Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative2.0
Eftersom TS inte förstått vad ekonomi är för en klubb så var detta inlägg bra.
Ta Ronaldo som exempel. När han gick till RM så var det en rekordtransfer om jag minns rätt.
Alla fotbollsintresserade vet vad CR7 betyder. Detta visste även RM.
På ett års tid så hade tröja nr7 sålt så bra över hela världen att Ronaldos inköp var finansierat.
Detta hade inte varit möjligt om startelvan ska ha nummer 1-11, beroende på plats på plan.
Återigen Ronaldo. Vilken plats har han som exempel? Har är ta mig fan överallt förutom i försvaret.
Citat:
Ursprungligen postat av
SoderortFTW
Exakt så.
Om TS tycker det är dåligt är det bara för hen att starta en förening där spelarna byter nummer inför varje match. Finns inget som hindrar. Alt. motionera till en förening hen är medlem i för att få den agera likadant.
Asså, läsförståelsen är knappast på topp här.

Jag har knappast propagerat för att man ska byta nummer inför varje match. Vad har ni fått det ifrån? I mitt första inlägg skrev jag "Jag är ju av den åsikten att numren ska baseras på positionen och vara så låga som möjligt". Det jag var emot var att högprofilerade spelare som antagligen kommer spela mycket har löjliga nummer som 34, 47 och 83. Ronaldo var ju i detta fallet ett extremt dålig exempel. Han har ju ett lågt nummer som dessutom passar hans position som ytter? Eller vadå?
Jag skrev ju "Det är klart att man inte måste vara så skitnödig att man stängt förbjuder höga nummer, men jag tycker att man borde utgå från position och hur viktig spelaren är när numret bestäms. Bara vi slipper hockeynummer". Men återigen, läsförståelsen. Som supporter till IFK Göteborg förstår jag till exempel inte varför vårt mittbackspar Mattias Bjärsmyr och Thomas Rogne har #30 respektive #28 när klassiska mittbacksnummer som #3 och #5 finns lediga.
Jag är medveten om fotbollens kommersiella kraft och klubbars ekonomi, så det är klart att det är omöjligt att byta nummer varje match, det förstår jag ju. Till exempel skulle ju Johan Cruyff ha #14 trots att han var han var en given startspelare, så var det ju bara. Däremot tycker jag att att grundidén borde vara startspelare = låga nummer.