2003-07-14, 06:15
äldre konto (old)
Ej medlem
Khat är fan inte starkare än en dubbel expresso!

Hur kan någon ens komma på tanken att jämföra denna lilla harmlösa grönsak med en tung drog som amfetamin!?

Anti-drog-idioterna och alla jävla politiker är fan totalt puckade i huvudet!!!

Allvarligt talat. Vad tror ni skadar och dödar mest ? - grönsaken khat eller de lagliga dödsdrogerna alkohol och tobak?

Vad tror ni är skadligast? tugga en grönsak eller dricka sprit och röka?

Förbudet grundar sig enbart på rasism! Det är ett solklart fall av rasism!

Och som vanligt var det DEA som satte igång det hela!!!

Paralellerna till marijuana-förbudet är slående!! Då var det rasism mot mexikaner och svarta jazzmusiker - nu är det rasism mot afrikaner och araber!!!

Fyfan vad unket av DEA och svenska regeringen!!!!!
Citera
2003-07-14, 09:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Därför det är mest som änvänder är somalier och yemer och man har en "statistik" som säger att de som bor i europa och missbrukar khat har haft mycket problem inom familjen....
Jag tycker själv att naturliga droger är bättre än det vi människor har framställd.... t.o.m sprit är dålig
Citera
2003-07-14, 17:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Trevligt att se att någon har uppmärksammat en styrande faktor i våran narkotikapolitik. JÄVLIGT BRA !!! Nu finns det ju ett forum för narkotikapolitik som jag fan i mig skall skriva i. Folk måste säga nej till att ekonomiska intressen och rasism skall styra våran narkotikapolitik här i sverige.
Citera
2003-07-14, 17:47
äldre konto (old)
Ej medlem
Finns ju en sak till att väga in i det hela. Även om khat är mindre farligt än nikotin och alkohol, precis som att cannabis förmodligen är det så är det fortfarande en drog. Då är frågan om man verkligen ska introducera fler droger i det lagliga utbudet. Att förbjuda de som finns (alkohol, nikotin, koffein mfl) är ju naturligtvis omöjligt även om det i vissa aspekter skulle vara önskvärt, framförallt alkohol. Bara en annan syn på det hela. Jag tycker vissa illegala droger skall legaliseras men man måste vara medveten om att det handlar om mer än bara vilken drog som är starkast.
Citera
2003-07-14, 20:18
äldre konto (old)
Ej medlem
Som att rasism skulle vara en anledning till att man förbjuder droger.
Det tror jag inte för fem öre på. Och det gör nog ingen vettig person här heller.
Citera
2003-07-15, 10:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Egentligen hör detta ämne till narkotiapolitik forumet....
Men sverige har ett problem med tobak och alkohol... Man vill inte ha ett nytt problem.
Skulle sveriges politiker ha chans så skulle de förbjuda tobak men många i sverige konsumera tobak varje dag och det går inte nu längre att förbjuda och det är samma sak om man skulle legalisera som khat eller gräss och sen när den har blivit så vanligt i sverige att konsumera detta drogen så skulle det bli ett problem att förbjuda sen det.
Citera
2003-07-15, 17:14
äldre konto (old)
Ej medlem
Sonata_Lead: Du är visst inte så påläst... men var inte ledsen, din okunskap går att bota genom ett besök på biblioteket, börja med att läsa varför man förbjöd marijuana i USA på 30-talet.
Citera
2003-07-15, 20:01
äldre konto (old)
Ej medlem
Som att jag bryr mig om USA? Det är Sverige vi pratar om inte någon stormakt på tiden då negrer var hatade av 99% av befolkningen där borta.

I Sverige är det då inte i nutid rasism som bestämmer sådant. Och är du så dum så att du tror det själv så får du väl stå för det.
Citera
2003-07-16, 09:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertine
Sonata_Lead: Du är visst inte så påläst... men var inte ledsen, din okunskap går att bota genom ett besök på biblioteket, börja med att läsa varför man förbjöd marijuana i USA på 30-talet.

Fan ska kolla upp det... har inte tänkt på det....

Till Sonata_Lead:
Jag tror inte att det handlar om rasism precis... mer handlar om att man är rädd sveriges medborgare ska inte skada sig me desa alla knari och så får staten stå för alla kostnader...
Vi lever i socialt samhället och det betydder att nån knarkar och åker in sen på rehabilitering hem så får de andra skattebetallare stå för kostnaderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in