2016-07-28, 18:33
Medlem
Tjena.
En bekant försöker byta bromsklossar på bilen, en passat b6 2010.
Har fått lös allt men när det ska tillbaka så är de problem nu. Bromskolven har råkats åka ut och kan inte köras tillbaka med Vcds, får bara error när jag går på select control module + chassis + parking brake + basic settings och väljer 007 open rear parking brake. Parkeringsbromsknappen och varningsmärket för bromsen blinkar.

Någon kunnig på detta?
Citera
2016-07-28, 22:31
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Fattar jag det rätt att ni lyckats köra ut kolven med olet löst? Då är det knappast i vcds problemet sitter
Skruva bort elmotorn och kolla om ni kan skruva in kolven manuellt med ett torxbits, lufta sen
Senast redigerad av Dr.Jan.Itor 2016-07-28 kl. 22:34.
Citera
2016-07-29, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryaan
Tjena.
En bekant försöker byta bromsklossar på bilen, en passat b6 2010.
Har fått lös allt men när det ska tillbaka så är de problem nu. Bromskolven har råkats åka ut och kan inte köras tillbaka med Vcds, får bara error när jag går på select control module + chassis + parking brake + basic settings och väljer 007 open rear parking brake. Parkeringsbromsknappen och varningsmärket för bromsen blinkar.

Någon kunnig på detta?

Ingen aning om hur det är i vcds, men i andra felkodsläsare med parkeringsbromsfunktion eller vad man ska säga brukar det alltid finnas open och close. Känns ju konstigt om 007 open rear parking brake ska betyda close rear parking brake också?

Lycka till.
Citera
2016-07-29, 11:04
Medlem
Larseverts avatar
Close parking brake är ju grupp 006. Ok och klossar måste vara monterat givetvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in