2016-07-18, 18:27
Medlem
Har Adhd fast mer åt ADD hållet. Har prövat det mesta på marknaden men blev bara sämre av det mesta.

Har prövat Intuniv nu ett tag, kan nu prata med människor och ta in intryck mycket bättre.

Skulle säga att det är en medicin som är bra att kombinera eller om du vill lätt/knappt vill medicinera ADHD

Den gör det LITE enklare i allt, men för just mig så har jag lite djupare problem i grunden så kan inte utvärdera den exakt, då den inte HIT the spot just för mig utan gav sig på andra områden (Symptomerna) snarare.

Kommer återkommer om jag slutar / påbörjar den när jag mår bättre osv. Annars så borde den prövas men förvänta dig inte något game changer, den är snarare plåster på såret lite och inte en antibiotika om ni förstår jämförelsen

Om ni har några frågar så fråga på nu när jag väll håller på med den.
Citera
2016-07-18, 19:31
Medlem
Ryggradsluss avatar
Skrives det ut till vuxna och blir du trött av Intuniv?
Citera
2016-07-18, 22:23
Medlem
Ninjor1987s avatar
Kör du en kombo med låg dos Elvanse? (lisdexamfetamin)

Det är en nämligen en kombination som jag har hört är den som hjälper mest ADD-are i USA - dock fortfarande inte nog mycket.
Citera
2016-07-23, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Skrives det ut till vuxna och blir du trött av Intuniv?

Skrivs ut till vuxna, och blir inte trött. Omvänt har jag faktiskt haft lite sömn problem, osäker på om det är pga medicinen dock.
Citera
2016-07-23, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Kör du en kombo med låg dos Elvanse? (lisdexamfetamin)

Det är en nämligen en kombination som jag har hört är den som hjälper mest ADD-are i USA - dock fortfarande inte nog mycket.

har jag faktiskt inte prövat, är väldigt känslig mot amf generellt har jag märkt så kommer nog sluta med det snart helt men har inte tänkt på om den kombon är bra. Blir nog att pröva
Citera
2016-07-23, 13:11
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getbacked
har jag faktiskt inte prövat, är väldigt känslig mot amf generellt har jag märkt så kommer nog sluta med det snart helt men har inte tänkt på om den kombon är bra. Blir nog att pröva
Är också känslig mot stimulanter - men mer mot metylfenidat.

Tanken är dock att hålla dosen jävligt låg - 10-20 mg på sin höjd.
Citera
2016-09-14, 12:32
Medlem
Flarhgunnstows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getbacked
Har Adhd fast mer åt ADD hållet. Har prövat det mesta på marknaden men blev bara sämre av det mesta.

Har prövat Intuniv nu ett tag, kan nu prata med människor och ta in intryck mycket bättre.

Skulle säga att det är en medicin som är bra att kombinera eller om du vill lätt/knappt vill medicinera ADHD

Den gör det LITE enklare i allt, men för just mig så har jag lite djupare problem i grunden så kan inte utvärdera den exakt, då den inte HIT the spot just för mig utan gav sig på andra områden (Symptomerna) snarare.

Kommer återkommer om jag slutar / påbörjar den när jag mår bättre osv. Annars så borde den prövas men förvänta dig inte något game changer, den är snarare plåster på såret lite och inte en antibiotika om ni förstår jämförelsen

Om ni har några frågar så fråga på nu när jag väll håller på med den.
Har tagit Concerta i många år men måste nu sluta för att biverkningarna för mitt hjärta blev för många (kramper, ökat blodtryck etc). Om jag har förstått saken rätt så är Intuniv en icke stimulant? Alltså att den är skonsam för hjärtat, stämmer det?
Citera
2016-09-14, 15:18
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarhgunnstow
Har tagit Concerta i många år men måste nu sluta för att biverkningarna för mitt hjärta blev för många (kramper, ökat blodtryck etc). Om jag har förstått saken rätt så är Intuniv en icke stimulant? Alltså att den är skonsam för hjärtat, stämmer det?

Intuniv är blodtryckssänkande, så den motverkar faktiskt dom kardiologiska biverkningarna från stimulanter - samtidigt som den förstärker fokus ännu mer.

Prova att gå ner i dos vad gäller concertan, och kör sedan på Intuniv - då borde allting lösa sig.

18 mg Conc + 3-4 mg Intuniv.
Citera
2016-10-19, 19:45
Medlem
Benso1990s avatar
Recensioner önskas. Kommer ev bli försökskanin på detta preparat
Citera
2018-05-17, 22:56
Medlem
Påverkar den vikten mycket tycker ni?
Citera
2018-05-18, 00:17
Medlem
Påverkar intuniv dopamin något öht? Är inte denna medicin endast indicerad och godkänd för personer under 18 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in