2008-01-05, 13:24
Bannlyst
Sagan om de två tornen
20.05-20.35 / 20.45-22.00, TV4 idag
http://us.imdb.com/title/tt0167261/

Amerikansk äventyrsfilm från 2002.
klipp från filmen

Brödraskapet har lösts upp och hoberna Frodo och Sam tränger ensamma allt längre in på endernas territorium. Vännerna Merry och Pippin befinner sig i den levande Fangornskogen medan alven Legolas, människan Aragorn och dvärgen Gimli håller till i kungadömet Rohan. Utmaningen ligger i att stå emot de ondskefulla krafterna som strömmar från de två tornen, det ena i Isengård och det andra djupt inne i Mordors skuggvärld. Kriget om ringen har nu börjat.

Regi: Peter Jackson.
I rollerna: Elijah Wood, Ian McKellen, Viggo Mortensen, Sean Astin,
Citera
2008-01-05, 13:29
Bannlyst
Tillbaka till framtiden 2
17.55-20.00, Kanal5 idag
http://us.imdb.com/title/tt0096874/

Amerikansk science fiction-komedi från 1989.
klipp från filmen

Marty och hans flickvän Jennifer följer med Doc till år 2015 för att se till att deras blivande son inte ställer till med trubbel som gör att en kedjereaktion av tråkiga händelser inträffar för släkten McFly. Efter att ha klarat av det problemet bär det iväg till 1985 igen, där upptäcker dom att allt är annorlunda. Ärke- fienden Biff Tannen har blivit rik och mäktig, samhället är laglöst och förfallet. De måste därför resa tillbaka till 1955 för att ställa allt till rätta.

I rollerna: Michael J Fox, Christopher Lloyd, Lea Thompson, Thomas F Wilson, Harry Waters jr, Charles Fleischer, Joe Flaherty, Claudia Wells, Elijah Wood.
Regi: Robert Zemeckis.
Citera
2008-01-05, 13:32
Bannlyst
Miracle
21.00-23.50, Kanal5 idag
http://us.imdb.com/title/tt0349825/

Amerikanskt sportdrama från 2004.
klipp från filmen

Den sanna historien om ett av sporthistoriens största ögonblick. Ingen tror att USAs nye hockeycoach Herb Brooks kommer att lyckas när han presenterar sitt OS-team till Lake Placid 1980. Brooks brinner för den omöjliga idén att av ett gäng collegegrabbar skapa ett lag som kan besegra Sovjets oslagbara hockeymaskin. Den tuffe USA-coachen drillar sina spelare till yttersta gränsen. Sakta men säkert växer ett hockey- lag fram som faktiskt börjar tro att de kan uträtta mirakel.

I rollerna: Kurt Russell, Patricia Clarkson, Noah Emmerich, Sean McCann, Kenneth Welsh, Eddie Cahill.
Regi: Gavin O'Connor.
Citera
2008-01-05, 13:35
Bannlyst
Rocky
21.00-23.25
http://us.imdb.com/title/tt0075148/

Amerikansk actiondrama från 1976.
klipp från filmen

Rocky Balboa är an amatörboxare som bor i Philadelphia. Då hans boxarkarriär inte tagit fart försörjer han sig genom att inkassera skulder åt lånehajen Gazzo. Gazzo tycker dock inte att Rocky är tillräckligt slagkraftig i sitt arbete. Rockys tränare Mickey tror däremot att Rocky har vad som krävs för att bli boxningsmästare. När Rocky får möjligheten att gå en titelmatch mot världsmästaren Apollo Creed tar han chansen. Han blir snabbt känd och uppmärksammad, men priset för framgångarna blir högre än han trott...

I rollerna: Sylvester Stallone, Burgess Meredith, Talia Shire, Burt Young, Carl Weathers, Thayer David
Regi: John G. Avildsen
Citera
2008-01-05, 19:00
Medlem
Morientess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Tillbaka till framtiden 2
17.55-20.00, Kanal5 idag
http://us.imdb.com/title/tt0096874/

Amerikansk science fiction-komedi från 1989.
klipp från filmen

Marty och hans flickvän Jennifer följer med Doc till år 2015 för att se till att deras blivande son inte ställer till med trubbel som gör att en kedjereaktion av tråkiga händelser inträffar för släkten McFly.
I rollerna: Michael J Fox, Christopher Lloyd, Lea Thompson, Thomas F Wilson, Harry Waters jr, Charles Fleischer, Joe Flaherty, Claudia Wells, Elijah Wood.
Regi: Robert Zemeckis.
Kul att du spoilar filmen för dem som inte har sett den ännu.

Edit: Lade till spoiler-tags.
Citera
2008-01-05, 21:47
Medlem
Bullitt
00:00-01:50 SVT1
Amerikansk action från 1968. Detektiven Bullitt får i uppdrag att skydda ett vittne som ska framträda i ett senatsförhör. Han misslyckas med sitt uppdrag då vittnet mördas. Förhöret läggs ner men ingen kan stoppa Bullitt i jakten på den skyldige. I rollerna: Steve McQueen, Robert Vaughn, Jacqueline Bissett. Regi: Peter Yates.
Citera
2008-01-07, 15:01
Medlem
kristoes avatar
Napoleon Dynamite idag på 4an klockan 16:40.

A listless and alienated teenager decides to help his new friend win the class presidency in their small western high school, while he must deal with his bizarre family life back home.
Citera
2008-01-07, 15:13
Medlem
kristoes avatar
Också idag är komedi med Eddie Murphy på 4an.

En prins i New York, kl 22.35.

Amerikansk komedi från 1988. Den stenrike prinsen Akeem från det afrikanska kungariket Zamuda kommer till New York för att lära sig att klara sig själv. Prinsens avsikt är att få ett vanligt jobb och trots att han knappt kan skilja på en skurtrasa och en biff lyckas han till slut få börja på en hamburgerbar.
Citera
2008-01-09, 03:20
Medlem
Krooked.s avatar
Idag:

21.00 TV 3
The Dive from Clausen's Pier (Under ytan)

21.00 TV 6
The hunted
Citera
2008-01-09, 17:19
Medlem
AirMails avatar
Hej!

Jag undrar om någon här kan hjälpa mig med en grej. Jag skulle vilja att det fanns en sajt där man kunde ha bevakning på tv-tablåerna (de kanaler man har, i mitt fall tv1-5, 8, 9) utifrån en lista med filmer man vill se. Så att man får mail när det är några dagar kvar tills den visas. Finns det en sån sajt?

Min lista innehåller bl.a:
Adaption
Happiness
Farväl las Vegas
Royal Tenembaums

Typiska titlar som både gått och väl kommer gå på TV...
Citera
2008-01-11, 16:35
Bannlyst
Nu visar TV4 Sagan om ringen filmerna igen. Gick inte de 3 filmerna nyligen typ för 1 år sedan. Hmmm. Måste de visa samma hela tiden?
Citera
2008-01-11, 16:50
Medlem
plagueiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirMail
Hej!

Jag undrar om någon här kan hjälpa mig med en grej. Jag skulle vilja att det fanns en sajt där man kunde ha bevakning på tv-tablåerna (de kanaler man har, i mitt fall tv1-5, 8, 9) utifrån en lista med filmer man vill se. Så att man får mail när det är några dagar kvar tills den visas. Finns det en sån sajt?

Min lista innehåller bl.a:
Adaption
Happiness
Farväl las Vegas
Royal Tenembaums

Typiska titlar som både gått och väl kommer gå på TV...

En sån tjänst är jag också ute efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in