2007-03-19, 19:23
Medlem
jag skrev om fallet i en uppsats när jag pluggagde för några år sen, och måste hålla med om att bevisen verkade rätt starka och att det var konstigt att killen inte blev dömd, om jag inte minns fel var väl den friande domen till stor del baserad på att den misstänkte hade fått lite väl mycket hjälp med att minnas av en psykolog omjag inte minns fel samma psykolog som är inblandad i Tomas Quick och där har det inte tagits hänsyn i domarna att psykologen hjälpt quick att minnas. märkligt jämför man dessa fall verkar det som att den ena domaren inte gillar psykologen och de andra domarna sväljer honom med hull och hår
Citera
2007-03-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay_Easton
http://www.aftonbladet.se/nyheter/9806/12/malin.html

Där finns det lite mer att läsa.

Intressant att dom nämner hur han fick bra betyg och att folk såg honom som helt normal. Efter att ha läst den här tråden så fick jag uppfattningen att han verkade vara lite efterbliven.

Olof måste ju definitivt vara skyldig, hoppas verkligen att dom låser in monstret.
Det är nåt fel på FB.
länkarna *syns* inte, men om man citerar inlägget där de ligger så "kommer de fram"....
w w w.aftonbladet.se/nyheter/9806/12/malin.h t m l
Citera
2007-03-19, 20:53
Medlem
maddalos avatar
Det var ett jävla uppsving den här tråden fick i min frånvaro! Jag ska försöka slänga upp lite mer material vad det lider, men materialet är digert och det skulle vara alltför tidsödande att scanna in och lägga ut det i sin helhet. Om någon känner sig manad, så hör av er via PM.

Jag hörde förresten, för en tid sedan, om att nån gräslig förståsigpåare misstänkte allas vår Hagaman för mordet på Malin! Ibland undrar man vad som rör sig i huvudet på de små liven ...
Citera
2007-03-19, 23:43
Medlem
Raouls avatar
Och jag hittade inte denna tråd förrän nu.
Makabert och märkligt fall. Den där Olof verkar tämligen skyldig i mina ögon.

Pågår det någon vidare utredning från polisens håll? Har det dykt upp några nya spår om nu Olof blivit friad? Eller betraktar de det hela som polisiärt upprätt?
Citera
2007-04-29, 11:46
Medlem
mmas avatar
inga news?
Citera
2007-04-29, 11:49
Medlem
Raouls avatar
Jag undrar också.
Är det ingen av Malins syskon som utkrävt en rättvisa? Det råder ju inga tvivel kring att cp-barnet är skyldig.
Citera
2007-04-29, 21:42
Medlem
mallorcamanges avatar
hell

Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Jag undrar också.
Är det ingen av Malins syskon som utkrävt en rättvisa? Det råder ju inga tvivel kring att cp-barnet är skyldig.

bumpar denna tråd så den kommer högt upp igen. Herregud han är ju solklart skyldig. Inte för att verkar dum men jag kan slå vad om att han inte jobbar utan att jag går runt och försöjer puckot.
Citera
2007-04-29, 23:25
Medlem
Är det någon som vågar ta kontakt med Olof?

Skulle vara riktigt intressant att höra en telefon intervju med monstret
Citera
2007-05-04, 14:34
Medlem
Förlåt för dubbelpost, men jag känner att denna tråd måste bumpas.

Här har ni lite obehaglig läsning:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/9806/03/malin.html

Citat:
*I sin dator har han lagrat udda sexuella bilder.
*Fibrer från Malin Lindströms blå tröja har hittats på en sax i en husrannsakan.
*Exakt likadan tejp som fanns på mordplatsen har hittats i 19-åringens hem.
*Fibrer från den blå tröjan har hittats i en bil, som 19-åringen haft tillgång till.
*Blyertsteckningar som 19-åringen ritat påminner mycket om Malin Lindström och den plats hon hittades på.
Citera
2007-06-23, 01:45
Medlem
Forevos avatar
Själv bott i Husum, tjejn är därifrån, den omtalade "mördaren" bodde tro det eller ej i Umeå undertiden Hagamannen härjade och denne blev givetvis kopplad till detta men misstankarna försvann efter tester.

Spermier från Malin mordet finns sparat men det är så ytterst lite att det sägs att det bara har en enda chans på sig att matcha Dna.

Mycket snack fortfarande här i byn, sitter här just nu över midsommar
Citera
2007-06-30, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forevo
Själv bott i Husum, tjejn är därifrån

Stämmer verkligen det?

Malin och hennes familj kan ju iallafall inte ha bott där när mordet hände.
Citera
2007-07-01, 14:20
Awaiting Email Confirmation
KoreanDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay_Easton
Stämmer verkligen det?

Malin och hennes familj kan ju iallafall inte ha bott där när mordet hände.

Nä de bodde i Bonäset då hon blev märdad...eller möjligen Järved
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in