2016-07-15, 01:20
Bannlyst
Det är så att det finns en sida som heter Luxplus som finns i Danmark.Jag köpte några parfymer därifrån,bl.a. en Giorgio Armani Acqua di Gio,200 ml! Den största som finns alltså för 719 kr.Sedan så betalar man 89 kr i medlemskap varje månad för att kunna ta del av deras erbjudanden.Men hur som helst så fick jag paketet idag och så insåg jag att parfymen som jag hade betalat 719 kr för var fake!!!

Jag har handlat parfymer från Kina förr och jag vet hur fake parfymer är,de är typ bara vatten och alkohol i samt några procent från den riktiga parfym,man känner knappt doften!Jag undra vad jag kan göra åt saken nu?Jag skrev precis till deras kundservice,något mer jag kan göra? För har nu förlorat över 800 kr,719 för parfymen och 89 kr för klubbmedlemskapet som jag precis avprenumererade på!

Här är länken till parfymen:

https://www.luxplus.se/produkt/giorgio-armani-acqua-di-gio-200-ml
Citera
2016-07-15, 01:24
Bannlyst
Tänkte gå till en parfymaffär imorgon och få det bekräftat,är dock 99,99% säker att det är en fake parfym! Jag trodde verkligen sidan var 100% pålitlig!Den är väldigt känd och har blivit rekommenderad att handla därifrån från vänner.
Citera
2016-07-15, 01:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kontakta tillverkaren?
Citera
2016-07-15, 01:51
Medlem
Har aldrig förstått mig på detdär med fruntimmer och parfym..
Varför ska det användas ?
Min kärring använder det inte och fö kostar det alldeles förmycket..
Så mitt tips är,köp inte mer av slikt trams, för det behövs inte och ta det som lärpengar..
Citera
2016-07-15, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomeStone
Tänkte gå till en parfymaffär imorgon och få det bekräftat,är dock 99,99% säker att det är en fake parfym! Jag trodde verkligen sidan var 100% pålitlig!Den är väldigt känd och har blivit rekommenderad att handla därifrån från vänner.
Du beställer från nätet (för att spara pengar får man anta) och nu vill du ha hjälp av personalen i en butik? Mitt tips blir att alltid handla i en fysisk butik om möjligt. Sådant underlättar reklamationer.
Citera
2016-07-15, 04:15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Du beställer från nätet (för att spara pengar får man anta) och nu vill du ha hjälp av personalen i en butik? Mitt tips blir att alltid handla i en fysisk butik om möjligt. Sådant underlättar reklamationer.
Håller med om att han inte ska gå till fysisk butik för att fråga om det är fejk han har köpt på nätet. Däremot kunde han gå in och sniffa i fysisk butik för att kolla om originalet skiljer sig från hans flaska i doft.

Själv brukar jag beställa dyrare rakvatten över nätet , främst från UK. En flaska Boss (30 ml) kostar 500:- på Kicks. Samma flaska, men 200ml, kostar 650:- från UK. Synd det där med Brexit i detta fall förresten.. Har inte råkat ut för något fejk, då det har varit erkända nätbutiker jag handlat av. Nätbutiken han handlat av är någon slags "kundklubb" som ska ha 89:- i månaden så att man får handla där, sådana upplägg gillar inte jag. Ser dock att de har jäkligt bra priser på Gillette rakblad, halva priset mot ICA/Willys. Undrar om dessa också är kina-fejk?
Citera
2016-07-15, 07:16
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makumba
Har aldrig förstått mig på detdär med fruntimmer och parfym..
Varför ska det användas ?
Min kärring använder det inte och fö kostar det alldeles förmycket..
Så mitt tips är,köp inte mer av slikt trams, för det behövs inte och ta det som lärpengar..
Precis, svettdoft är så härligt, desto surare desto bättre.
Citera
2016-07-15, 10:12
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Precis, svettdoft är så härligt, desto surare desto bättre.

Parfym skall inte användas för att dölja svettdoft, då missköter man sin hygien. Tvätta och applicera deo sedan kan man *om man vill* använda sig av någon parfym/after shave men det skall vara total extravagans, alldeles onödig men lyxar till tillvaron.

För övrigt anser även jag att företag som använder sig av abb-modell för att låsa kunderna till sig skall undvikas. Dvs TS skit i den där jävla kundklubben och köp utomlands istället, ebay.co.uk brukar funka bra - jag brukar handla från ett företag baserat på någon av kanalöarna.

Edit: hittade företaget http://www.onlinebeautybuys.com/
Senast redigerad av sucuk 2016-07-15 kl. 10:16.
Citera
2016-07-15, 10:55
Medlem
fimbuls avatar
Observera att det där är "eau de toilette", alltså en produkt med lägre koncentration än "eau de perfume".
Det brukar vara så när man kan köpa större flaskor till lägre pris.
Citera
2016-07-15, 14:20
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fimbul
Observera att det där är "eau de toilette", alltså en produkt med lägre koncentration än "eau de perfume".
Det brukar vara så när man kan köpa större flaskor till lägre pris.

Eau de toilette?
Inte säljer de väl toalettvatten för 700 kr över internet?
Då är det ju verkligen ett ruffel och båg företag som måste bojkottas
Citera
2016-07-15, 20:13
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Eau de toilette?
Inte säljer de väl toalettvatten för 700 kr över internet?
Då är det ju verkligen ett ruffel och båg företag som måste bojkottas

Verkar som att armani har ändrat sin GIO, mycket klagomål http://www.giorgioarmanibeauty-usa.com/acqua-di-gi%C3%B2-homme/A005,default,pd.html?dwvar_A005_size=3%2e4%20oz%2e &start=1&cgid=for-him-acqua-di-gio
Citera
2016-07-18, 04:51
Medlem
Du har köpt edt och är besviken för att det inte luktar något, kom ihåg det här till nästa gång och köp edp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in