• 1
  • 2
2016-08-11, 19:42
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgbg
Testade först deras sammanställning som var gratis, blev sen uppringd av en säljare som påstod att deras tjänst var "fri från provisionsincitament".

Visar sig stämma, deras rådgivning har fast prenumerationstick istället. Nytänk, tydligen samma killar från styrelsen i Lendo och Compricer. Jag är kund för 299/månad, so far, so good.

Såg även i efterhand att Gunilla von Platen från draknästet investerat:

http://digital.di.se/artikel/schibst...nsionsjattarna

Kort sagt verkar det här faktiskt vara riktigt bra.
Vi kan förresten räkna lite på det så ser du hur vansinnigt det är. Om du sätter 299 kr/mån på börsen och i genomsnitt får 6% per år i avkastning i 30 år så blir slutsumman 292 798 kr.

För att avgiften ska betala sig så måste ditt PPM gå bättre än index med totalt 418 283 kr före 30% skatt efter samma 30 år. Lägg till att de flesta förvaltare har svårt att slå index över tid så inser man hur knäppt det är att betala en sådan fantasisumma.

Således, lägg PPM i indexfonder och spara 299 i månaden på ett ISK.
Citera
2017-06-22, 17:46
Medlem
Jag gjorde det men 299kr i månaden o 679/år i avgifter så har skickat att nu vill jag avsluta " abonnemanget" Till och med där det är 0 i sparande tar dom avgift
Citera
2017-07-09, 16:51
Medlem
Blev uppringd av pensionera.se efter att ha gjort en intresseanmälan via någon reklam på nätet.

På telefon köpte jag rådgivning för 299 kr. Skulle få tillbaka pengarna om jag inte var intresserad, bara jag deltog på rådgivningen. Efter samtalet ångrade jag mig. Tänkte att rådgivningen antagligen kommer att vara rena rama säljsamtalet. Jag struntade därför i rådgivningen, räknade med att förlora 299 kr.

Idag upptäcker jag att de dragit 299 kr från kontot varje månad i 4 månader!! Jag köpte bara rådgivning. Garanterat inget annat!

Jag vet inte om deras tjänster är bra eller inte, men definitivt är deras metoder oseriösa!! Ska ringa dem imorgon och försöka få tillbaka mina pengar, ca 1200 kr. Tänker spärra kontot! Usch!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in