Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-26, 15:54
  #1
Medlem
TerraIncognitas avatar
Hej, jag hoppas att någon här kan vägleda mig till en fungerande (stationär) dator!¨

Det är nämligen så att när datorn, med windows 8.1, startar ser allt ut som vanligt. Windows-loggan, datorns namn (att man loggar in) osv.
Sedan, förmodligen när skrivbordet ska visas blir skärmen istället helt svart förutom en tom kommandoruta. Efter en längre väntan i hopp om att det ska lösa sig själv ( ) kommer dessutom följande upp: "NVIDIA Capture Server" har slutat fungera samt att "C:\Program Files (x86)\Search Exstension\Client.exe" inte kan hittas?

Alltså - är det så att jag behöver ersätta dessa filer och hur går jag tillväga?

Förlåt om jag lade tråden fel, jag är inte så familjär med IT-snacket här...

EDIT: Under tiden jag skrev detta inlägg dök faktiskt en bakgrundsbild upp, men tidigare nämnda rutor kvarstår, och inga ikoner visas.
Citera
2016-07-26, 16:01
  #2
Medlem
Hidden333s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=Lf91e4xG6Wo
Citera
2016-07-26, 16:01
  #3
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerraIncognita
Hej, jag hoppas att någon här kan vägleda mig till en fungerande (stationär) dator!¨

Det är nämligen så att när datorn, med windows 8.1, startar ser allt ut som vanligt. Windows-loggan, datorns namn (att man loggar in) osv.
Sedan, förmodligen när skrivbordet ska visas blir skärmen istället helt svart förutom en tom kommandoruta. Efter en längre väntan i hopp om att det ska lösa sig själv ( ) kommer dessutom följande upp: "NVIDIA Capture Server" har slutat fungera samt att "C:\Program Files (x86)\Search Exstension\Client.exe" inte kan hittas?

Alltså - är det så att jag behöver ersätta dessa filer och hur går jag tillväga?

Förlåt om jag lade tråden fel, jag är inte så familjär med IT-snacket här...

EDIT: Under tiden jag skrev detta inlägg dök faktiskt en bakgrundsbild upp, men tidigare nämnda rutor kvarstår, och inga ikoner visas.


Tryck på Windowsknappen + X eller E och gå till kontrollpanelen och använd en Windows återställningspunkt.
Citera
2016-07-26, 16:19
  #4
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback