2025-05-06, 17:17
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Vilka teveprogram?
Tack på förhand

Trolljägarna anno dazumal och den nya dokun.

Edit: Avsnittet av Trolljägarna handlade om nån annan bloggerska, efternamn Irmeli eller nåt sånt. Jag kan inte den världen, men hon kanske också är "känd".
Citera
2025-05-06, 17:19
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Som jag har förstått det:

Systrarna Gr@@f har trekant med en dansare på en efterfest, med massa folk i lägenheten/huset. "Hemligheten" röjs, och My får skulden. En sannolikt psyksjuk kärring, 60+, får efter detta upp ögonen för My och börjar skicka hatbrev till henne och folk runt om henne (i nio år). Sen blir det en tretimmars doku av det hela, som var något av det sämsta jag sett. När någon som jobbar med media säger "pogram" istf program vet man hur kvaliteten på resten av innehållet kommer bli.

Det finns mängder med människor som har riktiga problem här i världen, vill man inte "få en egen tråd på Flashback" och allehanda näthat, kanske man ska hålla sig ifrån offentligheten. Jävla äggmänniskor, helvete vad jag hatar folk.

Tack snälla för bakgrundsinformation.👍
Citera
2025-05-06, 17:41
Medlem
Har även den här dokumentären ett äckligt instagramfilter över sig eller var det bara den första dokumentären om henne?
Citera
2025-05-06, 17:57
Medlem
Forumforums avatar
På Mrkolls topplista idag. My M.
Kanske nya stalkisar på ingång?
Citera
2025-05-06, 18:13
Medlem
fonders avatar
Någon som har Plus-medlemskap på TV4play och kan tänka sig att, inom spoilertagg, skriva vem det visar sig att hennes stalker är?

Det verkar vara någon i hennes direkta umgängeskrets i exemplet när ett rykte sprids efter en kväll med andra bloggare. Samtidigt får jag en känsla av att det hela måste börjat med att någon stört sig på henne i och med programmet "Ensam mamma söker" av någon anledning och fått en fixering vid henne.
Citera
2025-05-06, 18:16
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Någon som har Plus-medlemskap på TV4play och kan tänka sig att, inom spoilertagg, skriva vem det visar sig att hennes stalker är?

Det verkar vara någon i hennes direkta umgängeskrets i exemplet när ett rykte sprids efter en kväll med andra bloggare. Samtidigt får jag en känsla av att det hela måste börjat med att någon stört sig på henne i och med programmet "Ensam mamma söker" av någon anledning och fått en fixering vid henne.

Det är det inte. Det är någon 60+ tant i Bagarmossen som har varit med i Trolljägarna tio år tidigare. Inget namn framkommer så hon är nog rätt anonym trots att hon uppenbarligen hållit på med detta i över ett årtionde mot flera bloggare.
Citera
2025-05-06, 18:16
Medlem
Vad är det för hemskt My Martens gjort egentligen?
Citera
2025-05-06, 18:19
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det är det inte. Det är någon 60+ tant i Bagarmossen som har varit med i Trolljägarna tio år tidigare. Inget namn framkommer så hon är nog rätt anonym trots att hon uppenbarligen hållit på med detta i över ett årtionde mot flera bloggare.

Tack för svaret!

Ok, där ser man.
Citera
2025-05-06, 18:21
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinluva
Vad är det för hemskt My Martens gjort egentligen?
Haha! Bra fråga.

Om jag ser till mig själv följde jag mest Runar och Anna Book på FB. "Riktiga kändisar".
My och Anna började umgås. Med tiden insåg jag att My var minst lika tokig som Anna.
Man börjar läsa om allt knasigt, tokigt och omoraliskt hon gör.
Tror man behöver följa My ett tag för att förstå.

Det är som att alla människor man träffar/läser om börjar på samma nivå av respekt.
Efterhand ökar eller minskar nivån av respekt.

Om min granne kör med dubbdäck året runt kanske jag ger honom en gliring, och flinar åt det.
När My gör det befäster det vad jag redan tycker om henne. Det blir en större grej.
När hon utnyttjar billig personal från arbetsförmedlingen i 6 månader, och sedan byter till en ny, börjar det rycka i ögonlocket.
Citera
2025-05-06, 18:23
Medlem
Vore ju väldigt intressant om de föredetta bloggvännerna ber om ursäkt på något sätt, speciellt hon som själv blev stalkad av samma kvinna... dock kanske de hade andra anledningar till att mobba ut henne, bara dem som vet.
Citera
2025-05-06, 18:32
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Haha! Bra fråga.

Om jag ser till mig själv följde jag mest Runar och Anna Book på FB. "Riktiga kändisar".
My och Anna började umgås. Med tiden insåg jag att My var minst lika tokig som Anna.
Man börjar läsa om allt knasigt, tokigt och omoraliskt hon gör.
Tror man behöver följa My ett tag för att förstå.

Det är som att alla människor man träffar/läser om börjar på samma nivå av respekt.
Efterhand ökar eller minskar nivån av respekt.

Om min granne kör med dubbdäck året runt kanske jag ger honom en gliring, och flinar åt det.
När My gör det befäster det vad jag redan tycker om henne. Det blir en större grej.
När hon utnyttjar billig personal från arbetsförmedlingen i 6 månader, och sedan byter till en ny, börjar det rycka i ögonlocket.

Stämmer det fetmarkerade i din text? Har hon utnyttjat billig arbetskraft på det sättet eller har de själva slutat efter de fått brev från stalkern exempelvis?
Citera
2025-05-06, 18:38
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Stalkern konfronteras i detta avsnitt i Trolljägarna 2015, säsong 2 avsnitt 1. Är det någon som kan hitta var man kan se det avsnittet på nätet? Så vi får se kärringen.

https://www.imdb.com/title/tt4578018/

Kan det vara det här? https://www.youtube.com/watch?v=xuY1-Zg9o4g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in