Citat:
Sverige behandlar djuren bara så mycket bättre på pappret. Mellan jämna mellanrum kommer det visselblåsare inom slakteribranschen som visar hur hemskt djuren har det i Sverige också! Verkar som Scan och Kronfågel verkligen ansträngt sig på sistone för att få sina anställda att hålla käft om djurplågeriet. Får hoppas det kommer någon ny visselblåsare snart.
I Sverige är vi oerhört stolta över hur bra vi tar hand om våra djur och det är "SVENSKT KÖTT!" som gäller i nästan alla kök runt om i hela Sverige. Jag förnekar givetvis inte att Sverige har strikta regler om hur vi behandlar djur, och djur i Sverige har det rimligtvis bättre än i många andra länder, men varför är svenskt kött (framförallt nötkött) då så dåligt jämfört med annat internationellt kött?
Jag har rest mycket runt om i världen och ätit mycket kött ifrån många olika länder, och generellt sätt skulle jag påstå att USDA Prime & Choice, Australienskt kött och Argentinskt kött alla har en mycket bättre "snitt-upplevelse" än vad man får i Sverige med svenskt kött.
Vad beror det på? Om vi behandlar de svenska djuren så mycket bättre än vad man gör i exempelvis USA, Australien eller Argentina, borde inte vårt kött då även smaka bättre?
Eller beror det på att vi har en annan ko-ras i Sverige? Det är bara titta på marmoreringen av köttet i köttdisken i Supermarket i varje land för att se en enorm skillnad.
Jag har rest mycket runt om i världen och ätit mycket kött ifrån många olika länder, och generellt sätt skulle jag påstå att USDA Prime & Choice, Australienskt kött och Argentinskt kött alla har en mycket bättre "snitt-upplevelse" än vad man får i Sverige med svenskt kött.
Vad beror det på? Om vi behandlar de svenska djuren så mycket bättre än vad man gör i exempelvis USA, Australien eller Argentina, borde inte vårt kött då även smaka bättre?
Eller beror det på att vi har en annan ko-ras i Sverige? Det är bara titta på marmoreringen av köttet i köttdisken i Supermarket i varje land för att se en enorm skillnad.
Och tycker inte kött från Australien eller Argentina är godare övt