeringen och fick mig en duktig utskällning av en surgubbe som bor i bostadsrätterna.
Jag kan tycka att det är jävligt töntigt då min hyresvärd äger marken där parkeringarna ligger samt att de ägde husen som sedan ombildades till bostadsrätter. Jag har all rätt att gå där då jag betalar 500 kr i månaden för min parkering men har valt att inte snedda över gräset för att slippa osämja.
Det tar mig 10 sekunder extra att gå runt, så därför gör jag det.
Då är dom nöjda och glada, jag slipper klagomål och irritation och det blir en fin stämning och man hälsar på varandra när man passerar.
Som sagt, jag tycker det är jävligt töntigt av dom, men å andra sidan
Vad är 10 sekunder mot att uppleva otrevliga grannar och irritation varje dag?