2016-07-15, 23:45
Medlem
Så fort jag läst en stund i en bok eller kollat på datorn i typ en kvart så får jag dubbelseende som kan hålla i sig upp emot en timme. Detta kan vara rätt problematiskt då jag kanske rätt vad det är behöver köra iväg med bilen och då ser jag knappt vad som står på skyltarna.

Jag trodde för lite drygt ett år sedan att det berodde på att min syn ändrat sig och bytte då glasögon.
Efter ett tag märkte jag att de nya glasögonen inte var bra och började då använda de gamla igen men hade ändå inte märkt någon skillnad vad gäller dubbelseendet. Tror att jag var lite ansträngd i ögonen vid undersökningen så det blev fel där.

Min optikers lösning på dubbelseendet var att jag skulle flytta ner glasögonen lite längre över näsan. Johejsan, det hjälper ju (not).

Jag har inget som helst förtroende för optikern i detta läge och vill slippa dubbelseende, vart vänder jag mig?
Någon som har någon fundering på vad jag kan göra för att slippa dubbelseendet vid ansträngning?
Citera
2016-07-16, 00:22
Medlem
Sn0o0oZs avatar
gör en ny synundersökning!!! de är väldigt billiga pga stor konkurrens just nu.

Edit: hos en annan optiker
Citera
2016-07-16, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
gör en ny synundersökning!!! de är väldigt billiga pga stor konkurrens just nu.

Edit: hos en annan optiker

Mina glasögon hjälper i normala fall. Har frågat på två olika ställen och de säger att de kan bara hjälpa mig med glasen som sådant och som sagt var, har ju 2 olika glasögon med lite olika styrkor och de ger mig samma problem och det är ju dubbelseendet som jag får efter en stunds intensivare användning av ögonen.

Avvaktar lite och ser om jag får något annat svar, men tack ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in