Naturligtvis. Men lik förbannat så är det förpassat till en notis på text-tv. Tycker att det är lite märkligt bara.
Det enda som SVT-text brukar ha koll på är när sossarna går fram i opinionsundersökningar - de brukar ha förtvivlat svårt att värdera sådana här saker.
Jaha vart ska vi börja? Du tar upp 2 fall som du sedan grundar ditt kunnande och tyckande på. Du snöar fortfarande in på "handlingar" och det har inte ett skit med svensk psykvård att göra, jag talar om dom tusentals som inte får den hjälp dom behöver därför att staten ser dom som förbrukade.
Och det gör mig förbannad och besviken att läsa ditt intetsägande inlägg som avhandlar 2 av dina kompisar och invaggandet av säkerhet. Det enda det skulle handla om enligt din åsikt är att om man jobbar hårt för att försörja sin familj så skall man skylla sig själv om man går in i väggen!. Den stora problematiken ligger i att regering inte ser psykvården som prio numero uno utan ser utbrända och lidande människor som förbrukade.
Och hur ska ett samhälle fungera om man inte hjälper folk att komma på fötter igen oavsett om det är deras "fel" eller inte.? Det är enklare att dölja skiten genom att ha bra statistik och försöka påskina att det inte finns några behov.
Men tack vare "Järnrörsmannen" och "dåren på Biblioteksgatan" så tar regeringen indirekt livet av sina medborgare tack vare att dom inte hjälper dom som är psykiskt sjuka. Och jag kan garantera att man inte väljer att vara schizofren eller lida av förföljelsemani.
Jag skulle vilja påstå att 70% av alla "vansinnesdåd" begås av folk som lider av sjukdom men som inte får den hjälp dom är kvalificerade till. Har man jobbat så lite som 1 månad och har betalat skatt skall du få den hjälp du behöver av samhället. Man orkar inte kämpa mot ett system som pissar på dig gång på gång utan att få hjälp och då blir kontentan att folk begår missgärningar pga det är deras enda sätt att bli uppmärksammade.
Hade samhället tagit sitt ansvar hade liv kunnat räddas istället för att förspillas. Indirekt gör den obefintliga psykvården att regeringen och dom verkställande cheferna på diverse psykriatiska mottagninar mördar sina medmänniskor!
Pengar? Hört talas om såna? Allt sånt här kostar pengar. Ta reda på hur mycket saker och ting skulle kosta innan du öppnar truten nästa gång tack.
OT: Har aldrig direkt gillat Svullos humor något vidare och håller (lekman som jag är) med tidigare talare om hur (enligt mig) fegt det är att begå självmord och hota med självmord om någon lämnar en. Nog kan han haft det svårt, men att börja hota dom man älskar med sådana grejer är patetiskt IMHO och lär väl alltid sluta med en breakup såvida man inte är en som kan förlåta sådana hot.
Just hoten om självmord i det här fallet gör det svårt för mig att inte tycka det är patetiskt och fegt. Som du nämner målar man in sigi ett hörn om man hotar sin partner på det sättet. Hur de än gör så blir det ju aldrig nåt bra förhållande ändå.
Eftersom du inte alls förstår vad jag säger så känns det lämpligt att låta tråden återgå till att handla om Micke Dubois.
Håller helt med. Vi missförstår nog varandra båda två och det känns trots allt lite respektlöst mot den bortgångne med familj att vi sitter här och tjatar om en massa skit.