• 1
  • 2
2016-07-14, 21:50
Medlem
l150s avatar
trött tips..
men..
skaffa ett mastercard som man inte kan använda online, be banken spärra online-köp, maila Trustly och spärra dig.
jobba som en gris, betala av så mkt du kan varje månad.
tripp trapp trull, så är du skuldfri tillslut.
Jämför det med att jobba, få in lön på kontot och sen spela bort den samma dag...
Hellre pank och snart skuldfri, än pank och fetare skuldberg.
Gärna nåt sorts månadsspar, kanske bara en hundring. Som är låst i ish tre år.
Så när du är skuldfri har du en liten buffert att supa bort.
Lycka till
Citera
2016-07-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Som är låst i ish tre år.

Va är det för något. Kan man låsa pengar?
Citera
2016-07-14, 23:42
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tappara
Va är det för något. Kan man låsa pengar?

Spara pengar och lås dom i några år..
Sist jag gjorde det var inom fonder, som steg typ 0,0000000001 % på tre år.. Men det var ett bra sparande
Citera
2016-07-15, 00:25
Medlem
Det finns ett antal lösningar:

1. Gå till mamzen/papzen o be dom betala - du är bortskämd
o dom har det bra.

2. Gör dig av med bilen - du har inte råd att ha bil-
Spela för 100 kr på Lotto men bara dom gågner det
är jättepotter.

3. Låna upp så jävla mycket du kan ink av ockerränteskojarna
sen skriver du dig på en adress i england men flyttar i lönndom
istället till tyskland o den adressen håller du hemlig - där jobbar
du eller startar/köper företag för dina nyupplånade pengar

4. Du deltidsprostituerar dig bland bögarna för att sanera bort
dina skulder
Citera
2016-07-15, 02:42
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kittlee1337
Har inte egen erfarenhet av din situation, men en generell sak att tänka på när man måste ta sig igenom något jobbigt som man kommer att vilja ge upp ibland, är att ta stöd av de personer som finns som bryr sig.

Du har kommit till en hel del nödvändiga och korrekta insikter och gjort en del nödvändiga och korrekta förändringar. Men eftersom problemen kommer att ta tid att lösa, det kommer att ta tid att långsamt gneta på och betala av skulden, så kommer du ibland att vackla i din beslutsamhet att ta dig i mål. Då kan det vara bra att ha stöd. Du har ju dina föräldrar Om jag vore dig skulle jag inviga dom fullt ut i hur det ser ut och förklara att du behöver deras stöd. Märk väl, inte deras pengar, men deras stöd i form av att dom frågar hur det går, för samtal med dig som gör att du får ventilera, analysera läget, sätta ord på dina känslor istället för att bara köra runt dom i huvudet för dig själv osv. Du kan även behöva praktiskt stöd i genomförandet - ta dig iväg på möten för spelberoende, ta den vidare kontakten med kommunen etc.Vill man ta det ett steg längre så kanske det även kan vara en bra idé att få hjälp att samla lånen och få ner räntan, men det får inte leda till att du inte genomför saneringen av din ekonomi, lägger ner spelandet helt och ändrar din hantering av pengar.
Citera
2016-07-15, 03:01
Medlem
Det vanliga rådet man får på flashback är att man kan råna en bank.
Citera
2016-07-15, 05:39
Medlem
Du har missbrukarpersonlighet. Bäst är om du inte fick någon hjälp av föräldrarna. Alls. Inte en spänn.

För du har långt långt kvar till någon slags botten där du naturligt skulle vända och naturligt trenda uppåt. Du filosoferar kring att sluta röka. Filosoferar. wtf

Hade jag varit i din sits så pang cigaretterna är borta igår. Medan du filosoferar.

Samma med bilen. 7,5km är förvisso långt. Men finns det inte kollektivtraffik? Eller bilpool? Flytta närmare jobbet? Ta annat jobb? Annan lösning? Åka med UFO kanske.

Sedan har du Spotify, samma sak där. Du filosoferar igen. Och det är inte någon seriös grej känns det som. Jag förstår iofs att alla inte har samma mentalitet som jag.
Min mentalitet: finns där ett problem=lös det genast, nu och kraftfullt så att det inte återkommer. Ska du vara seriös får du börja vara seriös på denna punkt, samt sluta anse att du ska njuta av massa skit du inte har råd med (=typiskt missbrukarpersonlighet).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in