2025-05-07, 12:16
Medlem
Titelklippet som används där My står i profil och ser allvarlig ut är det mest tevefyriga jag någonsin sett
Citera
2025-05-07, 12:47
Medlem
Det hela är alltför skruvat för mig. Känns som jag är 15 år och på högstadiet igen. Går fram till en grupp tjejer i klassen som försöker förklara för mig varför "Sara i 9B" skall hatas. Då som nu fattar jag som kille ingenting.

My's stalker verkar vara en professionell stalker.

Jag ger upp.
Citera
2025-05-07, 13:01
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Det hela är alltför skruvat för mig. Känns som jag är 15 år och på högstadiet igen. Går fram till en grupp tjejer i klassen som försöker förklara för mig varför "Sara i 9B" skall hatas. Då som nu fattar jag som kille ingenting.

My's stalker verkar vara en professionell stalker.

Jag ger upp.
Sjukt att folk lägger så mycket energi på att hata någon random brud på internet.
Dokumentären heter "Vad är det för hemskt My Martens gjort egentligen?", samma som tråden.
Bra jobbat, inget att bry sig om.
Stalkern borde hängas ut!
Citera
2025-05-07, 13:04
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
TV-serien skulle nog ha My Martens som leading lady.
Ingen idé att lägga energi på en psykopatisk kärring.
Hon är så misslyckad med sin pedofil och narkoman son.
Bara att hoppas att hon får den vården som hon behöver.
Jag tror att hon skulle behöva läggas in på någon psykklinik.
Citera
2025-05-07, 13:12
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Är du läkare? Eller beteendevetare? Talar du av egen erfarenhet? Kort o gott...är du, som medlem på Flashback, okejad att hänga ut en påstådd stalker på det sätt som hon påstås ha hängt ut nu, t ex My?

Är det för den "goda sakens" skull, som tanten skall löpa gatlopp mellan er som agerar precis som en stalker?
Tanten ska låsas in för all tid och framtid!!!
Citera
2025-05-07, 13:27
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Ingen idé att lägga energi på en psykopatisk kärring.
Hon är så misslyckad med sin pedofil och narkoman son.
Bara att hoppas att hon får den vården som hon behöver.
Jag tror att hon skulle behöva läggas in på någon psykklinik.

Oj, detta hade jag ingen aning om gällande My Martens...det är ju förfärligt.
Inte konstigt att My är så splittrad med sin verklighetsuppfattning som hon nu är.
Och psykkliniken har redan haft My som gäst någon/några ggr, vilket hon ivrigt dokumenterat i sin blogg när det skedde.
Citera
2025-05-07, 13:30
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Tanten ska låsas in för all tid och framtid!!!

Instämmer. Vore bäst för alla parter.
Citera
2025-05-07, 13:40
Medlem
MaeWests avatar
Detta är ett citat från Bloggbevakning från idag:

"OT – Monas Universum skriver ett intressant inlägg om My idag:

Men, det finns en annan dimension i den här serien. Lite snyggt blandar man in en historia som My sägs ha läckt. Något som ”inte skulle se dagens ljus och som skulle förbli en hemlighet”. Jag vet precis vad det handlar om och jag tycker att vinklingen av det hela var lite skev i dokumentären. Blev aningen förvånad över hur personen ifråga kalkylerat väver in något som inte på något sätt har med stalkerns beteende att göra … och utelämnar väsentliga delar ur relationerna samt att med det få sympati från tv-tittaren. Om man inte har hela sanningen så förstår jag verkligen varför man tycker att det handlar om mobbing.

Det är lätt att tro att My blev persona non grata enkom för vad hon påstods ha sagt men så var det verkligen inte.

Det var en rad av olika händelser som ledde till att flera av hennes kompisar och bloggkollegor tog avstånd. Jag satt dock inte på det tåget över huvud taget utan min historia med henne var en helt annan. Hon var orsaken till att jag och Magdalena tappade 1,5 år av vår vänskap och det kommer jag aldrig att förlåta henne för. Särskilt inte då det var under en extremt sorgsen och påfrestande period för Magdalena. Jag är typen som simmar ur bild när saker och ting hamnar på sandlådenivå men blev glad när hon till slut förstod vad och vem som legat bakom och ringde mig. Händelsen i sig hade varit en orsak för vem som helst att lacka ur och stänga dörren för all framtid och det finns ingenting den människan kan göra för att jag ska förlåta henne för det hon ställde till med."

Slut på citat.

https://amelia.expressen.se/blogg/mo...7/om-stalkers/
Senast redigerad av MaeWest 2025-05-07 kl. 13:43.
Citera
2025-05-07, 13:45
Medlem
Citat:
Instämmer. Vore bäst för alla parter.

Citat:
Oj, detta hade jag ingen aning om gällande My Martens...det är ju förfärligt.
Inte konstigt att My är så splittrad med sin verklighetsuppfattning som hon nu är.
Och psykkliniken har redan haft My som gäst någon/några ggr, vilket hon ivrigt dokumenterat i sin blogg när det skedde.

Du väljer att tolka inlägg om att stalkern är psykiskt sjuk som att det är MM man syftar på, fast det helt tydligt är LN som åsyftas. Gaslighting. Klassisk härskarteknik som psykopater och narcissistister använder sig av genom manipulation och att förvränga verkligheten.
Citera
2025-05-07, 13:50
Medlem
Citat:

Men, det finns en annan dimension i den här serien. Lite snyggt blandar man in en historia som My sägs ha läckt. Något som ”inte skulle se dagens ljus och som skulle förbli en hemlighet”. Jag vet precis vad det handlar om och jag tycker att vinklingen av det hela var lite skev i dokumentären. Blev aningen förvånad över hur personen ifråga kalkylerat väver in något som inte på något sätt har med stalkerns beteende att göra … och utelämnar väsentliga delar ur relationerna samt att med det få sympati från tv-tittaren. Om man inte har hela sanningen så förstår jag verkligen varför man tycker att det handlar om mobbing.

Det är lätt att tro att My blev persona non grata enkom för vad hon påstods ha sagt men så var det verkligen inte.

Det var en rad av olika händelser som ledde till att flera av hennes kompisar och bloggkollegor tog avstånd. Jag satt dock inte på det tåget över huvud taget utan min historia med henne var en helt annan. Hon var orsaken till att jag och Magdalena tappade 1,5 år av vår vänskap och det kommer jag aldrig att förlåta henne för. Särskilt inte då det var under en extremt sorgsen och påfrestande period för Magdalena. Jag är typen som simmar ur bild när saker och ting hamnar på sandlådenivå men blev glad när hon till slut förstod vad och vem som legat bakom och ringde mig. Händelsen i sig hade varit en orsak för vem som helst att lacka ur och stänga dörren för all framtid och det finns ingenting den människan kan göra för att jag ska förlåta henne för det hon ställde till med."

Slut på citat.

Återigen. Så fult att rättfärdiga och bagatellisera stalking pga något offret påstås ha gjort. MM förtjänar inte att bli stalkad och trakasserad, ingen gör det. Stalkern är skyldig och borde dömas, det är inte hos denna My som problemet ligger hur mycket du än försöker göra det till det.
Citera
2025-05-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Återigen. Så fult att rättfärdiga och bagatellisera stalking pga något offret påstås ha gjort. MM förtjänar inte att bli stalkad och trakasserad, ingen gör det. Stalkern är skyldig och borde dömas, det är inte hos denna My som problemet ligger hur mycket du än försöker göra det till det.

My's stalker måste väl ändå vara i behov av psykiatrisk vård? Det är det intrycket man får i vart fall.
Citera
2025-05-07, 14:25
Medlem
Mopsans avatar
Citat:

Slut på citat.

Oj vad snabb du var på att hitta allt som gör MY till syndabocken.
Nu fick bloggen Monas Universum lite gratisreklam och några extra klick
Varför hatar du My så fruktansvärt mycket?
Själv tycker jag inte att hon förtjänar den här galna stalkern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in