• 1
  • 2
2016-07-22, 10:52
Medlem
Chugis avatar
Kan du inte låta några kompisar köpa kontanter av dig och sätta in motsvarande belopp på ditt konto? Jag vet dock inte hur det lirar med bidragsdelen men du kan ju lätt hävda att dina vänner villa hjälpa dig under en tuff period eller något i den stilen?
Citera
2016-07-22, 14:14
Medlem
CarlXIIs avatar
guldmynt https://www.libertysilver.se/kopa/guldmynt

annars bitcoin är bra för ändamålet också!
Citera
2016-07-22, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Om man får pengar men inte vill att myndigheterna ska se dem,

Finns det någonstans, något sätt man kan ha dem så
man kan tex betala en kontantbetalning på säg 15 000
på nått köp utan att de kopplas till mig så att säga.

Har jag förklarat så ni förstår ???
Ge kontanter till dina när och kära och sedan be dem överföra pengarna till ditt bankontot. Vad är problemet?
Citera
2016-07-22, 22:11
Medlem
För att förstå dina behov:
Har du pengarna kontant eller på något konto?
För vem vill du gömma pengarna?
Citera
2016-07-23, 18:03
Medlem
BlurryFace69s avatar
Jag kommer börja stämpla el vara sjukskriven men vilket det än blir kommer min inkomst sjunka med
Ca 3000kr i månaden

Jag kommer kanske ligga under normen vad man ska ha över
och isåfall kan man få socialbidrag blev jag upplyst om.

Men de vill ha mina kontoutdrag så har jag fått in pengar räknar de in de som inkomst.
Därför vill jag ej ha dessa pengar på mitt konto.

Hoppas verkligen kunna börja jobba ASP oxå men har ett diskbråck som jävlas. Sänker de min inkomst med 3000:- kommer jag få ut runt 10 000kr det blir ju jävligt nice..
När jag jobbade låg jag mellan 18 500-22 000 så detta har varit lite knep o knåp att få till..under sjukperioden.
Man får inte bli sjuk!!

Dessa pengar vill jag ha till nått jag verkligen velat göra/köpa 😎
Skulle gärna avvara lite i nått som ger bra avkastning.
Bitcoinen känns väl som den ligger där den ligger just nu men sen vad som kommer ske??
Den spräckte ju aldrig 7000 ..

Var ska man sätta in sina pengar då ?
Citera
2016-07-23, 18:06
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Tror det kan funka med nätplånböcker som har egna kort t.ex
https://www.neteller.com/sv/features/cards
https://www.skrill.com/en/prepaid-mastercard/

Är det någon som använder dessa?
Citera
2016-07-23, 19:35
Medlem
Enydrions avatar
De går väl tillbaka tre månader och kollar, har jag för mig... står nog mera i tråden om försörjningsstöd.

Systemet fungerar som så att de som slösar belönas av staten och de som är sparsamma straffas...
Citera
2016-07-24, 01:58
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
De går väl tillbaka tre månader och kollar, har jag för mig... står nog mera i tråden om försörjningsstöd.

Systemet fungerar som så att de som slösar belönas av staten och de som är sparsamma straffas...

Ja kanske , jag har inte en blekaste men kanske kommer bli involverad..
Jag vet jag hört de räknar med lån som inkomst, men de räknar ej med lån som
utgift.

Har arbetat sen skolan slutade och aldrig fått ett enda bidrag vad jag kan minnas,
får det säkert inte nu heller om det blir aktuellt att söka men vill ha bort dessa pengar
ifall. Ha dem på ett lätt tillgängligt ställe. Kontanter, ja hur vanligt är det i dag??
Citera
2016-07-24, 09:47
Medlem
Enydrions avatar
Ja man får ju inte försörjningsstöd för att kunna betala ränta på sina lån liksom...

Om du har massa pengar på banken idag som du tar ut, så får du vänta tre månader tills du söker försörjningsstöd, då de går tillbaka tre månader, för hittar de då tex 50k du tagit ut, så räknar de hur länge de pengarna skulle räckt och först efter det får du pengar.

Har du en dyr bil, så får du sälja den, när du gjort det får du inte använda pengarna du fick för till att betala lånen för bilen, utan de ser hur länge pengarna för bilen skulle räckt.... det är liksom principen de använder.
Citera
2016-07-25, 14:21
Medlem
BlurryFace69s avatar
Ja precis det förstår jag

Har en skruttig bil el jag rätt så , så det är en sak jag tänkt använda mina pengar jag fått till.

Men strunt i detta nu, det kom ju in utan det var min fråga .
Men tack ändå, är alltid bra att veta om jag sitter där sen.

Pengarna går in på min väns konto snart, och jag har inte hittat nån lösning.

Har funderat på om det finns nått Kreditkort/bankkort som kan stå i min väns namn

som man kan föra över pengarna på som man kan betala räkningar med och betala med

som ett vanligt visa/maestro. Utan en massa extra bankid mm mm mm.

Remember, Marginalen och sådana kort verkar som man måste bli "bank kund#

Det får inte bli nått besvär för min vän, då kommer hen inte vilja ha pengarna på sitt konto.
Citera
2016-07-25, 23:54
Medlem
godboys avatar
Som sagt; när du handlar på Maxi, tankar bilen, köper ditt SL / GL kort. Eller äter ute. Betala kontant. Spara de övriga slantarna du får vitt. Du kan även spara de svarta; men ned de bör du i huvudsak sköta dina mat o bensin köp mm
Citera
2016-07-27, 12:14
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Som sagt; när du handlar på Maxi, tankar bilen, köper ditt SL / GL kort. Eller äter ute. Betala kontant. Spara de övriga slantarna du får vitt. Du kan även spara de svarta; men ned de bör du i huvudsak sköta dina mat o bensin köp mm

OK, nu förstår jag vad du menar .. det tog tid för den poletten
Jag vet inte riktigt om det fungerar, men det fungerar inte eftersom jag ska ha pengarna
till 2 inköp framme i september-oktober som är lite större.

Jag kan ej spara de pengarna på mitt konto då kommer självklart det märkas jag har
pengar när min inkomst sänks första september om det blir så.

Tack för allas hjälp, jag tror de får sitta på vännens konto ;.) Börjar jag jobba så
kan jag låta dem gå in på mitt konto igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in