• 1
  • 2
2003-07-13, 23:22
Medlem
enkla recept tack? som n00bs som jag kan fixa i köket utan att åka till libanon för att hitta ingredienser till... gärna kryddstarkt och inte gjort utav 85% sallad... ingen jävla vegan här va?
2003-07-14, 21:47
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Kanske inget recept direkt men jävligt gott

Fläskfilé i uncelbens (stavningen hmm) "hotchili" burken ska det var också ris till det.
Dricka till det, för min del blir det iskall Coca Cola.
2003-07-14, 23:53
Bannlyst
Strimlad lövbiff är också gott till den såsen. 8)
2003-07-15, 01:22
Medlem
Azraels avatar
..

Fräs på lite strimlad kycklingfilé och champisar i olivolja och vräk på någon av de där nya kryddade cremefraiche sorterna. Öka på med egen chili vid behov. Låt bubbla ett tag så att det blir krämigt och servera med pasta. Snabbt och gott.
2003-07-15, 11:26
Medlem
fyfan vilken hit fläskfile-bitar med tagiatelle pasta är då! gärna ett litet lager curry ovanpå åxå. funkar finfint me kyckling åxå. såser har jag lixom inte riktigt hittat nån favorit på... är väldigt ny på det här med såser då jag hela mitt liv varit petnoga med maten. ops:
2003-07-15, 15:32
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Re: ..

Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Fräs på lite strimlad kycklingfilé och champisar i olivolja och vräk på någon av de där nya kryddade cremefraiche sorterna. Öka på med egen chili vid behov. Låt bubbla ett tag så att det blir krämigt och servera med pasta. Snabbt och gott.

Det är fint det!
Bacon går också fint!
2003-07-18, 23:07
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensken Von Svensken
Kanske inget recept direkt men jävligt gott

Fläskfilé i uncelbens (stavningen hmm) "hotchili" burken ska det var också ris till det.
Dricka till det, för min del blir det iskall Coca Cola.

Är det inte litet sockervarning på dessa färdiga såser?? Jag tycker det smakar fan!!
2003-07-19, 16:55
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truman_Peyote
Ba ett hett tips...Knalla ner till din lokala bokhökare å köp upp dig på ett ex av någe som heter "Rutiga Kokboken"...Alla borde ha en...Mer basic hittar du inte...Finns prexis alla grundrecept man kan behöva å mer avancerade pryttlat...Jefligt Bra...!

Köp istället Nya Annas mat, den boken har jag inte hittat många mindre godkända recept i.
Inga dåliga med andra ord.
Den är också ganska basic, men med det där lilla extra som gör maten jävligt god.
2003-07-19, 19:12
Medlem
Raazs avatar
100 g Pasta
50 g Räkor
2,5 dl matlagningsgrädde
En burk krossade tomater
Kryddor(jag tog paprikapulver, peppar och rikligt med vitlök)

Koka Pastan
Koka sedan upp grädde och krossade tomater. Låt koka i typ 2 minuter.
Lägg i räkor och kryddor. Koka yttligare nåra minuter.
Blanda i pastan.

Gott som fan, jag improviserade fram det när de va lite tomt i kylen
Jag hade frysta räkor, så dem fick tinas först..
2008-06-15, 00:33
Medlem
Köp keldas thai-soppa på tetra och blanda i lite räkor och tortelini. Otroligt gött och enkelt.
2008-06-15, 07:26
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grung92
Köp keldas thai-soppa på tetra och blanda i lite räkor och tortelini. Otroligt gött och enkelt.
Du är medveten om att TS sista inlägg på det här forumet var för ca 3 år sedan?

~Paul~
2008-06-15, 17:57
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grung92

Jäkla 15-åringar!

Tråden är fem år gammal, vad tänker du med?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in