Citat:
Ursprungligen postat av
Anhexa10
Öde affär? Jobbar inte så långt från hennes affär o gym och ser dagligen kunder komma både i gymkläder men oxå ut från affären med kassar men du kanske vet något som inte vi ser?
Frågan är inte om det existerar kunder. Det är klart att det inte kan ligga en butik i bebyggda områden utan att det någonsin kliver in en kund. Frågan är hur många de är och om verksamheten går runt ekonomiskt. Intressant om du har insyn. Själv har jag kontakter som jobbar i området, men inte så närstående att jag får dagliga uppdateringar. Ibland har jag vägarna förbi själv, men inte ofta. Det jag har sett och hört är att kunderna är få.
De gånger jag själv varit vid torget för en matpaus har jag kunnat konstatera att jag ibland ser en betalande kund på den timmen jag har varit där. Men ibland inte ens det. (De gångerna har inköpen dessutom varit små - som t.ex. ett smalt blompaket som max innehöll en ros ungefär och vid ett annat tillfälle två krukor påskliljor som bars ut i händerna utan en kasse ens.) I träningslokalen har jag aldrig observerat någon verksamhet, förutom en gång då flera personer gick ut och in och det var svårt att bli klok på vad som försiggick.