• 1
  • 2
2016-07-26, 10:00
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Har de tatuering har de dålig självkänsla. Har de fler tatueringar och på bisarra ställen på kroppen är självkänslan riktigt extremlåg.

Dessa människor ska undvikas till varje pris, om man vill leva ett kvalitetsliv.

Då går du inte utanför dörren då? Varför skulle just tatueringar vara något som sätter standarden? Man kan ju lika bra sminka sig ashårt, som skulle "tyda på att man har låg sjävkänsla"..

Och hur man märker det? Man jämför sig ständigt med andra, och är missnöjd över vad man själv har, andra har det bättre osv osv..
Citera
2016-09-02, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Då går du inte utanför dörren då? Varför skulle just tatueringar vara något som sätter standarden? Man kan ju lika bra sminka sig ashårt, som skulle "tyda på att man har låg sjävkänsla"..

Och hur man märker det? Man jämför sig ständigt med andra, och är missnöjd över vad man själv har, andra har det bättre osv osv..

Nja, finns en viss poäng i kritiken mot tatueringar. Egentligen finns det ingen som helst anledning att tatuera sig men de med svag självkänsla faller lättare för grupptryck. Tatueringar har blivit lite av de vuxnas motsvarighet till rökning. En fullständigt idiotiskt grej som folk gör för att känna sig coola.

Andra tecken på svag självkänsla.
* Stort bekräftelsebehov
* Självskadebeteende
* Vill framstå som duktiga för allt och alla
* Baserar åsikter på gruppen snarare än fakta
Citera
2016-09-02, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
Svår fråga men tycker alla som inte kan ge ögonkontakt och som inte kan "skämta".

Män som har god självkänsla tenderar att kunna vara skämtsamma.

Det är nog ett givet skäl varför kvinnor har så lätt att falla för just humor hos en man och även vill att mannen har den egenskapen att kunna få henne att skratta.

Dummaste jag hört.. humor fyller inget syfte utan är enbart en distrahering hos lågintelligenta som ständigt behöver komma bort ifrån sin vedervärdiga vardag..

Det är ju tvärtom, någon som vill vara en clown och skämta har ju låg självkänsla.

Men annars var det rätt ja. En människa som inte kan besitta ögonkontakt eller tycker det är "obehagligt" med ögonkontakt är patetiska och ett hån emot den mänskliga överheten.

I samma veva kommer det okontrollerade kroppsspråket fram. Händer rör sig utan personens vetskap i nervösa gester och det ter sig likt som tics när någons kropp gör något utan värdens uppmärksamhet. Att sakna social kompetens är också ett tecken på låg självkänsla. En oförmåga att kunna konversera med främmande människor, gärna med att vara tyst eller att kolla ner i marken samtidigt som händerna rör sig okontrollerat. Där snackar vi en kombo av yttersta rang om en MAN med låg självkänsla.
Citera
2016-09-02, 17:52
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Nja, finns en viss poäng i kritiken mot tatueringar. Egentligen finns det ingen som helst anledning att tatuera sig men de med svag självkänsla faller lättare för grupptryck. Tatueringar har blivit lite av de vuxnas motsvarighet till rökning. En fullständigt idiotiskt grej som folk gör för att känna sig coola.

Andra tecken på svag självkänsla.
* Stort bekräftelsebehov
* Självskadebeteende
* Vill framstå som duktiga för allt och alla
* Baserar åsikter på gruppen snarare än fakta

Haha, snacka om att vara fördomsfull.. Ja, jag ska berätta för dig att jag kände mig ASCOOL och gaddade mig ENBART FÖR ATT DET ÄR SÅ JÄVLA HÄFTIGT!!

Klart du tycker att det finns en poäng eftersom du är emot det.. Varför egentligen? Ja, du kanske tycker att det är fult, men jaha? Vad ska vi gaddade göra med den informationen då?

Och att jämföra tatuering med rökning är ju bara efterblivet, hur många andra än dig själv skulle en gadd "skada"?
Möjligtvis om man hugger någon i ögat med en tatueringsnål, då månne...

Jag har inget självskadebetéende, förstår inte vitsen med att BÅDE må dåligt OCH ha ont, hur jävla ont gör det inte tillexempel om man råkar skära sig eller sticka sig på något?
Och att bekräftelsehora överlåter jag till andra..

Visa sig duktig, nä, har aldrig varit min grej, jobbar hellre i bakgrunden, och jag brukar lägga fram fakta när folk är stora i käften, andra gör som du redan skrivit, baserar det på åsikter..

Frågor på det?
Citera
2016-09-02, 17:57
Medlem
Betongsossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Haha, snacka om att vara fördomsfull.. Ja, jag ska berätta för dig att jag kände mig ASCOOL och gaddade mig ENBART FÖR ATT DET ÄR SÅ JÄVLA HÄFTIGT!!

Klart du tycker att det finns en poäng eftersom du är emot det.. Varför egentligen? Ja, du kanske tycker att det är fult, men jaha? Vad ska vi gaddade göra med den informationen då?

Och att jämföra tatuering med rökning är ju bara efterblivet, hur många andra än dig själv skulle en gadd "skada"?
Möjligtvis om man hugger någon i ögat med en tatueringsnål, då månne...

Jag har inget självskadebetéende, förstår inte vitsen med att BÅDE må dåligt OCH ha ont, hur jävla ont gör det inte tillexempel om man råkar skära sig eller sticka sig på något?
Och att bekräftelsehora överlåter jag till andra..

Visa sig duktig, nä, har aldrig varit min grej, jobbar hellre i bakgrunden, och jag brukar lägga fram fakta när folk är stora i käften, andra gör som du redan skrivit, baserar det på åsikter..

Frågor på det?

Så, vad fick dig att tatuera dig om det inte handlade om din självkänsla?

Det kostar pengar och har inget funktionellt värde.
Citera
2021-08-20, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Kännetecknande för personer med dålig självkänsla brukar vara:

- De låter sig påverkas av andra. Sväljer okritiskt vad andra säger till dem utan att reflektera eller ta reda på fakta.

- De låter ofta andra med bättre självförtroende vara "ledartyper" för dem.

- De känner sin egen magkänsla för vad som är rätt och riktigt i sammanhanget, men förnekar den och litar hellre till vad andra säger.

- De vågar inte riktigt hävda sig i sociala sammanhang.

- De känner ofta att folk ogillar dem, fördömer dem eller att de är fientligt inställda mot dem. Även när det visar sig inte vara så.

- De har förutfattade meningar om hur folk är, vad de "går för". Men ändå låter de sig ofta styras av just sådana människor.

- De tror ofta att de måste leva upp till en massa höga ideal och ställer för höga krav på sig själva för att kunna vara attraktiv hos motsatta könet.

- De tror att om de är sig själva så kommer de att bli föraktade. Därför bygger de upp en falsk yta för att "tillfredsställa" andra människor.

- De hemfaller ofta åt beroenden, som alkohol,droger, mat, spel, onani och annat som kan få dem att glömma hur värdelösa de känner sig.

Det där att vara fientlig inställd har jag alltid kännt att folk är emot mig. Svårt att veta om någon arbetsgivare eller potentiella medarbetare tycker om en utan man antar att de tycker att man är knäpp eller så.

Det är en onödig vana men det gynnar mig ibland för då slipper jag bli kompis med dem
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in