2021-07-24, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Det är rätt anmärkningsvärt!
Var vittnet av viktig rang? Inte access till förhöret nu
Vittnet var en döv kvinna som åkte samma buss som Malin. Kan tillägga att förhöret med henne är på sida 71 i fup och inte 86, ifall nån vill kolla upp det själv.
Citera
2021-07-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zootis
Fup avsnitt 1,sidan 86

Tack! Hade missat det! Vid ett tillfälle så står det inget namn på den tolk som var närvarande. Skulle ju vara illa om någon liten liten, men viktigt, detalj försvann pga att tolken och OH är släkt…
Citera
2021-07-24, 19:55
Medlem
Zootiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie-May
Tack! Hade missat det! Vid ett tillfälle så står det inget namn på den tolk som var närvarande. Skulle ju vara illa om någon liten liten, men viktigt, detalj försvann pga att tolken och OH är släkt…

Ja precis, är det petinessnoga åt ena hållet ska det banne mig vara det åt andra hållet med. ...
Citera
2021-07-24, 20:19
Medlem
Citat:
Satt och läste delar av FUP nu på morgonen och hittade ett intrikat jäv i ett av förhören. En Anne-Marie Norberg tolkades av en Carin Gunnarsson son råkar vara moster till O.H.

Kikade på hennes adress som anges och på den bor det en kvinna vid namn Inger Ann-Marie Viklund, bosatt på adressen sedan 1991. Borde ju vara samma Ann-Marie?
Citera
2021-07-24, 20:28
Medlem
Zootiss avatar
Citat:
Kikade på hennes adress som anges och på den bor det en kvinna vid namn Inger Ann-Marie Viklund, bosatt på adressen sedan 1991. Borde ju vara samma Ann-Marie?

Absolut korrekt antagande,dessutom lika döv som då :-)
Citera
2021-07-24, 22:01
Medlem
Citat:
Absolut korrekt antagande,dessutom lika döv som då :-)

Tror jag tolkade detta ”…vittnesförhör av ett dött vittne” som att Ann-Marie är avliden 😅
Citera
2021-07-24, 22:19
Medlem
Zootiss avatar
Citat:
Tror jag tolkade detta ”…vittnesförhör av ett dött vittne” som att Ann-Marie är avliden 😅

Dövt....
Citera
2021-07-24, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Nu ska vi väl inte vara så hårda med Eoku, för han har faktiskt lyft ett antal teorier som KAN vara den alternativa lösning som får Olov fri från det han gjort. Jag vill härmed presentera ett antal andra möjliga lösningar som Eoku har missat:

1. Mordoffret har egentligen aldrig funnits, och det hela är en hittepåhistoria som fabricerats för att få Polisen i Övik att se inkompetenta ut. Liket man fann var egentligen en rysk uteliggare som hade ett förhållande med OW, och dom hade sex alldeles innan konspirationen mot polisen fick tag på henne.

2. Mordoffret var egentligen inget mordoffer, utan hon tog själv livet av sig med en skarpslipad ispinne som satt fast i en tall... hon tejpade ihop sig för att folk skulle slippa tänka att hon tog sitt liv, och kastade sig mot ispiken upprepade gånger. Av självklara skäl finns inte mordvapnet att finna.

3. En okänd läkare och mordoffret hade gjort upp om att läkaren skulle genomföra avancerad kirurgi pga en obotlig sjukdom, men operationen uppe i skogen gick fel, och för att dölja kvacksalveriet så förförde läkaren OW med oralsex, och gick sen till offret och spottade ut satsen rakt i byxorna. Läkaren och OW var förresten också okända tvillingbröder.

4. Mordoffret blev kidnappat av aliens och man flög till Jupiter för att genomföra experiment, som tyvärr ledde till döden. Sen tejpade man nödtorftigt ihop henne och släppte henne i skogen. OW hade oturligen köpt rymdtejp av en alien som han förvarade i en påse. När sen OW var ute och gick i skogen fick han för sig att dra en ronk, och just när han släppte satsen upptäckte han att det låg ett lik bland mossan och grenarna. Han hade anmält det hela om inte utomjordingarna råkade åka förbi och hotade honom med "analprobing" om han golade.

För er med lite bättre fantasi finns säkert fler möjliga anledningar till att en ung man har bilder av samma karaktär som mordoffret utsatts för, fibrer från hennes tröja på en sax och i bilen, har setts med mordoffret, har därtill ett intresse för sadistisk sex, understundom erkänner och ljuger för polisen om sin inblandning, för att slutligen ertappas med att ha sprutat över mordoffrets byxor. Men jag kan för min värld inte förstå hur innihelvete korkad man kan vara som inte ser det uppenbara när ett sexualmord räknas samman på ett så konkret och sammanhängande sätt som i fallet Malin Lindström. Härmed får jag nog anse Eoku som mindre tillräknelig och sluta svara... trots att jag redan lovat detsamma. En del begriper inte, eller vägrar av egna skäl att begripa eller påtala det uppenbara.

Jag ser fram emot den dag svinet grips och sätts bakom lås och bom

Ja Eoku verkar närmast besatt av att inte få fram sanningen då han vill förvränga alla bevis som redan finns. Man skulle lätt kunna spekulera i varför han inte vill att sanningen ska komma fram…
För polisen i Ö-vik så har ju det här fallet i princip varit polisiärt avslutat, man har bara väntat på att dagens teknik skulle binda den MGM till mordet vilket det nu har gjort.

Jag säger än en gång att det inte fanns en chans att ML hade bestämt träff med en random kille för att ha sex i skogen (!) när hon var på väg till Husum där hennes klasskamrat med mamma väntade. Malin var definitivt inte den typ av tjej så den teorin är bara absurd. Om man tror att det var flera som klev av på just den busshållsplatsen så förstår man inte riktigt hur landsbygden ser ut, speciellt inte där uppe. Hon hade maximal otur när hon klev av för tidigt och OW med sina sjuka sexfantasier såg sin chans då han såg henne på avstånd och därefter följde efter henne innan han överföll henne uppe i skogen.

Vi är många som ser fram emot att han ska få ta sitt straff, även fast straffet kommer bli pinsamt lågt mot de gärningar han har gjort. OW har iaf ända sedan rättegången varit skyldig i allmänhetens ögon (även om hans mamma har gjort allt för att han inte ska få ta sitt straff och stå för sina gärningar). Nu är det dags att ta sitt straff OW och för ML att få frid!
Citera
2021-07-25, 01:10
Medlem
F3ttans avatar
Ser verkligen fram emot att se rubrikerna i Expressen & Aftonbladet:

”Här är mördaren som trodde han kommit undan”

”Olof Wiberg mördade Malin Lindström”

”Det gamla fallet uppklarat tack vare ny teknik inom DNA”

”Olof Wiberg, mördaren från Husum”

”Olofs släkt består av incestfamiljer”

”Olof Wiberg Sveg, dömd mördare”
Citera
2021-07-25, 01:12
Medlem
F3ttans avatar
Olof Wibergs råkar ha Facebook:

https://facebook.com/profile.php?id=100002797100883
Citera
2021-07-25, 01:32
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mali09
Ja Eoku verkar närmast besatt av att inte få fram sanningen då han vill förvränga alla bevis som redan finns. Man skulle lätt kunna spekulera i varför han inte vill att sanningen ska komma fram…
För polisen i Ö-vik så har ju det här fallet i princip varit polisiärt avslutat, man har bara väntat på att dagens teknik skulle binda den MGM till mordet vilket det nu har gjort.

Jag säger än en gång att det inte fanns en chans att ML hade bestämt träff med en random kille för att ha sex i skogen (!) när hon var på väg till Husum där hennes klasskamrat med mamma väntade. Malin var definitivt inte den typ av tjej så den teorin är bara absurd. Om man tror att det var flera som klev av på just den busshållsplatsen så förstår man inte riktigt hur landsbygden ser ut, speciellt inte där uppe. Hon hade maximal otur när hon klev av för tidigt och OW med sina sjuka sexfantasier såg sin chans då han såg henne på avstånd och därefter följde efter henne innan han överföll henne uppe i skogen.

Vi är många som ser fram emot att han ska få ta sitt straff, även fast straffet kommer bli pinsamt lågt mot de gärningar han har gjort. OW har iaf ända sedan rättegången varit skyldig i allmänhetens ögon (även om hans mamma har gjort allt för att han inte ska få ta sitt straff och stå för sina gärningar). Nu är det dags att ta sitt straff OW och för ML att få frid!

Nu när du nämner hans mamma.. OW har vidhållit i sina förhör att han var ute och gick där den dagen och tiden, stöttas av flera vittnesmål. Hans mamma har i sina förhör sagt att han var ute den dagen och tiden. Båda har sagt att det var mamman själv som sa åt honom att gå ut och röra sig.

Sen i serien "Svenska fall för FBI" när FBI-agenten pratar med mamman säger hon att OW inte gjort något, hon vet det för att han "var hemma med henne"

Lite märkligt beteende att plötsligt efter otaliga år försöka ge sonen alibi som motsäger hans egen version. Blev förvånad att inte hitta någon sådant i förhören med henne, då jag såg programmet innan jag läste FUP.

Men jag har aldrig sett någon i så kraftig förnekelse som när de pratade med henne. Man kunde höra det så tydligt. Det är nästan synd om henne faktiskt. Eller det är synd om henne, måste vara oerhört svår sits när ens eget barn gjort vad OW gjort. Men jag är för den sakens skull inte överens med hur hon aktivt väljer att blunda för vad som skett, när någon annans dotter brutalt mördats, och inte unnar dem rättvisa och avslut.
Citera
2021-07-25, 01:43
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Ser verkligen fram emot att se rubrikerna i Expressen & Aftonbladet:

”Här är mördaren som trodde han kommit undan”

”Olof Wiberg mördade Malin Lindström”

”Det gamla fallet uppklarat tack vare ny teknik inom DNA”

”Olof Wiberg, mördaren från Husum”

”Olofs släkt består av incestfamiljer”

”Olof Wiberg Sveg, dömd mördare”

Ligger det något som helst i den här incest-grejen förresten? Sett någon skriva i tråden att de var syskon men tog inte inlägget seriöst överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in