Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
24-09-07, 21:52
Medlem
Rimberts avatar
Det känns som om det snart är över för allas vår sagofé Mysan. Men alla goda sagor har ett slut.
Snipp snapp och så var sagan slut, som det brukar heta i de sammanhangen.
Hon har fått mig att älska kroppkakor, om inte annat...
Senast redigerad av Rimbert 24-09-07 kl. 21:58.
Citera
24-09-07, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Ursäkta att jag skrattar.
Det bor ingen på andra våningen heller som vunnit en Grammy.
Eller menar du att vi missat NÄR, HUR, VAR Basic Element fick sin?

Jag kan ha fel men de var rätt stora på 90-talet och även om jag har dålig koll på just dem så är det fullt möjligt att de kan ha vunnit en eller ett par, eller att Jonas proddat något som vunnit. Han jobbar ju iaf med musik till skillnad mot de på våningen ovanför
Citera
24-09-08, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
Aha... jag trodde i min tanke att detta var mäklarna jag...
Jag tror faktiskt du har rätt.
Att mäklare fotograferar sig i lägenheten de ska sälja var något nytt för mig i alla fall.
Senast redigerad av Zulithelma 24-09-08 kl. 09:00.
Citera
24-09-08, 09:23
Medlem
TPLs avatar
Den gamla "stegen" som varit till salu ända sen starten kan nu fyndas för 600 kronor. Jag vill inte ha den ens om jag får 600. Svårt att se men tror det står Ord pris 1500...

https://cdn.instanavigation.com/?aHR0cHM6Ly9zY29udGVudC1kZnc1LTIuY2RuaW5zdGFncmFtL mNvbS92L3Q1MS4yOTM1MC0xNS80NTg2NzI2OTVfMTE5OTk5MDg wMTMzNjU4N184NjM0MDMwNTI5NDM0NTU1NTg2X24uanBnP3N0c D1kc3QtanBnX2UzNV9wMTA4MHgxMDgwJl9uY19odD1zY29udGV udC1kZnc1LTIuY2RuaW5zdGFncmFtLmNvbSZfbmNfY2F0PTEwN yZfbmNfb2hjPUE4ZjNnTENMSTRBUTdrTnZnSGVhQ0xCJmVkbT1 BSGxmWkh3QkFBQUEmY2NiPTctNSZvaD0wMF9BWUIycVNiVTNRd Xg3ZlVyZ3p2MXRFRmN0cUNNeEtLbVdiMm9xckNLZGFTMFdRJm9 lPTY2RTMwNEEyJl9uY19zaWQ9ZDhkMDJi
Citera
24-09-08, 10:29
Medlem
Från bloggen:

"hej från vardagen och Mys blommor
8 september 2024

Solrosor 🌻 Mys Blommor

Hej, jag har svårt att säga vad jag har för favoritblommor då det beror på årstid och tillfälle. Men det är ändå något alldeles särskilt med solrosor som gör mig väldigt glad ☺️

Vädret är för tillfället helt magiskt och sommaren är tillbaka fastän vi är en bit in i September . Det är bara att njuta av varende minut som sol och ljus levererar 🙌🏻 Dagarna för mig just nu flyter ihop lite som i en dimma. Tid och rum försvinner. Idag håller butiken extraöppet trots att det är söndag då det är sista två dagarna med lagerrensning.

Min fina kollega finns på plats. Hon är en riktig klippa som började tidigt i våras. Liiiite utmaningar med språket då hon är från Ukraina. Men jätte duktig florist, genuin, lojal och vi har så kul tillsammans! Kunderna tycker mycket om henne vilket är superviktigt i en sådan liten butik där man jobbar ensam.

igår hade jag Jonas syskonbarn på besök. Lovande små mini-florister 🙌🏻 Den lite större av tjejerna har varit med flera gånger tidigare och hon har verkligen ett öga för det estetiska ! Spännande att se vad deras yrkesval landar på om 15-20 år ! Tänk om man visste i förtid 😅 Det lite mindre charmtrollet fick till det bra hon också ☺️

Jag ska köra ner till Öland och gå på begravning och försöka samla energi för långa bilresor. Förr kunde jag köra närsomhelst och hur långt som helst. Bara för ett par år sedan. Men sedan min utbrändhet så är det inte så längre….

Jag måste verkligen planera och fördela min energi. Något jag blivit bra på med åren.

ville egentligen bara kika in och säger hej. Bloggen får smyga igång i ett tempo som denna innan jag kommer in u min vanliga ”My-anda” för inlägg på ett naturligt sätt kommer oftare….
önskar dig en fin söndag 🌻"

Till Öland för begravning och försöka samla energi för bilresor. Varför inte åka tåg, buss eller flyg om det är så jobbigt att köra? Eller hon kan ta bensinkostnader på företaget eftersom hon kör budbilen så det lönar sig på så vis? Eller det funkar kanske inte så, har ingen aning 😂
Citera
24-09-08, 11:11
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Uppgifterna om vilken våning man bor på stämmer inte alltid.
Det står på ratsit att jag bor på andra våningen, stämmer inte.
Någon kollega sa också att det är samma för henne.
Kan ju mycket väl vara Jobas lägenhet, inte så vanligt med grammis-statyetter kanske.
Å andra sidan har man ju lite svårt att tro BE vunnit en sådan.
Aha, så lurigt. Ja, då är det lite knepigare att veta säkert så klart.

Lägenheten ser ut att vara stylad med befintliga möbler. Tycker personligen att det känns som en tjej som bor där. Men det är förstås bara min känsla. Instrumenten som står i hallen är dock väldigt billiga grejer. Känns liksom fel för en person som har musik som sitt levebröd.

Är det någon som har identifierat tavlorna på väggen? Någon grammisstatyett finns åtminstone inte framme.
Citera
24-09-08, 11:26
Medlem
TPLs avatar
När hela familjen Martens Wesslander bodde i Jobas lägenhet i väntan på inflytt i vilken lägenhet det nu var visade My bild på sonen när han sov i en hörnsoffa. Svårt att tro att Jobas köper nya möbler till en lägenhet han inte ens bor i. Det var i den vevan My satt i hallen och putsade sina märkesväskor.
Citera
24-09-08, 12:10
Medlem
Nu har jag snokat klart.
Det är nog kvinnan ovanför Jobas som sålt sin lägenhet. Hon har ett företag som håller på med fonogramutgivning och därav musikpriserna kanske.
Sorry för att jag vilselett er...
Citera
24-09-08, 12:16
Avslutad
Undra om hon har något att hämta av döingen på Öland? Förmodligen eftersom hon ska gå på begravningen.
Citera
24-09-08, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
Nu har jag snokat klart.
Det är nog kvinnan ovanför Jobas som sålt sin lägenhet. Hon har ett företag som håller på med fonogramutgivning och därav musikpriserna kanske.
Sorry för att jag vilselett er...
Snyggt snokat 👍🏼

Jag har hittat en bild från Jobas lya och det är inte samma vardagsrum som i annonsen
https://postimg.cc/w1xgxPVh

Så han har kvar sin lägenhet och är också fortfarande skriven där.
Citera
24-09-08, 14:54
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Undra om hon har något att hämta av döingen på Öland? Förmodligen eftersom hon ska gå på begravningen.
My gör inget utan baktanke. Hon var inte på Lothars begravning för då hade hon redan mjölkat ut det som gick. Säkert finns det pengar att hämta från denna döing annars hade inte My slösat diesel för att åka ner.
Citera
24-09-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Snyggt snokat 👍🏼

Jag har hittat en bild från Jobas lya och det är inte samma vardagsrum som i annonsen
https://postimg.cc/w1xgxPVh

Så han har kvar sin lägenhet och är också fortfarande skriven där.
Minns en fråga som My fick när hon skrev att HON hade köpt en lägenhet men att de skulle bli sambo. Frågan löd vad Jonas skulle göra med sin bostad. Svaret lät ungefär - så dum är man inte att man gör sig av med en bostadrätt i och omkring Stockholm.

Om det riktigt går åt fanders o inkomsterna inte räcker till är det väl My som får sälja SIN bostad eller byta till mindre igen. Det är hennes företag som står för de största utgifterna och frågan är om hon på något sätt gått in med privata pengar i företaget för att täcka upp.
Senast redigerad av Grynet45 24-09-08 kl. 15:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in