Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-23, 22:44
  #1
Medlem
Hej! Är 22 år och har fullständigt kaos i huvudet när det gäller val av framtida utbildning. Har idag ett arbete jag trivs bra med men jag känner att jag gärna skulle vilja studera till något, samtidigt känner jag att jag inte kan läsa till något "häftigt" som kommer ge fet lön om det inte är något som intresserar mig. Mitt stora intresse i livet är jakt, är uppvuxen med jakten i familjen och jag jagar väldigt mycket själv, och är hyfsat kunnig inom det mesta inom det om man får vara lite krass..
Jag är väl medveten om att jobben inom detta är ganska få och det känns därför lite läskigt att utbilda sig inom det även om jakt och naturen är mitt stora intresse. Ett jobb inom jakt och viltvård hos länsstyrelsen som handläggare eller liknande hade ju varit drömmen. Nu är bara frågan vad man skulle kunna studera som dels öppnar dörren till dessa jobben men samtidigt inte stänger dörren för andra jobb. Har kollat lite på Landskapsvetare, vilket verkar vara relativt brett men samtidigt ganska flummigt. Ett renodlat biologiprogram går bort då jag läste ekonomi på gymnasiet och inte alls har läst varken fysik eller kemi som krävs för dessa programmen. Någon som har erfarenhet av något av detta eller har andra tips att komma med? Allt är välkommet! Mvh
Citera
2016-07-23, 22:57
  #2
Medlem
Låter som om du skulle satsa på att studera till jägmästare på Sveriges lantbruksuniversitet... http://www.slu.se

Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback