2016-07-23, 16:48
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ung kvinna våldtagen i Mariestad – polisen: "Vi ville inte att detta skulle kommit ut"

Polisen har valt att inte uppmärksamma våldtäkten på sin hemsida. Anledningen är att de ville hemlighålla övergreppet för allmänheten för att få lugn och ro.

– Egentligen ville vi inte att detta skulle kommit ut överhuvudtaget såhär initialt. Vi ville jobba på i lugnet så att säga för att komma den här gärningsmannen på spåren, berättar Fuxborg.

– Men strunt samma. Vi har en fullbordad våldtäkt utomhus i Mariestad.

Den våldtagna kvinnan fördes efter övergreppet till sjukhus för kontroll och vård. Hon har även erbjudits psykologiskt stöd.

Polisen tittar nu på om det förekommit liknande överfall i Mariestad under den senaste tiden som kan sättas i samband med nattens våldtäkt.

http://www.friatider.se/ung-kvinna-v...ulle-kommit-ut
Citera
2016-07-23, 16:51
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
källa för bövelen

Stämmer som ingvarg skriver. Hände nu i sommar. Mycket skriverier om det. En "flyktingpojke. Han blev frisläppt p.g.a att han "hade anpassat sej så bra i samhället". Således finns han kvar i omgivningarna. Jag bor i Mariestad.
Citera
2016-07-23, 17:03
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
http://www.friatider.se/ung-kvinna-v...ulle-kommit-ut
Men det är ju bra, så att inte allmänheten får reda på att det glider runt en eller flera våldtäktsmän i grannskapet. Bra polisen. Så nu mörkar polisen och media. Jag vet att det har skett ofta förr, men jag trodde iaf polisen slutat med detta.
Citera
2016-07-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Men det är ju bra, så att inte allmänheten får reda på att det glider runt en eller flera våldtäktsmän i grannskapet. Bra polisen. Så nu mörkar polisen och media. Jag vet att det har skett ofta förr, men jag trodde iaf polisen slutat med detta.

Det är ju inte så att man inte börjar tänka på hur mycket som INTE läcker ut.
En titt på polisen.se i t.ex Sörmlands län så är det rätt tomt. Det är ett antal imcidenter i Eskilstuna som inte är med där, bla bilbränder, stenkastning mot väktare och att någon sköt skarpt bredvid en skola för nån månad sedan (tomhylsor hittades efter enl Ekuriren).
Citera
2016-07-23, 17:35
Medlem
Precis som dom flesta redan sa i vintras, vänta bara till sommaren så ska ni få se på en våldtäkts våg utan dess like. Både vanliga och grupp.
Citera
2016-07-23, 18:44
Medlem
Det finns en tråd på Flashback om tre systrar som stått för fyra våldtäktsfall och ofredanden i Norrtälje, i två fall orimliga fällningar. De har alla anknytning till Mariestad, och minst en av dem är skriven där. (FB) Tre systrar i Norrtälje får tre män och pojkar oskyldigt dömda för våldtäkt
Citera
2016-07-23, 18:45
Medlem
En sak som är positiv med det nya Sverige är att man lär sig mycket om svensk geografi. Nu är kanske inte Mariestad en okänd håla, men jag har lärt mig massa nya ortsnamn som aldrig tidigare fått uppmärksamhet. Det är berikande.
Citera
2016-07-23, 20:09
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Nu börjar det sannerligen bli svårt att hålla reda på alla övergrepp, måste vara flashbackrekord i antal våldtäktstrådar samtidigt.

Signalement från polisen vore som vanligt på sin plats men icke.
Våldtäktssommaren 2016 kommer gå till historien.
Citera
2016-07-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Våldtäktssommaren 2016 kommer gå till historien.

Är du säker? Risken finns att den kommer att raderas ur historien...
Citera
2016-07-23, 21:00
Medlem
Den lokala blaskan "Lusedräpan" har bara skrivit precis det som Christer Fuxborg har meddelat.
http://mariestadstidningen.se/maries...rala-mariestad

Polisen är naturligtvis oroliga för att GM:ens identitet ska listas ut innan Polisen har lyckats att gripa dem, då det i Mariestad finns gott om folk som kan "ta hand om" GM:en själva utan rättslig prövning.
Senast redigerad av Nick1001 2016-07-23 kl. 21:26.
Citera
2016-07-23, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nick1001
Då det i Mariestad finns gott om folk som kan "ta hand om" GM:en själva utan rättslig prövning.

Vilka i Mariestad skulle ''ta hand om'' gärningsmännen själva menar du?

Vad jag vet så skiter Mariestads ''gangsters'' fullständigt i vad som händer i stan så länge de själva inte tjänar något på det.

Mycket snack lite verkstad med andra ord.
Citera
2016-07-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waders
Vilka i Mariestad skulle ''ta hand om'' gärningsmännen själva menar du?

Vad jag vet så skiter Mariestads ''gangsters'' fullständigt i vad som händer i stan så länge de själva inte tjänar något på det.

Mycket snack lite verkstad med andra ord.

Det är klart att det inte blir någon "verkstad" om signalementen inte kommer ut.
Det bästa vore om Polisen griper GM:en fortast möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in