2016-07-15, 20:54
Avslutad
Jag läser noggrant om varje attack som IS gör och undrar helt enkelt vad som skulle hända om valfritt land/länder bombade sönder hela Ar Raqqa?

Skulle det blir bättre/sämre?

Hur många oskyldiga skulle dö?

Vad tror ni?
Citera
2016-07-15, 20:57
Medlem
Bizmarcks avatar
Framför allt skulle det vara en kränkande handling mot Miljöpartister och IS-sympatisörer runtom i världen.
Citera
2016-07-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbbrukn
Jag läser noggrant om varje attack som IS gör och undrar helt enkelt vad som skulle hända om valfritt land/länder bombade sönder hela Ar Raqqa?

Vad tror ni?

Om FN och världen går samman kan de snabbt stoppa IS. Problemet är att vi har ett FN som är svagt.

IS kör runt med ombyggda Toyota pickups. IS har inte i närheten av den arsenal som världens största länder har. De har inte ens några flyg eller helikoptrar.

Det hela är bisarrt att världen inte gör mer mot IS.
Citera
2016-07-15, 21:01
Medlem
fragens avatar
Lär ju knappas bli sämre.
Sen spelar det ingen roll om några 1000 civila stryker med.
Dom är ändå hjärntvättade
Det bästa man skulle kunna göra är att släppa en fet jävla bomb över Alla länder där sandnegrer härja.
Citera
2016-07-15, 21:03
Medlem
Befolkningen där är ca 200 000. Majoriteten civila. Och inte alla är is sympatisörer utan det finns många där som inte har något annat val.
Citera
2016-07-15, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
IS kör runt med ombyggda Toyota pickups. IS har inte i närheten av den arsenal som världens största länder har. De har inte ens några flyg eller helikoptrar.

Det hela är bisarrt att världen inte gör mer mot IS.

Det är precis så jag också tänker. Det borde inte vara allt för svårt att bomba Ar Raqqa..
Frågan är väl om IS-sympatisörer skulle bli helgalna och göra ännu fler terrordåd?

Men i det här läget anser jag att man borde köra hårt mot hårt?
Citera
2016-07-15, 21:05
Medlem
dwgs avatar
Dom civila som befinner sig i is "fäste" vill följa deras "policy" (annars så hade dom dragit)

Så bomba skiten redan i morgon.
Citera
2016-07-15, 21:06
Medlem
Citat:
Det är precis så jag också tänker. Det borde inte vara allt för svårt att bomba Ar Raqqa..
Frågan är väl om IS-sympatisörer skulle bli helgalna och göra ännu fler terrordåd?

Fullt möjligt att det skulle bli fler terrordåd. Men det får man ta under en period. De blir ju allt färre efterhand som de slår till. Oftast dör de själv eller bli skjutna.
Citera
2016-07-15, 21:19
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Citat:

Vad tror ni?

Daesh är inte synonymt med Raqqa precis bara för att de har ockuperat staden.
En jävla massa civila människor skulle dö såklart.
Fan tror du?

Ett sådant agerande skulle antagligen bara ytterligare infektera striderna och motsättningarna i området.

Daesh, kurdiska rebeller, syriska regeringsstyrkor, syriska rebeller, turkiska sympatisörer åt alla håll i olika läger av konflikten.

Mer helvete, vilket bara skulle ge mer ved åt elden.

Fan skulle bli bättre av ett bombande av Raqqa?

Bättre värld? Bättre om-värld? Bättre hem-värld? Bättre sverige? Bättre europa? Bättre mellanöstern?

Bättre bättre-värld?
Senast redigerad av oskrivnaodds 2016-07-15 kl. 21:29.
Citera
2016-07-15, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oskrivnaodds
Daesh är inte synonymt med Raqqa precis bara för att de har ockuperat staden.
jag skrev att det är IS-huvudfäste, inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av oskrivnaodds
En jävla massa civila människor skulle dö såklart.
Fan tror du?

Precis som jag skrev så undrade jag hur många oskyldiga som skulle dö, inte om.
Citera
2016-07-15, 21:37
Medlem
Snapcounts avatar
Deras högkvarter är ju där.., man vet om vilken plats det är. Det lär vara blandat med fångar på olika våningar..(high value, som John Cantile ?)

Men har nog varit förvånad att man ej tills idag har tagit denna plats.
Citera
2016-07-15, 22:15
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Det är ju ett sjujäkla fram och tillbaka alltihopa. Många islamistiska attacker görs ju som hämnd för västs inblandning i Mellanöster. Inblandningen i mellanöstern sker som respons på islamistiska attacker. Vi har kört hårt mot hårt i princip sedan Palestinakonflikten började, och det är ju därför vi sitter där vi sitter. Ska vi köra en till vända hårt mot hårt och återuppliva och förankra den onda spiralen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in