2016-08-25, 14:40
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Klart att det blir relevant när du påstår att Barcelonas vinst i CL 2010-11 är "enklare" när Barcelona var bundna att vinna det året, när de var de bästa laget någonsin, enligt många fotbolls kritiker. Därmed har svårighetsgrad ingen betydelse; ditt påstående är diffus. Och när du endå ska prata om relevans, vad har CdR med saken att göra i CL-sammanhang?

Fast det är ju inte relevant. Vi diskuterar inte stryka eller kapacitet i en trupp, vi diskuterar kvalitén i motståndet. Därav är det irrelevanta. Hur kan du inte förstå det?

Mitt påstående må vara OT till CL men det motbevisar ju ditt enda argument.
Citera
2016-08-25, 15:01
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
När började du följa Barcelona egentligen? Barcelonas vinst 2011 var värre. Fine, ni fick Real Madrid i semin men allt annat motstånd var ju minst lika enkelt. Om inte enklare.

Real i semin ja, därmed inte enklare. Sedan Arsenal i åttondelen var också tuffare än Roma, som Real fick.
Citera
2016-08-26, 02:15
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
När började du följa Barcelona egentligen? Barcelonas vinst 2011 var värre. Fine, ni fick Real Madrid i semin men allt annat motstånd var ju minst lika enkelt. Om inte enklare.
Följt stenhårt sedan 03/04, varit supporter så länge jag kan minnas. Förstår inte riktigt var du vill komma. Först försöker du göra narr av mina fotbollskunskaper, för att sen gardera dig till att semin trots allt var svår.

Men visst jag ska försöka svara på ditt frågetecken till argument. Visst, Sjachtar var utan tvekan en jävligt soft kvart. Men ett Arsenal med en glödhet Van Persie i åttondelen (snälla dra domarargumentet) och ett Real som leddes av fucking MOURINHO är fan inte en enklare väg än ett Roma som på riktigt inte hade nått EL om de spelat i Spanien, ett tyskt mittenlag och ett City som man inte sett en tröttare upplaga av sen Mansour tog över klubben. Hade ändå köpt om du nämnt Utd:s väg till finalen samma säsong. Som fram till Reals lottning förra säsongen haft den lättaste lottningen, i mina ögon, till en CL-final. Men Barcas... Förstår att Pep-åren var jobbiga för er Madridistas..
Citera
2016-08-26, 07:31
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Följt stenhårt sedan 03/04, varit supporter så länge jag kan minnas. Förstår inte riktigt var du vill komma. Först försöker du göra narr av mina fotbollskunskaper, för att sen gardera dig till att semin trots allt var svår.

Men visst jag ska försöka svara på ditt frågetecken till argument. Visst, Sjachtar var utan tvekan en jävligt soft kvart. Men ett Arsenal med en glödhet Van Persie i åttondelen (snälla dra domarargumentet) och ett Real som leddes av fucking MOURINHO är fan inte en enklare väg än ett Roma som på riktigt inte hade nått EL om de spelat i Spanien, ett tyskt mittenlag och ett City som man inte sett en tröttare upplaga av sen Mansour tog över klubben. Hade ändå köpt om du nämnt Utd:s väg till finalen samma säsong. Som fram till Reals lottning förra säsongen haft den lättaste lottningen, i mina ögon, till en CL-final. Men Barcas... Förstår att Pep-åren var jobbiga för er Madridistas..

Nej. Jag undrar hur man kan glömma sin historia så snabbt.

Ska vi bryta ner motståndet bit för bit?

Wolfsburg bättre än Shaktar.
Arsenal bättre än Roma
Real Madrid bättre än Man City
Atletico bättre än United.
Barcelonas grupp var betydligt sämre än Real Madrids grupp.

Är vi överens på detta?

Pep-åren var jobbiga i början. Sen vann vi cupen och sedan ligan. Vi har inte vunnit ligan sen Pep lämnade.
Citera
2016-08-26, 13:19
Medlem
Gregory.Houses avatar
Spain squad for the games against Belgium and Lichenstein

Goalkeepers: David de Gea (Manchester United), Pepe Reina (Nápoles), Adrián San Miguel (West Ham).

Defenders: Marc Bartra (Barcelona), Jordi Alba (Barcelona), Gerard Piqué (Barcelona), César Azpilicueta (Chelsea), Sergio Ramos (Real Madrid), Dani Carvajal (Real Madrid), Sergi Roberto (Barcelona), Javi Martínez (Bayern).

Midfielders: Sergio Busquets (Barcelona), David Silva (Manchester City), Thiago Alcántara (Bayern), Saúl Ñíguez (Atlético Madrid), Koke (Atlético Madrid), Juan Mata (Manchester United), Marco Asensio (Real Madrid).

Forwards: Alvaro Morata (Real Madrid), Lucas Vázquez (Real Madrid), Nolito (Manchester City), Paco Alcácer (Valencia), Diego Costa (Chelsea), Vitolo (Sevilla).

Sergio Rico borde gå före Pepe Reina?
Senast redigerad av Gregory.House 2016-08-26 kl. 13:21.
Citera
2016-08-26, 14:05
Medlem
foool13s avatar
Vitolo tillbaka äntligen.. jag tycker han har varit lysande nu ett tag (ett halvår eller så) och i säsongsinledningen/försäsongen.
Citera
2016-08-26, 19:10
Medlem
snillet_1s avatar
Hur står sig Guidetti i rangordningen bland Celtas anfallare? Nu verkar det i alla fall som att Giuseppe Rossi tas in på lån, tuff konkurrens...
Citera
2016-08-26, 19:14
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:

Arsenal bättre än Roma

Är vi överens på detta?

Inget av lagen Real mötte har någonsin vunnit CL. Barcelona slog ut två tidigare vinnare, som dessutom vunnit ganska nära inpå. Sedan vann ju inte ens Real finalen under ordinarie speltid.

Gruppspelet är ju ganska ointressant eftersom båda lagen är princip överlägsna oavsett vilken grupp de hamnar i.
Citera
2016-08-26, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hur står sig Guidetti i rangordningen bland Celtas anfallare? Nu verkar det i alla fall som att Giuseppe Rossi tas in på lån, tuff konkurrens...

Stackars Guidetti. Verkar aldrig bli startspelare.
Citera
2016-08-26, 19:30
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Han är första-reserv efter Iago Aspas centralt.. som gjorde 14 mål förra säsongen. Ofta gör man som man gjorde i måndags, de tar ut en mittfältare eller en kant och så sätter de Aspas där när John kommer in. 4-3-3 eller 4-2-3-1 i grunden.
http://www.skysports.com/football/celta-vigo-vs-leganes/teams/362693

Och ibland startar de med John centralt och Aspas på kanten också, men det är mer sällan och kommer Giuseppe Rossi in som bara i stort sett kan spela spets (även om han spelade en del på kanten i Levante) så blir det ju tuffare för Guidetti..
Senast redigerad av foool13 2016-08-26 kl. 19:35.
Citera
2016-08-27, 02:10
Medlem
Prio4s avatar
Citat:

Arsenal bättre än Roma

Är vi överens på detta?

Pep-åren var jobbiga i början. Sen vann vi cupen och sedan ligan. Vi har inte vunnit ligan sen Pep lämnade.
Wolfsburg - Sjachtar Same shit, en kvart som man jublar åt
Arsenal-Roma Den ena är en svår åttondel om man slutat som gruppetta, den andra är en lätt
Real-City (15/16)
Finalen är egentligen onödig att ta upp eftersom att man möter laget som kommer ifrån andra sidan grenen. Omöjligt att gnälla om lotting då. Men visst vi kan kan göra det ändå. Förutom Real (som Barca redan slagit ut) vilket lag hade varit svårare att möta i finalen 10/11?

Gruppen spelar ingen roll egentligen, visst Barcas grupp den säsongen var busenkel. Men det är Barca och Real vi snackar om. Vi tar oss vidare. Blir på riktigt snarare glad över att vi lottas emot Pep än orolig. Kul med roliga matcher redan i gruppen. Men visst CR7:s målskörd måste ju in och då är det klart att man hoppas på dåligt motstånd.

Gulligt försök till att ta ner Pep, ni har kommit före oss en gång i ligan sen Pep kom, sju säsonger har kommit och gått sen dess.
Citera
2016-08-27, 19:13
Medlem
NirvanAs avatar
Man känner ju medlidande med Valencia.. nu verkar både Mustafi och Paco försvinna, tidigare Gomes och nån till? In har några medelmåttor kommit... kan klubben få stabilitet eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in