2005-12-03, 17:13
Medlem
Shuyins avatar
Personligen så tycker jag att det är bra, fler spelare får rutin från allsvenskt spel och bli då bättre spelare, som Sverige kan exportera till övriga Europa. Så jag är för det här med 16 lag.

En länk: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=497272&previousRenderType=6
Citera
2005-12-03, 17:20
Medlem
GodSaysNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Personligen så tycker jag att det är bra, fler spelare får rutin från allsvenskt spel och bli då bättre spelare, som Sverige kan exportera till övriga Europa. Så jag är för det här med 16 lag.

En länk: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=497272&previousRenderType=6

Tycker också att det är en bra idé men det bästa vore väl om Sverige slapp exportera spelare till övriga Europa.
Citera
2005-12-03, 17:24
Medlem
Shuyins avatar
Jo, men i dagsläget så är det bättre för klubbarna (dom får mer cash), och landslaget får bättre utvecklade spelare.
Citera
2005-12-03, 17:31
Medlem
Jag tycker att det är bra med 16 lag.
Citera
2005-12-03, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin

Ett dåligt förslag tycker jag. Antal lag och matcher är optimalt just nu. Detta är bara ett sätt suga ut de trogna publiken på ännu mera pengar. Se vad som har hänt med Elitserien, intresset har stadigt gått ner efter man börjat utökat antalet lag och matcher. Varje match ska vara nåt speciellt, de blir inte så om man ökar antalet matcher.
Citera
2005-12-03, 17:39
Medlem
Schwedens avatar
Tycker det låter som en bra idée.. 16 lag!
Citera
2005-12-03, 18:10
Medlem
feldgraus avatar
Helt klart för 16 lag i Allsvenskan. Svenska klubblag måste då lära sig spela fler matcher, tätare, som man gör på de flesta andra ställen i Europa. Lagen måste även satsa på unga spelare tidigare, eftersom man behöver vila "A-spelare" lite då och då. Detta ger förhoppningsvis fler talanger och mer pengar i slutändan. 4 extra matcher per år ger ett välbehövligt tillskott i klubbkassan, för jag tror inte att snittet kommer sjunka. Fler matcher kommer även att få klubbarna att se över sina hemmaarenor, och få upp dem till en standard som klarar fler matcher, detta genererar i sin tur fler åskådare. O s v, o s v.

/feldgrau
Citera
2005-12-03, 18:14
Bannlyst
Var väldigt positiv till detta i början, men sen kom jag att tänka på hur många matcher det blir. För Djurgårdens del blir det 4 extra matcher på ett redan tungt spelschema (årligt CL-kval, CL, Sv. Cup-matcher inkl. final samt Royal League).

Fast å andra sidan gör väl inte 4 matcher sååå stor skillnad. Men då får det faan stanna där. Inte fler lag än 16, inga jävla slutspel och inga jävla trippelmöten klubbarna emellan.
Citera
2005-12-03, 18:21
Medlem
Det som är positivt med detta sa feldgrau väldigt bra.

Det negativa däremot är ju att kvalitén på Allsvenskan troligtvis kommer att sjunka ännu mer då vi redan nu har för många "skitlag" som aldrig ens är i närheten av att slåss med dom stora. Skall det då komma in ytterligare två sådana lag så lär ju kvalitén sjunka ännu mer som sagt och det ser jag som jävligt negativt och tråkigt för "oss fotbollsälskare".
Citera
2005-12-03, 18:35
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Det negativa däremot är ju att kvalitén på Allsvenskan troligtvis kommer att sjunka ännu mer då vi redan nu har för många "skitlag" som aldrig ens är i närheten av att slåss med dom stora. Skall det då komma in ytterligare två sådana lag så lär ju kvalitén sjunka ännu mer som sagt och det ser jag som jävligt negativt och tråkigt för "oss fotbollsälskare".

Det är sant. Å andra sidan ger det en möjlighet till dagens "skitklubbar", typ Öster, Gefle, Sundsvall, Gais, m fl, lite andnöd, när de känner att de får luft under vingarna, och kanske även de vågar satsa mer på unga talanger, eftersom risken att de åker ur inte är lika stor som tidigare. Vågar fler lag satsa på talang tror jag att vi i slutändan får en bättre Allsvenska.

/feldgrau
Citera
2005-12-03, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Det är sant. Å andra sidan ger det en möjlighet till dagens "skitklubbar", typ Öster, Gefle, Sundsvall, Gais, m fl, lite andnöd, när de känner att de får luft under vingarna, och kanske även de vågar satsa mer på unga talanger, eftersom risken att de åker ur inte är lika stor som tidigare. Vågar fler lag satsa på talang tror jag att vi i slutändan får en bättre Allsvenska.

/feldgrau
Du skulle väl vilja stänga serien också?
Att snacka om att klubbar ska få andnöd, är trams tycker jag. De är den sportsliga spänningen som är fundamentet i idrotten.
Citera
2005-12-03, 18:51
Medlem
Ahruons avatar
Bra ide, ser gärna mer matcher och fler lag i Allsvenskan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in