Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2016-07-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TripZone
Man ska nog tillåta sig att bli lite galen för att undvika vansinne, det gäller nog livet i sig.

Jag fick egodöd på Bromo Dragonfly, som var en heavy psychedelic RC som kom under en kort period under 2007, kort kan det beskrivas som ett hybridrus mellan svamp och xtc men som höll i 24-36 timmar.

Enkelt så är egodöd att man upplever att man dör, på riktigt, jag upplevde det som slutet på disney kortfilmerna att en svart ring avslutar och blir mindre och mindre, sen hände det om och om igen, sen blev jag på köpet väldigt suspekt mot min närhet och mina närmaste vänner, tur var väl att vi var på en plats som saknade mobil täckning. Detta varade dock bara i 20 minuter men jag upplevde det som väääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää ääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää äääääääääääääääääääääääääääääääääääääääldigt läääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää ääääääääänge.

Sen såg jag hela mänsklighetens historia i snabb revy men i 500 år stötar till dags datum, sen såg jag dinosaurierna och bakåt i tiden till första amöban, som om jag var där på plats och upplevde det.

Händelsen i sig gjorde mig väl lite mer ödmjuk inför mkt men också så kan jag inte snea längre, man har ju nått rock bottom en gång så man vet hur man tar sig ur det snabbt, numera rinner dåliga tankar av mig rätt fort, även i vanliga livet, nackdelen var att jag blev lite mer likgiltig inför känslor och vissa upplevelser.

Men jag tar psychedelics fortfarande och varje resa är bättre än den förra. Tar dock inte alls lika frekvent som förr kanske en gång i halvåret.

Lite kuriosa kring detta:

Mitt nick TripZone myntades av mig och en vän under den perioden vi reste mycket och tripzone är den fasen när du är helt i zonen och har full kontroll över läget men är fullständigt trippad samtidigt.

Du har nog rätt i den första meningen du skriver! Aha, sjukt lång tid för o trippa, hehe. Väldigt intressant detta! Det verkar som man kan få en sån lättnad kring saker o ting efter en liknande tripp, låter underbart, men samtidigt väldigt läskigt. Kul att du blev mer ödmjuk och samtidigt lättare för att inte snea. Tycker det är träligt att man kan bli likgiltig inför vissa känslor och upplevelser - men det beror ju på att man antagligen insett att det just (vad det nu handlar om för situation eller känsla) inte spelar någon större roll, det är inte lika viktigt längre som andra saker ,, typ? Okej vad gillar du mest för Psykedeliska?

Haha kul med namnet där. Ska komma ihåg det!
Citera
2016-07-18, 00:26
Medlem
Vet inte om det hjälper men jag var ganska känsloavtrubbad pga cannabis vid 18 års ålder. Hade svårt låsa en vanlig bok, reagerade konstigt, blev extremt inåtvänd, fick supermänniskofantasier, läste mycket religion, trodde jag var en reinkarnation av John Lennon, osv.

Gick över på sådär 2 år samtidigt som mitt liv också förbättrades. Jag slutade förstås röka också. Verkligheten räcker bra för mig numer.

Den underliggande orsaken var dock ångest och en ohållbar livssituation/uppväxt. Inte cannabis. Samt så var jag deprimerad.

Jag minns faktiskt hur jag vid ett tillfälle låg på golvet och tänkte "jag vill KÄNNA något, inte bara leva i en mörk bubbla",. Till sist så spydde jag , liksom spydde upp det mörka sörjan i mig och kanske var det början på att återvända till verkligheten.

Men det var länge sen nu, har lite fragmentariska minnen från de åren.
Senast redigerad av grelin1999 2016-07-18 kl. 00:35.
Citera
2016-07-18, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Vet inte om det hjälper men jag var ganska känsloavtrubbad pga cannabis vid 18 års ålder. Hade svårt låsa en vanlig bok, reagerade konstigt, blev extremt inåtvänd, fick supermänniskofantasier, läste mycket religion, trodde jag var en reinkarnation av John Lennon, osv.

Gick över på sådär 2 år samtidigt som mitt liv också förbättrades. Jag slutade förstås röka också. Verkligheten räcker bra för mig numer.

Den underliggande orsaken var dock ångest och en ohållbar livssituation/uppväxt. Inte cannabis. Samt så var jag deprimerad.

Jag minns faktiskt hur jag vid ett tillfälle låg på golvet och tänkte "jag vill KÄNNA något, inte bara leva i en mörk bubbla",. Till sist så spydde jag , liksom spydde upp det mörka sörjan i mig och kanske var det början på att återvända till verkligheten.

Men det var länge sen nu, har lite fragmentariska minnen från de åren.

Låter ganska så likt mig just nu faktiskt! Och samma sak om den underliggande orsaken, det är ju precis som du säger: "ångest och en ohållbar livssituation/uppväxt" Men du har inget minne av hur du gjorde för att saker o ting skulle förbättras, alltså någon verklig förändring så, eller var det bebis steg, sluta röka, sköta kost osv osv? Sjukt att du spydde, men har förståelse för att det skulle kunna bli så, till slut blir man så jävla trött påt, usch!
Citera
2016-07-18, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocybin99
Du har nog rätt i den första meningen du skriver! Aha, sjukt lång tid för o trippa, hehe. Väldigt intressant detta! Det verkar som man kan få en sån lättnad kring saker o ting efter en liknande tripp, låter underbart, men samtidigt väldigt läskigt. Kul att du blev mer ödmjuk och samtidigt lättare för att inte snea. Tycker det är träligt att man kan bli likgiltig inför vissa känslor och upplevelser - men det beror ju på att man antagligen insett att det just (vad det nu handlar om för situation eller känsla) inte spelar någon större roll, det är inte lika viktigt längre som andra saker ,, typ? Okej vad gillar du mest för Psykedeliska?

Haha kul med namnet där. Ska komma ihåg det!

Svamp och dmt (inte ayahuasca utan det syntetiska man röker)
Citera
2016-07-18, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocybin99
Låter ganska så likt mig just nu faktiskt! Och samma sak om den underliggande orsaken, det är ju precis som du säger: "ångest och en ohållbar livssituation/uppväxt" Men du har inget minne av hur du gjorde för att saker o ting skulle förbättras, alltså någon verklig förändring så, eller var det bebis steg, sluta röka, sköta kost osv osv? Sjukt att du spydde, men har förståelse för att det skulle kunna bli så, till slut blir man så jävla trött påt, usch!

Det var nog huvudsakligen steg för steg pga att mitt liv förbättrades. Började på en utbildning, umgicks med folk, skaffade lite intressen. Så blev liksom vardagens problem viktigare än problemen i mitt huvud. Tog väl 2 år cirka. Det var inte som att "tända ljuset" en dag.

Ska se om jag kommer på något annat.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in