Citat:
Ursprungligen postat av
Mali09
Ja Eoku verkar närmast besatt av att inte få fram sanningen då han vill förvränga alla bevis som redan finns. Man skulle lätt kunna spekulera i varför han inte vill att sanningen ska komma fram…
För polisen i Ö-vik så har ju det här fallet i princip varit polisiärt avslutat, man har bara väntat på att dagens teknik skulle binda den MGM till mordet vilket det nu har gjort.
Jag säger än en gång att det inte fanns en chans att ML hade bestämt träff med en random kille för att ha sex i skogen (!) när hon var på väg till Husum där hennes klasskamrat med mamma väntade. Malin var definitivt inte den typ av tjej så den teorin är bara absurd. Om man tror att det var flera som klev av på just den busshållsplatsen så förstår man inte riktigt hur landsbygden ser ut, speciellt inte där uppe. Hon hade maximal otur när hon klev av för tidigt och OW med sina sjuka sexfantasier såg sin chans då han såg henne på avstånd och därefter följde efter henne innan han överföll henne uppe i skogen.
Vi är många som ser fram emot att han ska få ta sitt straff, även fast straffet kommer bli pinsamt lågt mot de gärningar han har gjort. OW har iaf ända sedan rättegången varit skyldig i allmänhetens ögon (även om hans mamma har gjort allt för att han inte ska få ta sitt straff och stå för sina gärningar). Nu är det dags att ta sitt straff OW och för ML att få frid!
Nu när du nämner hans mamma.. OW har vidhållit i sina förhör att han var ute och gick där den dagen och tiden, stöttas av flera vittnesmål. Hans mamma har i sina förhör sagt att han var ute den dagen och tiden. Båda har sagt att det var mamman själv som sa åt honom att gå ut och röra sig.
Sen i serien "Svenska fall för FBI" när FBI-agenten pratar med mamman säger hon att OW inte gjort något, hon vet det för att han "var hemma med henne"
Lite märkligt beteende att plötsligt efter otaliga år försöka ge sonen alibi som motsäger hans egen version. Blev förvånad att inte hitta någon sådant i förhören med henne, då jag såg programmet innan jag läste FUP.
Men jag har aldrig sett någon i så kraftig förnekelse som när de pratade med henne. Man kunde höra det så tydligt. Det är
nästan synd om henne faktiskt. Eller det är synd om henne, måste vara oerhört svår sits när ens eget barn gjort vad OW gjort. Men jag är för den sakens skull inte överens med hur hon aktivt väljer att blunda för vad som skett, när någon annans dotter brutalt mördats, och inte unnar dem rättvisa och avslut.