2016-07-15, 11:56
Medlem
Tjabba, tjena, hallå!

Jobbar i dagsläget som Låneförmedlare till privatpersoner på ett företag och fick en liten idé här.

Tänk om man skapade sitt eget, gick till företag där det finns massor av anställda där det INTE har medlemslån. Pratade med rätt personer och förklarade att man har t.ex 10 banker bakom sig och om de skulle vara intresserade av ett medlemslån så kan jag förmedla den bästa räntan. (Förutsatt att man är duktig på det man gör och presenterar allting på ett väldigt bra sätt)

Därefter går jag till mina tio banker och förklarar att jag har t.ex 2500 personer här som vill ha ett medlemslån och kollar helt enkelt vart de kan få bäst ränta.

2500 ansökningar kanske är mycket att gå igenom men man kan väl sätta upp ett online system där alla själv får spendera tid att fylla i sina uppgifter och dylikt, sen tar banken över.

Så får man en fin provision på detta så klart. Det här kanske redan existerar, vet inte (nybliven låneförmedlare)

Har pratat med chefen och han förklarade att en licens kostar 400 000kr för att få ett godkännande av finans inspektionen att kunna förmedla lån. Stämmer detta?

Men om man nu skulle ha 400 000kr som man kan lägga på detta så skulle den potentiella provisionen över tid långt slå de pengarna man först investerade.

SÅ min fråga är, är jag helt ute och cyklar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in