• 1
  • 2
2016-08-11, 19:42
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgbg
Testade frst deras sammanstllning som var gratis, blev sen uppringd av en sljare som pstod att deras tjnst var "fri frn provisionsincitament".

Visar sig stmma, deras rdgivning har fast prenumerationstick istllet. Nytnk, tydligen samma killar frn styrelsen i Lendo och Compricer. Jag r kund fr 299/mnad, so far, so good.

Sg ven i efterhand att Gunilla von Platen frn draknstet investerat:

http://digital.di.se/artikel/schibst...nsionsjattarna

Kort sagt verkar det hr faktiskt vara riktigt bra.
Vi kan frresten rkna lite p det s ser du hur vansinnigt det r. Om du stter 299 kr/mn p brsen och i genomsnitt fr 6% per r i avkastning i 30 r s blir slutsumman 292 798 kr.

Fr att avgiften ska betala sig s mste ditt PPM g bttre n index med totalt 418 283 kr fre 30% skatt efter samma 30 r. Lgg till att de flesta frvaltare har svrt att sl index ver tid s inser man hur knppt det r att betala en sdan fantasisumma.

Sledes, lgg PPM i indexfonder och spara 299 i mnaden p ett ISK.
Citera
2017-06-22, 17:46
Medlem
Jag gjorde det men 299kr i mnaden o 679/r i avgifter s har skickat att nu vill jag avsluta " abonnemanget" Till och med dr det r 0 i sparande tar dom avgift
Citera
2017-07-09, 16:51
Medlem
Blev uppringd av pensionera.se efter att ha gjort en intresseanmlan via ngon reklam p ntet.

P telefon kpte jag rdgivning fr 299 kr. Skulle f tillbaka pengarna om jag inte var intresserad, bara jag deltog p rdgivningen. Efter samtalet ngrade jag mig. Tnkte att rdgivningen antagligen kommer att vara rena rama sljsamtalet. Jag struntade drfr i rdgivningen, rknade med att frlora 299 kr.

Idag upptcker jag att de dragit 299 kr frn kontot varje mnad i 4 mnader!! Jag kpte bara rdgivning. Garanterat inget annat!

Jag vet inte om deras tjnster r bra eller inte, men definitivt r deras metoder oserisa!! Ska ringa dem imorgon och frska f tillbaka mina pengar, ca 1200 kr. Tnker sprra kontot! Usch!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in