2025-05-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Ursäkta för lite ot, men de var verkligen inte uppvuxna i ett traditionellt kristet hem. Föräldrarna tillhörde Jesusfolket som grundades i Californien i slutet på 60-talet och de kom till Sverige i början på 70-talet. De hade någon slags vision om att inte äga något utan de skulle leva fattigt som Jesus och sprida kristendomen. Många av dem var missbrukare eller före detta missbrukare.De hade en hippiestil och kunde inte försörja sig själva och ännu mindre ha omsorg om de barn som föddes.
Jag tror det var Linneakyrkan som startade upp en missbruksenhet för Jesusfolket så att de åtminstonne hade tak och mat över huvudet och jag vet att många av barnen for illa.
Ungefär lite som Jordcircusbarnen som faktiskt växte upp i misär, de vuxna hade fullt upp med sig själva och kunde inte ta hand om sina barns behov.

Just för att jag känner till lite om hur Magdalenas och Hannas första år var så har jag kanske lite förståelse för hur de blivit, men jag tycker inte om det jag ser. Deras föräldrar var ju inga förebilder så att de själva har svårt med föräldrarollen är kanske inte så konstigt.

Att My och Magda blev så nära vänner är nog för att de var väldigt lika till sättet liksom Anna Book, de kör med attack och hämnd om de känner sig förorättade, ljuger gör de också helt förbehållsöst.
Alla dessa tre har ju tydligen en galen stalker efter sig, eller jag tror att det är flera. Att detta avslöjandet kom nu är nog ingen slump för My vill ha hämnd nu när Magda och Hanna skall göra comback på någon 90talsfestival där även Jonas skall vara med, det faller inte i god jord. Har sett två avsnitt av Mys "dokumentär" och är besviken, den är lika dålig som filmen Anna var med i.
Anna var väldigt angelägen om att prata om Hannas son hotat henne och Antonio, My är väldigt angelägen om att få prata om Magdas och Hannas sexliv för 10 år sedan, så dumt, har väldigt svårt att tro att det är av den anledningen som den galna kvinnan startat sin stalking.
Det är tyvärr många kändisar som får galna brev, men något som är väldigt märkligt är att så många i Mys närhet fått brev och tidningsprenumerationer,det är jäkligt skumt. Huvudsaken nu är att polisen faktiskt tar tag i detta så det kan bli åtal och kvinnan slutar med sina dumheter som skrämmer upp mäniskor.

Värt att notera är också att det första producentbolaget drog sig ur dokumentären, varför kan man spekulera om.

Knappast hämnd för att systrarna Graaf ska vara med på konserter i sommar, då dokumentären spelades in långt innan detta var aktuellt.
Citera
2025-05-13, 19:25
Medlem
MaeWests avatar
https://nyheter24.se/bloggbevakning/

https://nyheter24.se/bloggbevakning/...ed-my-martens/
Citera
2025-05-13, 19:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Exakt, förmodligen har personen inte sett dokumentären för att kunna vidhålla ett sådant uttalande.
Kollade posthistiken nu och den var ju talande... mycket skit om My i den och det fortsätter i samma anda ända sedan 2020.
https://www.flashback.org/find_posts...readid=2747417
Citera
2025-05-13, 19:41
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Jag håller mig till trådens ämne: Vad är det för hemskt My Martens gjort egentligen?

Är du lite besatt av mig, tro, eftersom du har behov av att kommentera mina inlägg?

Jag kommer att fortsätta att lägga inlägg från Bloggbevakning om My Martens. Jag fascineras av Mys illvilliga kommentarer, hennes fokusförskjutning, hennes förmåga att lägga skulden på andra, när hon inte får den respons hon önskar.

Och besatt...hur besatta är inte flertalet här inne av den person som, utan att vara dömd i domstol, blir hudflängd och får hela sin familjebild uthängd i tråden om:Vad är det för hemskt My Martens gjort egentligen?
Frågan i trådrubriken kan lika gärna tolkas retoriskt och som ett ifrågasättande om My verkligen gjort något hemsk. Hon kanske bara gjorts till syndabock. Dömer du andra efter samma måttstock?
Citera
2025-05-13, 19:42
Medlem
Byxan81s avatar
Enligt My började hon redan 2015, att bli stalkad av Johanna Toftby. Där Johanna bland annat enligt My, snackat skit, nervärderat samt skickat mail till gemensamma samarbetspartners, för att få dom att bryta med My. Att Johanna anklagat My för att vara en copycat av sig själv.

Detta började alltså innan det kom en stalker som gjorde exakt likadant enligt My, av det som kommit fram i dokumentären.

https://mymartens.mabra.com/allman/copycat-2015-toftby/

Så detta med att en okänd stalker började förstöra för My, för 8-9 årsen verkar inte riktigt stämma. Utan det var Johanna som började förstöra och maila samarbetspartners osv. Och det var alltså redan innan händelsen med utfrysningen. 2015 beskriver My det som att detta någongång måste få ett slut. Vilket jag tyder som att det pågått länge.

Dålig dokumentär, som inte brytt sig kolla upp fakta, eller medvetet valt att utelämna att det började mycket tidigare än med den okända kärringen som började skicka brev efter "utfrysningen".
Citera
2025-05-13, 19:57
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Enligt My började hon redan 2015, att bli stalkad av Johanna Toftby. Där Johanna bland annat enligt My, snackat skit, nervärderat samt skickat mail till gemensamma samarbetspartners, för att få dom att bryta med My. Att Johanna anklagat My för att vara en copycat av sig själv.

Detta började alltså innan det kom en stalker som gjorde exakt likadant enligt My, av det som kommit fram i dokumentären.

https://mymartens.mabra.com/allman/copycat-2015-toftby/

Så detta med att en okänd stalker började förstöra för My, för 8-9 årsen verkar inte riktigt stämma. Utan det var Johanna som började förstöra och maila samarbetspartners osv. Och det var alltså redan innan händelsen med utfrysningen. 2015 beskriver My det som att detta någongång måste få ett slut. Vilket jag tyder som att det pågått länge.

Dålig dokumentär, som inte brytt sig kolla upp fakta, eller medvetet valt att utelämna att det började mycket tidigare än med den okända kärringen som började skicka brev efter "utfrysningen".

Om nu kortet om "avundsjuka" ska dras, så kanske det är Johanna Toftby som sett My Martens som en "rival"?
Att programmet "Ensam mamma söker" verkar vara språngbrädan för en del kvinnor som mest av allt i sitt liv önskar en gnutta limelight , verkar vara själva pudels kärna.

Nu lite Bloggbevakning!
Citera
2025-05-13, 19:58
Medlem
marytraders avatar
vilken person kom de fram till i dokumentären som stalkat My? Är det någon galen kvinna som är avundsjuk på henne i vanlig ordning? Någon autistisk person som aldrig ger sig? Kommer hon ens komma till en rättegång?
Citera
2025-05-13, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
My är väldigt angelägen om att få prata om Magdas och Hannas sexliv för 10 år sedan
Vilken dokumentär har du sett? Det var ju just det som My inte ville prata om vad som hände på hotellrummet.

Ja det är det hon säger så varför ta upp det överhuvud taget?
Jag kan ju inte veta när galna stalkern startade upp, men jag tror att My ville att alla skulle tro att det har med Magda att göra. Det kanske det har,det vet jag inte.
Jag tänker tillbaks lite på tiden när Anna Book, Magda, Hanna, My och Denise Lopez var vänner.Då var det också stalking med brev som de råkade ut för,detta var innan Instagramtiden. Då var det väl mest Anna och Denise som fick brev med utklippta bokstäver klistrade på papper med hotfull text.
Denise var ihop med nyskilde Hedman och var ovän med Magda men vän med Anna och någonstans där så blev My och Magda ovänner och och My och Anna bästisar.
Ja du hör så snurrigt och dramatiskt det varit runt dem i alla år,Denise undantagen för hon orkade inte med dramat som alltid är runt dessa personer och sa upp bekantskapen.
Tänkte du på att det betonades att de hade undersökt Mys handstil också och att hon inte skickat brev till sig själv? Det vore en konstig sak att göra, då ber man nog snarare någon annan skriva som är mer involverad.

Hon hade en tidigare stalker från Öland som hon avslöjat, varför har inte det tagits upp i programmet?
Tänker även på den konstiga historien där hon påstår att någon försökte stjäla hennes hundar när Jonas var ute på förmiddagen och promenerade med dem.
Jonas tog kort på bilen med reg.nr så det var lätt att se ägaren. Ägaren visade sig vara vän med Alban, vad hände där egentligen?
Funderar om det var den händelsen som gjorde att det första productionsbolaget drog sig ur.

Absolut tror jag att My kan ha blivit stalkad och det skall ingen behöva bli,så jag hoppas just den biten blir uppklarad. Skulle jag lita på att My alltid talar sanning, nej.
Citera
2025-05-13, 20:08
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Om nu kortet om "avundsjuka" ska dras, så kanske det är Johanna Toftby som sett My Martens som en "rival"?
Att programmet "Ensam mamma söker" verkar vara språngbrädan för en del kvinnor som mest av allt i sitt liv önskar en gnutta limelight , verkar vara själva pudels kärna.

Nu lite Bloggbevakning!

Går på din linje. Småsintheten pyr.
Citera
2025-05-13, 20:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Ja det är det hon säger så varför ta upp det överhuvud taget?
Jag kan ju inte veta när galna stalkern startade upp, men jag tror att My ville att alla skulle tro att det har med Magda att göra. Det kanske det har,det vet jag inte.
Jag tänker tillbaks lite på tiden när Anna Book, Magda, Hanna, My och Denise Lopez var vänner.Då var det också stalking med brev som de råkade ut för,detta var innan Instagramtiden. Då var det väl mest Anna och Denise som fick brev med utklippta bokstäver klistrade på papper med hotfull text.
Denise var ihop med nyskilde Hedman och var ovän med Magda men vän med Anna och någonstans där så blev My och Magda ovänner och och My och Anna bästisar.
Ja du hör så snurrigt och dramatiskt det varit runt dem i alla år,Denise undantagen för hon orkade inte med dramat som alltid är runt dessa personer och sa upp bekantskapen.
Tänkte du på att det betonades att de hade undersökt Mys handstil också och att hon inte skickat brev till sig själv? Det vore en konstig sak att göra, då ber man nog snarare någon annan skriva som är mer involverad.

Hon hade en tidigare stalker från Öland som hon avslöjat, varför har inte det tagits upp i programmet?
Tänker även på den konstiga historien där hon påstår att någon försökte stjäla hennes hundar när Jonas var ute på förmiddagen och promenerade med dem.
Jonas tog kort på bilen med reg.nr så det var lätt att se ägaren. Ägaren visade sig vara vän med Alban, vad hände där egentligen?
Funderar om det var den händelsen som gjorde att det första productionsbolaget drog sig ur.

Absolut tror jag att My kan ha blivit stalkad och det skall ingen behöva bli,så jag hoppas just den biten blir uppklarad. Skulle jag lita på att My alltid talar sanning, nej.
Nej det är inte det My säger. Hon blev tillfrågad om vad som hände och vill inte prata om det.
Funderar fortfarande på vilken dokumentär du har sett?

Om du kunde det minsta lilla om en undersökning så hade du vetat.
"Tänkte du på att det betonades att de hade undersökt Mys handstil också och att hon inte skickat brev till sig själv? Det vore en konstig sak att göra, då ber man nog snarare någon annan skriva som är mer involverad."

Nej inte ett dugg konstigt för det ingår i undersökningen.
Andra har gjort så mot sig själva för att folk ska tycka synd om dom men det har INTE My gjort.

Försök igen med att svartmåla men lär dig lite först så du slipper göra bort dig så grovt.
Senast redigerad av Timeout 2025-05-13 kl. 20:14.
Citera
2025-05-13, 20:12
Medlem
Byxan81s avatar
Och här kan man se att det var hon som har bloggbevakning som spred ryktet om Mys utbildning. På den tiden var hon som driver bloggbevakning anonym.

https://mymartens.se/2017/01/16/joha...ngen-lagg-ner/

Så det var inte heller tanten som skickar brev.

Dokumentären känns mer och mer oseriös, det framstår som galna tanten vart orsaken till ALLT. Fast det finns bevis på vem det är som spridit massa saker om My. Och det kommer inte från den här tråden.

Dokumentären borde hetat, Varför började Toftby och Bloggbevakning sprida skvaller om My?
Citera
2025-05-13, 20:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Och här kan man se att det var hon som har bloggbevakning som spred ryktet om Mys utbildning. På den tiden var hon som driver bloggbevakning anonym.

https://mymartens.se/2017/01/16/joha...ngen-lagg-ner/

Så det var inte heller tanten som skickar brev.

Dokumentären känns mer och mer oseriös, det framstår som galna tanten vart orsaken till ALLT. Fast det finns bevis på vem det är som spridit massa saker om My. Och det kommer inte från den här tråden.

Dokumentären borde hetat, Varför började Toftby och Bloggbevakning sprida skvaller om My?
Hoppas att både kärringarna Toftby och den som driver mobbarbloggen åker dit också på förtal och olaga förföljelse.

Att kärringen som har skrivit alla breven, skickat prenumerationer osv ska åka dit är helt självklart och hon är namngiven i tråden och känd och avslöjad sedan tidigare för samma sak i Trolljägarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in