Tjena.
En bekant försöker byta bromsklossar på bilen, en passat b6 2010.
Har fått lös allt men när det ska tillbaka så är de problem nu. Bromskolven har råkats åka ut och kan inte köras tillbaka med Vcds, får bara error när jag går på select control module + chassis + parking brake + basic settings och väljer 007 open rear parking brake. Parkeringsbromsknappen och varningsmärket för bromsen blinkar.
Fattar jag det rätt att ni lyckats köra ut kolven med olet löst? Då är det knappast i vcds problemet sitter
Skruva bort elmotorn och kolla om ni kan skruva in kolven manuellt med ett torxbits, lufta sen
Senast redigerad av Dr.Jan.Itor 2016-07-28 kl. 22:34.
Tjena.
En bekant försöker byta bromsklossar på bilen, en passat b6 2010.
Har fått lös allt men när det ska tillbaka så är de problem nu. Bromskolven har råkats åka ut och kan inte köras tillbaka med Vcds, får bara error när jag går på select control module + chassis + parking brake + basic settings och väljer 007 open rear parking brake. Parkeringsbromsknappen och varningsmärket för bromsen blinkar.
Någon kunnig på detta?
Ingen aning om hur det är i vcds, men i andra felkodsläsare med parkeringsbromsfunktion eller vad man ska säga brukar det alltid finnas open och close. Känns ju konstigt om 007 open rear parking brake ska betyda close rear parking brake också?