2017-02-14, 21:38
Medlem
kakburks avatar
Jag började bli tunn på hjässan och har nu kört med Minoxidil Forte 50 mg i 4,5 månad.
Första månaden märktes inget men sen började jag tappa hår vilket stod i bruksen att man kan göra. Efter det kom det mängder med nytt och har även märkt en återväxt bl a i vikarna.
Fungerar riktigt bra men frågan är om man ska fortsätta med Forte 50 mg nu när håret växt till sig eller räcker det med 20 mg-lösningen för att underhålla hårväxten.

Någon som vet?
Citera
2018-01-09, 22:14
Medlem
xlntds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Jag började bli tunn på hjässan och har nu kört med Minoxidil Forte 50 mg i 4,5 månad.
Första månaden märktes inget men sen började jag tappa hår vilket stod i bruksen att man kan göra. Efter det kom det mängder med nytt och har även märkt en återväxt bl a i vikarna.
Fungerar riktigt bra men frågan är om man ska fortsätta med Forte 50 mg nu när håret växt till sig eller räcker det med 20 mg-lösningen för att underhålla hårväxten.

Någon som vet?

Skulle vilja addera en sak till frågan. Skulle man kunna använda en gång istället för två per dygn istället? Skönt att bara göra det på kvällen.

Sen tänker jag även på styling produkter.. Vill inte se ut som en tunnhårig mochichi
Citera
2018-01-10, 17:11
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adnetan
Jag har typ fjun över hela ansiktet men de växer inte speciellt mycket. Har naturligt en stor del av fettinlagringen i ansiktet och känner inte för att tappa en massa fett och vara svag för att motverka det. Har blivit sugen på minoxidil då skäggväxt är något jag på grund av ovanstående skäl länge velat ha.

Jag har ett par frågor om detta.

1. Kan detta påverka styrketräning negativt på något sätt, t.ex. minskad styrka? Gillar att träna så detta är relevant för mig.

2. Kan minoxidil få skägget att växa mer, eller är det bara för att fylla ut områden där inget skägg över huvudtaget finns?

3. Har ett födelsemärke (ser ut som att jag är flintis där) på huvudet som är ungefär lika stort som en cirkel man kan göra med pekfingret och tummen. Har opererat detta en gång men det gick dåligt och är inte sugen på att göra det igen. Klipper mig nu så att det inte skall synas, vilket vore skönt att slippa. Skulle minoxidil kunna få hår att börja växa där, förutsatt att där finns hårsäckar? (även om jag aldrig haft hår där?).

Varför inte göra en fettsugning under hakan? Visst är det en bra idé att skaffa skägg för att dölja en dålig käklinje, men det bästa är att bli av med fettet om du har haft otur med dina anlag. Fettsugning innebär att de tar bort fettcellerna, vilket innebär att om du lägger på dig mer fett hamnar det i första hand i dina existerande fettceller på andra delar av kroppen.

Vad ligger du på för fettprocent förresten? Min käklinje ser riktigt bra ut kring 15% och det är först kring 22-24% den börjar bli dålig.
Citera
2018-01-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Varför inte göra en fettsugning under hakan? Visst är det en bra idé att skaffa skägg för att dölja en dålig käklinje, men det bästa är att bli av med fettet om du har haft otur med dina anlag. Fettsugning innebär att de tar bort fettcellerna, vilket innebär att om du lägger på dig mer fett hamnar det i första hand i dina existerande fettceller på andra delar av kroppen.

Vad ligger du på för fettprocent förresten? Min käklinje ser riktigt bra ut kring 15% och det är först kring 22-24% den börjar bli dålig.

Sedan jag skrev inlägget har jag flyttat hemifrån och börjat laga min egen mat, endast råvaror. Det verkar som att jag varit känslig mot raffinerade produkter och även mot mejeri, för stunden jag lade av med sådant (samma kaloriintag) så tappade jag nästan direkt 3-4kg vattenvikt och jag är nu i bra form och får komplimanger för käklinjen. En förändring jag aldrig trodde skulle ske

Angående minoxidil så kom jag inte igång med användningen förrän i somras, men har sett stora skillnader i skäggtillväxt sedan dess trots att jag slarvat en del och bara tagit hälften av rekommenderad dos.
Citera
2018-01-10, 20:39
Medlem
Jag har hört att man får samma hårväxt som Stalin! Sunt och hälsosamt stora ledaren stål frisyr!
Citera
2018-01-11, 09:02
Medlem
xlntds avatar
En udda sak. Blev lite paff.

Jag har nyss börjar med minoxidil, använt två gånger. I går kväll så såg jag att jag var väldigt torr i ansiktet, typ sprucket och flagnat. Tänkte det att jag måste börja smörja ansiktet, har inte gjort det på ett tag pga lite stress finnar och velat torka ur dem och inte raka ansiktet varje dag under en kort period. Men i morse såg jag att jag inte var torr. Det var små skäggstrån som stack ut som var väldigt tätt. Som sagt blev paff då jag inte tänker att det ska ha så snabb effekt.

Dessutom så har jag läst i tråden om skägg och då har man det i ansiktet vilket inte jag har. Men kan det stämma att det är pga minoxidil och så snabbt?!

Jag har suttit med en klassisk huvudkliare/huvudmassage med pinnar som finns på hälsokosten och masserat in typ halvtimme, använt i stället för händerna som det står på förpackningen.

iofs så har jag använt andra hälsoprodukter, typ hair optimizer. Men kört i halvår men inte riktigt känt att det gett något, iofs kanske först det kommer och i kombo med minoxidil? (för syftet med minioxidil är väl också öka blodflödet?)

I alla fall väldigt överraskad. Får se när det också kommer på huvudet. Dock har jag inte tok kris men märker att det är på väg med synligare hårbotten och vill stoppa i tid. Samtidigt är det nog stressrelaterat som det varit konstant ett par år.
Citera
2020-12-21, 01:27
Medlem
Funkar det alltså inte mot vikar? Låter ju märkligt tänker de borde ju stimulera all hårväxt och inte punktmarkera hårtillväxten på vissa utvalda ställen som tex bakhuvudet .
Citera
2020-12-22, 00:37
Medlem
Regelbundenhet!
Citera
2021-12-10, 19:08
Medlem
Bumpar den här tråden. Mitt hår har blivit mycket mycket tunnare senaste året. Just nu är jag inne i en fas där jag inte tappar så mycket hår, men mina hårstrån är betydligt tunnare nu än de var för nåt år sen bara. Kan denna produkt bidra med att göra hårstråna tjockare?
Citera
2022-01-14, 08:57
Medlem
Ni som använder Minoxidil, hur många sprut ska man ta per behandling? Jag tycker det står så konstigt i beskrivningen. 1ml appliceras 2ggr per dag. Men sen när jag läser i anvisningen så står det tryck en gång och massera in lösningen i hårbotten och upprepa detta 10 gånger? Så ett tryck/sprut är alltså 0,1ml??? Jag tycker att ett tryck ändå känns som rätt mkt lösning?
Citera
2022-01-30, 22:31
Medlem
Magtechs avatar
Det bör ju vara 10 pump. Så gör jag iaf, har kört en vecka nu och inga som helst biverkningar.
Citera
2022-09-19, 08:36
Medlem
Kaenkelberries avatar
Jag har med minoxidil i ungefär 12 års tid tillsammans med Panto-3 tabletter. Inget håravfall under denna tiden och närmar mig 50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in