2007-11-07, 17:46
Medlem
Dom har fortfarnade ett fåtal spermier att göra en DNA analys på men dom har inte gjort det eftersom det är mycket få och som jag fattat det är det inte 100% att dom lyckas med dagens teknik så därför väntar dom fortfarnade med analysen.
Citera
2007-11-29, 14:39
Bannlyst
En sak jag funderade på när dom tog upp det i efterlyst. Att killen inte dömdes berodde på att dom gjort massa fel under förhören. Ok. Polisen och "alla" är övertygad om att det är killen, fast han kan inte bli dömd. Men..Varför varför varför: gör dom inte om förhören? Är inte indicierna som talar för att det är denna kille oerhört starka? Är det inte fruktansvärt obehagligt att den här potentiella seriemördaren tillåts leva kvar i det lilla samhället? Hur kul är det som tjej att vara ute och promenera på kvällen och veta att man kan stöta ihop med denna kille?
Citera
2007-11-29, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sEBbe85
En sak jag funderade på när dom tog upp det i efterlyst. Att killen inte dömdes berodde på att dom gjort massa fel under förhören. Ok. Polisen och "alla" är övertygad om att det är killen, fast han kan inte bli dömd. Men..Varför varför varför: gör dom inte om förhören? Är inte indicierna som talar för att det är denna kille oerhört starka? Är det inte fruktansvärt obehagligt att den här potentiella seriemördaren tillåts leva kvar i det lilla samhället? Hur kul är det som tjej att vara ute och promenera på kvällen och veta att man kan stöta ihop med denna kille?

Indicierna och polismännens egen tro på att han är gärningsmannen är väldigt starka, dock är inte bevisningen det och därför så går han fri.
Citera
2007-11-29, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sEBbe85
Men..Varför varför varför: gör dom inte om förhören?

Sånt är väl något av en färskvara. Dessutom har det väl en del med rättssäkerheten att göra. Polisen ska ju inte kunna plocka in dig gång på gång bara för att du inte säger vad de vill höra, och ta om det tills du säger "rätt", oavsett om det är sant eller ej.
Citera
2008-01-12, 22:15
Medlem
mmas avatar
Inga nyheter om detta? önskade verkligen att detta fallet löses då det berör.
Citera
2008-04-14, 16:21
Medlem
crisscrosss avatar
Även om detta mord räknas som polisiärt uppklarat så borde man väl nu undersöka möjligheterna att Anders "Lillrunken" Eklund är inblandad?
Finns ju en del likheter.
Citera
2008-04-14, 16:23
Medlem
I mina ögon så finns det inte en chans i helvete att det inte är O som gjort det här.

Men visst, kolla upp det skadar ju aldrig.
Citera
2008-04-14, 16:28
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
I mina ögon så finns det inte en chans i helvete att det inte är O som gjort det här.

Men visst, kolla upp det skadar ju aldrig.
Nej, indicierna är ju iofs ganska tunga. Faktum är dock att det inte höll för en dom så andra möjligheter finns ju. Kan inga exempel men jag är ganska övertygad om att det finns fall som räknats som polisiärt uppklarade där det visat sig att gm är någon annan. Det finns ju exempel på domar som varit felaktiga.
Citera
2008-04-14, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Nej, indicierna är ju iofs ganska tunga. Faktum är dock att det inte höll för en dom så andra möjligheter finns ju. Kan inga exempel men jag är ganska övertygad om att det finns fall som räknats som polisiärt uppklarade där det visat sig att gm är någon annan. Det finns ju exempel på domar som varit felaktiga.

Det som gjorde att det här inte ledde till fällande dom var väl till stor del de felaktigheter som gjordes under förhören?
Senast redigerad av Rock N Roll 2008-04-14 kl. 16:40.
Citera
2008-04-14, 18:06
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det som gjorde att det här inte ledde till fällande dom var väl till stor del de felaktigheter som gjordes under förhören?
Vad jag kommer ihåg så motiverade hovrätten frikännandet med att han var i behov av uppmärksamhet och sa det polisen ville i förhören. Det var väl så att hon hittades långt bort från farbara vägar och att det skulle ha varit svårt att ta henne dit om man är en spenslig 19-åring (desto lättare för den store Lillrunken kanske?)
Citera
2008-04-27, 18:30
Medlem
Flus avatar
I dagens Aftonbladet står det att några rader om fallet. Frågan är om en dna-träff räcker för att ta upp fallet igen? Killen har ju redan erkänt att han hade sex med flickan. Eller tog han tillbaka det senare?

Citat:
Polisen har hittat två spermier. Risken att förstöra proverna under en analys är i dag för stor. Inom kort räknar man med att tekniken blivit säkrare.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2358728.ab
Citera
2008-04-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Vad jag kommer ihåg så motiverade hovrätten frikännandet med att han var i behov av uppmärksamhet och sa det polisen ville i förhören. Det var väl så att hon hittades långt bort från farbara vägar och att det skulle ha varit svårt att ta henne dit om man är en spenslig 19-åring (desto lättare för den store Lillrunken kanske?)

Du (och en del andra också) verkar väldigt gärna vilja ha Eklund till att ha mördat både här och var. Jag hörde ryktesvägen att Eklund kört lite lastbil i London och Jack the ripper har de ju aldrig haffat, du kanske ska tipsa SKL att skicka DNA-prov dit för att jämföra, man vet ju aldrig

Allvarligt talat, mordet på Malin är ett av morden där det är ganska löjligt att börja misstänka Eklund, helt enkelt därför att den riktige mördaren är identifierad. Att sedan det svenska rättsväsendet inte klarar av sin uppgift, det är bara beklagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in