Under det sista året har jag börjat intressera mig för Da Costa-fallet. Dessvärre är Da Costa-arkivet dött, och den stora tråden om fallet späckad med döda länkar från förrförra årtiondet. Sitter någon hjälte där ute på FUP eller andra intressanta dokument?
Under det sista året har jag börjat intressera mig för Da Costa-fallet. Dessvärre är Da Costa-arkivet dött, och den stora tråden om fallet späckad med döda länkar från förrförra årtiondet. Sitter någon hjälte där ute på FUP eller andra intressanta dokument?
Den 31-årige Fredrik Söderström mördades i en lägenhet på Ålidhem. Offret hade utsatts för kraftigt våld med kofot och kniv. Efteråt transporterades kroppen till en grusgrop i Fälforsån där de försökte elda upp den. Tre av de åtalade – 21, 30 respektive 31 år – dömdes till livstids fängelse. 30-åringen dömdes även för våldtäkt och grov kvinnofridskränkning. En fjärde man dömdes till skyddstillsyn kombinerat med en särskild behandlingsplan för skyddande av brottsling. Hovrätten fastställde tingsrättens dom.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!