2005-12-01, 20:31
Medlem
Lastbils avatar
I lördags när jag tränade fotboll så var jag tydligen lite för kasst uppvärmd när vi spelade. Sköt allt jag kunde mot mål och sträckte mig samtidigt i vänster ljumske (är högerfotad). Det högg till som bara fan och jag kunde inte spela mer. Har vilat sen dess tills idag då jag var med och spelade lite på skolgympan. Det gick bra i 20 minuter men sen, dum som jag är drog jag till allt jag kunde på volley och sträckte upp skiten igen. Men den här gången känns det riktigt konstigt. Det känns liksom som om nåt gått av där inne. Om jag drar upp låret mot magen och pendlar med benet utåt så tar det stop efter ett tag och jag kan inte slutföra hela rörelsen utan måste dra benet neråt. Har aldrig sträckt mig just i ljumsken förut så jag vettefan om det ska kännas såhär? Är det nåt ännu värre än en sträckning jag kan ha råkat ut för? Hur länge måste man vila vid såna här skador? Grejen är att jag måste vara fit for fight om två veckor då det är en viktig cup.
Citera
2005-12-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
I lördags när jag tränade fotboll så var jag tydligen lite för kasst uppvärmd när vi spelade. Sköt allt jag kunde mot mål och sträckte mig samtidigt i vänster ljumske (är högerfotad). Det högg till som bara fan och jag kunde inte spela mer. Har vilat sen dess tills idag då jag var med och spelade lite på skolgympan. Det gick bra i 20 minuter men sen, dum som jag är drog jag till allt jag kunde på volley och sträckte upp skiten igen. Men den här gången känns det riktigt konstigt. Det känns liksom som om nåt gått av där inne. Om jag drar upp låret mot magen och pendlar med benet utåt så tar det stop efter ett tag och jag kan inte slutföra hela rörelsen utan måste dra benet neråt. Har aldrig sträckt mig just i ljumsken förut så jag vettefan om det ska kännas såhär? Är det nåt ännu värre än en sträckning jag kan ha råkat ut för? Hur länge måste man vila vid såna här skador? Grejen är att jag måste vara fit for fight om två veckor då det är en viktig cup.

blir det inte bättre gå till doktorn
Citera
2005-12-02, 13:29
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohniiBoY
blir det inte bättre gå till doktorn
Mja ska det. Men hur länge ska jag vila?
Citera
2005-12-02, 13:45
Medlem
n3m3s avatar
Det är nog därför du ska till doktorn..så han kan berätta hur länge du ska vila.
Citera
2005-12-02, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Mja ska det. Men hur länge ska jag vila?

du ska vila tills det e över, och sedan börja väldigt försiktigt igen
Citera
2005-12-02, 15:02
Medlem
von Schmerzs avatar
Ljumskarna är inget trevligt ställe att göra illa sig på. Jag sträckte (eller något liknande) höger ljumske när jag spelade innebandy för en sådär fem år sen. Fast jag lade klubban på hyllan och tog det lugnt läkte det aldrig helt, och jag känner fortfarande av det om jag belastar ljumsken mycket. Läkaren hittade aldrig något fel, och rådde mig till vila.
Citera
2005-12-02, 15:19
Medlem
aenemas avatar
Vart med om liknande skador, var inte speciellt allvarliga för mig. Behövde bara vila ett par dagar, sen så fungerade det bra att träna, så länge som jag värmde/mjukade upp ordentligt innan. Har inga problem i dagsläget..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in