2024-08-09, 06:25
Medlem
My(tomanen) har alltså 1 1/2 år kvar (ja knappa) på sitt kontrakt (butiken?) men nu väljer att avveckla och sälja butiken (istället?) för en rimlig summa som 350 tusen ( i dessa glansdagar)
Dra mig baklänges…

Jag hoppas att My(toman) får tugga på ett tag till.
Det är vad jag hoppas.

Det finns något som heter Karmas lag 🫢
Gud vet när den slår in.
Murphy lag finns förvisso också.
Nåväl, balans och återhämtning blir nog det bästa.

Det My(toman) pysslar med är skumrask och lathet. Räkmacka är något My(tomanen) tänker inmundiga så även nu, säkert…
Citera
2024-08-09, 06:42
Medlem
TPLs avatar
Hon kan ju hjälpa det företag som tar över lokalen... 🤭 Leka konsult på samma sätt som hon lekt affär.

"Jag tar då och då på mig tidsbegränsade konsultuppdrag där jag kliver in i andra bolag för att sätta en marknadsstrateg och socialamedia struktur.
Både som Brand Manager och marknadschef".

"Alltifrån rekrytering, planering, bygga team, content creating, affiliate upplägg, uppföljning med en struktur för att maximera både konvertering och branding. Allt inom PR och marknadsföring. Inklusive pressfrukost och event. "

"bedrev grossist verksamhet export /imorgon mellan Holland Sverige"
Citera
2024-08-09, 07:15
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bringout
My(tomanen) har alltså 1 1/2 år kvar (ja knappa) på sitt kontrakt (butiken?) men nu väljer att avveckla och sälja butiken (istället?) för en rimlig summa som 350 tusen ( i dessa glansdagar)
Dra mig baklänges…

Det är vad jag hoppas.

Gud vet när den slår in.

Det My(toman) pysslar med är skumrask och lathet. Räkmacka är något My(tomanen) tänker inmundiga så även nu, säkert…
Jag hoppas verkligen hon får harva på ett bra tag till. Hon älskar ju sitt jobb och om man gör det är det väl som att hålla på med en hobby - bör vara glädjefyllt och inget man vill gå hem ifrån.

Finns Peters princip också...
Peters princip lanserades av Dr. Laurence J. Peter. Innebörden av Peters princip är att alla framgångsrika medarbetare i en hierarkisk struktur kommer att befordras till sin högsta kompetensnivå eftersom de har visat sig vara bra på det de gör. Efter detta kommer de att befordras till sin inkompetensnivå.

Följdsats 1: Om tiden och antalet trappsteg är tillräckliga kommer varje anställd att klättra till och stanna på en nivå högre än dennes kompetens medger.
Följdsats 2: Med tiden kommer alla befattningar att innehas av någon som är inkompetent att sköta uppgiften.
My har nått sin inkompetensnivå för längesen.

Slut med fri tillgång till blommor snart. My får köpa på ICA och Plantagen som vi andra, om hon har råd.
Citera
2024-08-09, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bringout
Dra mig baklänges…

Det är vad jag hoppas.

Gud vet när den slår in.

Det var nog den här anledningen till att My hade lunchmöte med Dr Alban, som känns som finansiär/borgenär till Mys blommor. Det här blir mycket intressant att följa. Hoppas bloggbevakning gör ett inlägg om Mys lilla krimskramsbutik.
Citera
2024-08-09, 08:27
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Jag hoppas verkligen hon får harva på ett bra tag till. Hon älskar ju sitt jobb och om man gör det är det väl som att hålla på med en hobby - bör vara glädjefyllt och inget man vill gå hem ifrån.

Finns Peters princip också...
Peters princip lanserades av Dr. Laurence J. Peter. Innebörden av Peters princip är att alla framgångsrika medarbetare i en hierarkisk struktur kommer att befordras till sin högsta kompetensnivå eftersom de har visat sig vara bra på det de gör. Efter detta kommer de att befordras till sin inkompetensnivå.

Följdsats 1: Om tiden och antalet trappsteg är tillräckliga kommer varje anställd att klättra till och stanna på en nivå högre än dennes kompetens medger.
Följdsats 2: Med tiden kommer alla befattningar att innehas av någon som är inkompetent att sköta uppgiften.
My har nått sin inkompetensnivå för längesen.

Slut med fri tillgång till blommor snart. My får köpa på ICA och Plantagen som vi andra, om hon har råd.

Äsch...My Martens är sinnebilden för Duning-Kruger-effekten!

Hon vet allt, om allt, o det hon inte vet, är inte värt att veta!

Hennes forna "compadre" är även hon, ett ypperligt exemplar av denna effekt!

https://www.ap7.se/blogg/duning-krug...r-sin-kunskap/
Citera
2024-08-09, 08:32
Medlem
Citat:
Hon kan ju hjälpa det företag som tar över lokalen... 🤭 Leka konsult på samma sätt som hon lekt affär.

"Jag tar då och då på mig tidsbegränsade konsultuppdrag där jag kliver in i andra bolag för att sätta en marknadsstrateg och socialamedia struktur.
Både som Brand Manager och marknadschef".

"Alltifrån rekrytering, planering, bygga team, content creating, affiliate upplägg, uppföljning med en struktur för att maximera både konvertering och branding. Allt inom PR och marknadsföring. Inklusive pressfrukost och event. "

"bedrev grossist verksamhet export /imorgon mellan Holland Sverige"
Är det nu vi kan använda ordet "en dum blondin"? Inte tusan är det hon som skrev texten? Snott rakt av som vanligt.
Citera
2024-08-09, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Som jag förstår det, så hyr My lokalen tom 31/1-26. Efter det datumet, så är hon fri att låsa dörren en sista gång efter sig o gå, eller fortsätta att hyra lokalen. Nu har My tröttnat på att "leka butik", o försöker nu överlåta lokalen till någon mer hugad person.

Hon har väl fått godkänt från Brf att överlåta kontraktet, antar jag. Summan hon vill ha, är det frågan om hon får. Uppsägning är 9 mån för lokal.

Tack för svar.
Citera
2024-08-09, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maputo
Det var nog den här anledningen till att My hade lunchmöte med Dr Alban, som känns som finansiär/borgenär till Mys blommor. Det här blir mycket intressant att följa. Hoppas bloggbevakning gör ett inlägg om Mys lilla krimskramsbutik.
Nu på bloggbevakning.
Citera
2024-08-09, 13:36
Medlem
TPLs avatar
På Camillas (Bloggbevakning) fråga om hon ska sälja svarar My

"Ja, och nej. Blomsterbutiken är inte till salu.
Jag har 2 lokaler i dagsläget och ska göra en omorganisering. Så får vi se vilken vad vi gör i slutändan
Mer än så kan jag inte säga 😊
"

Vilken vad vi gör...
Är My stressad nu?

Kommentar på Bloggbevakning
"Tänk att vara influencer och bli kontaktad av Camilla … Då vet man att det är dags att kalla in bortförklaringsteamet, pronto,"

#svettigt #omorganisering
Senast redigerad av TPL 2024-08-09 kl. 14:11.
Citera
2024-08-09, 14:45
Citat:

Jag har 2 lokaler i dagsläget och ska göra en omorganisering. Så får vi se vilken vad vi gör i slutändan
"

Vilken vad vi gör...
Är My stressad nu?

"Tänk att vara influencer och bli kontaktad av Camilla … Då vet man att det är dags att kalla in bortförklaringsteamet, pronto,"

Hon trasslar ju till det för sig hela tiden. Det är lögn och hittepå och ständigt släcka bränder pga av att hon inte förstår att hon har den kapaciteten att driva varken blomsterbutik eller arbeta som PT.
Hela hennes sk CV är ju en lögn. Vem skulle anlita henne?!
Inte underligt att hon måste återhämta sig hela tiden. Måste ju ta på krafterna att ständigt täcka upp lögnerna och komma ihåg vad hon har sagt och gjort. Hon borde ta en time out och börja komma ner på jorden. Ta ett vanligt jobb och börja inse att hennes glansdagar är förbi sedan länge.
Tragisk människa.
Citera
2024-08-09, 14:50
Medlem
osnutens avatar
Citat:

"

Vilken vad vi gör...
Är My stressad nu?

Ok. Vad ska man tro om detta?
My vill ju förstås inte avslöja hela sitt spännande höstcontent redan nu.

Blommor har hon inte kompetens nog att sälja, och det blev för jobbigt när hon tvingades arbeta själv.
Försök sälja blomlokalen!

Ernstvaser och övrigt osålt krimskrams flyttas över till gymmet.
Inom kort omdöpt till: Mys Hemma

Snart i en blocketannons nära dig:
Fullständig gymutrustning. Som ny!
Citera
2024-08-09, 15:41
Medlem
TPLs avatar
När förra lägenheten var till salu var det inte för att den skulle säljas utan det var mest för att pejla läget och se hur mycket hon kunde få för den efter renovering.
Nu är det "omorganisering" på gång med gymnastiksalen och lumpboden - en omskrivning för vad?

#KFM
Senast redigerad av TPL 2024-08-09 kl. 16:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in