2016-07-16, 01:52
Medlem
Vet inte om det bara är jag som suttit och tänkt mig iväg, vad skulle jag göra om jag vann 200miljoner kr? Familj, vänner, resor, materiella ting, sparanden.

Har länge grubblat på om det finns människor som bara känner sig givmilda och någon gång gett bort pengar, helt random, bara tagit ut 100k i kontanter, klappat en person på axeln på stan och sagt varsågod. Eller om någon upplevt och varit den personen som blivit klappad på axeln? Hur skulle man reagera, det är helt klart något jag skulle göra om jag hade möjlighet.
Inte för att känna maktbehov, utan bara för att göra någon extremt glad!
Att dela upp en summa och skänka till en större grupp är inget som lockar för min del, som tur är tänker inte alla som mig och många skänker redan pengar till mer behövande av bättre anledning.
Kanske låter drygt eller sjukt, vad tycker ni? =)

Är spelberoende och har sökt hjälp osv, så kanske inte borde sitta i tankarna som jag gör, men iallafall så har jag alltid när jag spelat drömt mig iväg till den där typiska 200mil vinsten, vad skulle jag göra, jag är en som gillar att spendera. Tror lite på det här med karma, om jag vinner 200mille så skulle lätt 25% gå till att göra andra glada, familj och vänner men även som nämnt ovan helt slumpmässigt utvalda, att ge någon på stan 100k utan att göra ståhej av det, gå in på en random skola och bara här åk till Liseberg jag står för allt ni åker om 2 dagar.

Det som funnits i mina tankar är att anordna en anonym tillställning, middag, inbjudningskort utan mer information till alla bekanta, familjen skulle ha ett säkert kort, den tiden den punkten, kommer du inte missar du något stort ska stå på kortet. De som deltar och kommer får en check på 500k var, de som fick inbjudan men inte dök upp kommer ångra sig för resten av sina liv.

Skriva på Facebook utan förvarning "den som är där först och åker på en helrosa skateboard med orangea hjul får 100k", ha ett 3vån hus med vardagliga lyxiga saker typ gym på bottenvåning, hemmabio deluxe, fint stilrent med allt nödvändiga, fortfarande bo kvar i samma stad, inte flytta till Sthlm till de finare områdena bara för att man kan. Göra resor med vänner och familj och stå för hela kalasen.
Göra allt i min makt för att inte bli utnyttjad pga pengarna, vet redan idag vilka jag skulle unna mina pengar och inte, de som jag kände innan pengarna och som ville umgås med mig trots att jag innan löning varje månad hade 0.00kr på kontot.

Vad skulle ni göra, någon mer som haft denna tanke om vad ni skulle göra osv? Min tanke och dröm som nämnts ovan har nog ändrats mycket under åren.
Citera
2016-07-16, 02:53
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kittlee1337
Vet inte om det bara är jag som suttit och tänkt mig iväg, vad skulle jag göra om jag vann 200miljoner kr? Familj, vänner, resor, materiella ting, sparanden.

Har länge grubblat på om det finns människor som bara känner sig givmilda och någon gång gett bort pengar, helt random, bara tagit ut 100k i kontanter, klappat en person på axeln på stan och sagt varsågod. Eller om någon upplevt och varit den personen som blivit klappad på axeln? Hur skulle man reagera, det är helt klart något jag skulle göra om jag hade möjlighet.
Inte för att känna maktbehov, utan bara för att göra någon extremt glad!
Att dela upp en summa och skänka till en större grupp är inget som lockar för min del, som tur är tänker inte alla som mig och många skänker redan pengar till mer behövande av bättre anledning.
Kanske låter drygt eller sjukt, vad tycker ni? =)

Är spelberoende och har sökt hjälp osv, så kanske inte borde sitta i tankarna som jag gör, men iallafall så har jag alltid när jag spelat drömt mig iväg till den där typiska 200mil vinsten, vad skulle jag göra, jag är en som gillar att spendera. Tror lite på det här med karma, om jag vinner 200mille så skulle lätt 25% gå till att göra andra glada, familj och vänner men även som nämnt ovan helt slumpmässigt utvalda, att ge någon på stan 100k utan att göra ståhej av det, gå in på en random skola och bara här åk till Liseberg jag står för allt ni åker om 2 dagar.

Det som funnits i mina tankar är att anordna en anonym tillställning, middag, inbjudningskort utan mer information till alla bekanta, familjen skulle ha ett säkert kort, den tiden den punkten, kommer du inte missar du något stort ska stå på kortet. De som deltar och kommer får en check på 500k var, de som fick inbjudan men inte dök upp kommer ångra sig för resten av sina liv.

Skriva på Facebook utan förvarning "den som är där först och åker på en helrosa skateboard med orangea hjul får 100k", ha ett 3vån hus med vardagliga lyxiga saker typ gym på bottenvåning, hemmabio deluxe, fint stilrent med allt nödvändiga, fortfarande bo kvar i samma stad, inte flytta till Sthlm till de finare områdena bara för att man kan. Göra resor med vänner och familj och stå för hela kalasen.
Göra allt i min makt för att inte bli utnyttjad pga pengarna, vet redan idag vilka jag skulle unna mina pengar och inte, de som jag kände innan pengarna och som ville umgås med mig trots att jag innan löning varje månad hade 0.00kr på kontot.

Vad skulle ni göra, någon mer som haft denna tanke om vad ni skulle göra osv? Min tanke och dröm som nämnts ovan har nog ändrats mycket under åren.

Nu låter ju 200 miljoner orimligt mycket att vinna. Eller ja för mig är väl några miljoner i vinst också rätt orimligt men helt klart mer att det kan hända. Men vi leker med tanken. Först och främst skulle jag hjälpa min familj och göra de fria från alla lån. Skulle köpa hus/lägenhet till dem. Skulle även hjälpa pojkvännen med hans lån, köpa bostad till oss och renovera det som vi vill ha det. Samt att vi skulle resa en hel del. Vi båda drömmar om Tokyo, så jag skulle ta oss på en lyxresa dit. Samt en massa andra resmål vi drömmar om. Resa runt i Europa, nya Zeeland.

Skulle givetvis betala mina lån med. Sen skulle jag väl ge en hel del till välgörenhet. Skulle hjälpa vänner också.
Senast redigerad av cosmic_dancer 2016-07-16 kl. 03:06.
Citera
2016-07-16, 03:10
Medlem
Jag skulle inte ge bort en krona.
Citera
2016-07-16, 03:17
Medlem
jerran777s avatar
Bli en äkta livsnjutare
Citera
2016-07-16, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Jag skulle inte ge bort en krona.

Något är grunden till att du fick chansen att få dessa pengar, jag tror på otur om man inte ger tillbaka =)
Citera
2016-07-16, 09:26
Medlem
kordens avatar
Mina föräldrar skulle få x antal kronor. Dom har hjälpt mig mycket i livet när min ekonomi var knas för många år sen.

Sen kanske DIF skulle få en slant

Resten behålla jag till min familj.
Citera
2016-07-16, 11:08
Medlem
Att bara ge bort pengar till främlingar är nog bara något psykiskt förvirrade gör. Det gör ju ingen som helst nytta och de som fick pengar skulle ju inte uppskatta eller värdera pengarna för de är ju inte resultatet av svett och hårt arbete. Pengarna skulle folk köpa skit för. Dessutom skulle alla som fick pengar tycka att den som gav bort dem var galen och dum i huvudet.
Citera
2016-07-16, 11:49
Medlem
Citat:
Något är grunden till att du fick chansen att få dessa pengar, jag tror på otur om man inte ger tillbaka =)

Jo det kallas flyt

Ifall jag skulle ge bort pengar så skulle jag bygga en skola någonstans. Tror inte på att bara slänga pengar på folk. Teach a man to fish så att säga.
Citera
2016-07-16, 14:39
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Var försiktig vad du drömmer om, det kan slå in.

Det finns människor som kan hantera pengar men de har nog aldrig haft den drömmen tror jag.

Vad skulle du göra med all deg?
- Visa vem som är kungen/dronnan
- Bli alkoholist
- Gå till sängs med tjack
- Äta massa skräpmat
- Bli kvarterets skitstövel
- Sova bort restan av livet
+ Hjälpa andra i nöd
+ Äta rätt och riktigt i gott sällskap
+ Lågga tid och kraft på viktiga samhällsproblem
+ Lyssna på medmänniskor - hemtjänst/äldrevård atc.

BTW, varför drömma om 200MLJ och inte tex. 200MRD?
Citera
2016-07-16, 14:40
Medlem
Det lär ju bli en kö till din bostad om du börjar ge bort 100k till
främlingar på gatan.

Man måste vara lite mer mogen med pengar än så.

Vinna 200 millar lär chansen vara väldigt liten för. Starta företag eller bli nästa J.R.R. Tolkien eller J.K. Rowling istället.

Skapa något av värde och sälj det. Så har miljontals blivit dollar miljonärer. Och några tusen blivit dollar miljardärer.
Senast redigerad av Maxjohan1983 2016-07-16 kl. 14:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in