2005-12-02, 03:23
Medlem
keken1s avatar
Har en liten historia som jag vill berätta (och jag tror att det är sant också.
Jag var på träningsläger med mitt fotbollslag i Danmark för ett antal år sedan och där vi bodde, jobbade en Kanadensare som spelat i Hammarby. Namnet på han kommer jag inte ihåg???
Men han berättade att när han kom till Sverige och Hammarby så pratades det mycket om en Mr Magic och han undrade förstås vad det va för en prick.
han skulle iaf få reda på detta ganska snart. Efter en träning så hade den lille "spinkige & tanige" Kenta Nilsson dykt upp och lagt 10 puckar på blålinjen skrinnade runt lite och drog på tio slagskott varav 8 hade träffat i ribban!!!

Har nån annan hört denna historia eller....
Citera
2005-12-02, 03:38
Medlem
Bexs avatar
Jag har ett vagt minne av att han i sportspegeln eller liknande program blev ombedd att lägga upp sex puckar på blålinjen varpå han satte alla sex i ribban!

Otrolig hockeyspelare hur som helst...
Citera
2005-12-02, 04:41
Medlem
_K2_s avatar
fanns ett repotage i aftonblaskans sportdel igår, även på internet.
http://aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,739333,00.html
handlar om hans son som lirar i nhl nu!
Citera
2005-12-02, 07:53
Moderator
vfs avatar
Antalet ribbträffar har ökat!

Denna skröna kommer i från en intervju han gjorde för en kvinnlig
Kanadensisk journalist under sina proffsår.

Han blev då ombedd att pricka ribban från mittlinjen, Kenta suckade
inombords, la upp pucken och lyckades otroligt nog träffa ribban.
Citera
2005-12-02, 08:31
Medlem
East Clintwoods avatar
vf
Den korrekta versionen är din. Han skulle få "ett par försök" att träffa ribban då han när han kom till NHL hade ett rykte om sig att vara en teknisk spelare. Givetvis skulle han sättas på prov. Den första pucken drämmer han in klockrent (även om han efteråt har erkänt att det var viss tur inblandad, men det är så mytomspunna män föds); "Mr Magic" hade sett dagens ljus!
Citera
2005-12-02, 10:41
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Det var tv-programmet Hockeynight in Canada som bad honom göra det, han lyckades, och fick sitt smeknamn. Jag har sett Kenta berätta det själv i en svenskt tv-repotage för bara nått år serdan.

Skulle detta gällt Peter Forsberg eller Mats Sundin idag skulle alla svenskar kunna historien utan till och ha sett klippet flera ggr. Det säger rätt mycket om hur patetisk nhl-bevakningen var under svt´s glansdagar i f.d DDR-Sverige.

Edit: stavfel
Citera
2005-12-02, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Gibbons
Det var tv-programmet Hockeynight in Canada som bad honom göra det, han lyckades, och fick sitt smeknamn. Jag har sett Kenta berätta det själv i en svenskt tv-repotage för bara nått år serdan.

Skulle detta gällt Peter Forsberg eller Mats Sundin idag skulle alla svenskar kunna historien utan till och ha sett klippet flera ggr. Det säger rätt mycket om hur patetisk nhl-bevakningen var under svt´s glansdagar i f.d DDR-Sverige.

Edit: stavfel

Nja, denna historia är ju ganska känd för dom som var hockeyintresserade på den tiden, då man, om man hade hockeyintresse, sjävlvklart visste vem Kenta Nilsson är. På den tiden så fanns det ju inte lika tillgång till tv-klipp som det gör nu osv. Så det har nog inget med "DDR-Sverige" att göra, utan helt enkelt om tillgång på material.
Citera
2005-12-02, 16:07
Medlem
Schwedens avatar
Jag bor nästan granne me Kenta
Citera
2005-12-02, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweden
Jag bor nästan granne me Kenta

Wow.
Citera
2005-12-02, 17:50
Medlem
Schwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schluckebier
Wow.

Yes, och nej du får inte min autograf
Citera
2005-12-02, 18:15
Medlem
Blodansiktes avatar
Det var på den tiden då Sverige producerade sköna lirare och inte som nu när det inte finns en enda bra spelare.
Citera
2005-12-02, 18:41
Medlem
Schwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodansikte
Det var på den tiden då Sverige producerade sköna lirare och inte som nu när det inte finns en enda bra spelare.

Foppa? :O
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in