2016-07-13, 18:07
Medlem
Voelsens avatar
Verkar Antabus olika på olika människor?
Förlorar dom kraften när dom blir gamla?

Jag vill höra era åsikter innan jag berättar mina egna.
Trådens syfte är också en generell diskution om Antabus (R)
Senast redigerad av Voelsen 2016-07-13 kl. 18:10.
Citera
2016-07-13, 18:30
Medlem
Gynekologstols avatar
Helt poänglös medicin enligt mig. Även om den fungerar till ett hundra procent (vilket den inte alltid gör) så är det bara att ta benso istället.

För att sluta supa så måste viljan finnas.
Citera
2016-07-13, 19:03
Medlem
note-its avatar
Funkade alldeles utmärkt för mig. Men, jag hade viljan och visste inte vad benso var. Det vet jag fortfarande inte och vill inte veta det heller.
Skulle tro att Antnus är livsfarliga oavsett ålder på tabletterna.
Citera
2016-07-13, 19:13
Medlem
Voelsens avatar
Vad jag speciellt vill veta är om någon faktiskt tagit Antabus, druckit lite, och blivit dödssjuk
Citera
2016-07-13, 19:16
Bannlyst
Även om antabus gör sitt jobb så har den flera bieffekter som inte är trevliga.

Huvudvärk
Man blir mycket andfådd av saker man normalt inte blir andfådd av, tex att gå i trappor.
Man får en äcklig metalsmak i munnen och dålig andedräkt som följd.
Man kan få lättare effekt av antabus utan att man druckit alkohol såsom illamående och kliande handflator.

Man blir lättirriterad.
Man kan bli deppig, orkeslös och slö (behöva sova middag tex)
Citera
2016-07-13, 19:53
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Funkade alldeles utmärkt för mig. Men, jag hade viljan och visste inte vad benso var. Det vet jag fortfarande inte och vill inte veta det heller.
Skulle tro att Antnus är livsfarliga oavsett ålder på tabletterna.
Grattis, men jag hävdar att viljan är en miljon gånger viktigare än om man tar antabus eller inte.

Jag har själv tagit antabus (blev tvingad) och man dör inte av några öl, även om upplevelsen blir kraftigt försämrad. Hjärtklappning, rödflammig hud och annat elände. Jag vill inte påstå att effekten av antabus endast är placebo, men en del av den är definitivt det.
Citera
2016-07-13, 19:54
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BolleZpurt

Huvudvärk
Man blir mycket andfådd av saker man normalt inte blir andfådd av, tex att gå i trappor.
Man får en äcklig metalsmak i munnen och dålig andedräkt som följd.
Man kan få lättare effekt av antabus utan att man druckit alkohol såsom illamående och kliande handflator.

Man blir lättirriterad.
Det låter precis som de bieffekter som alkohol ger
Citera
2016-07-13, 20:19
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Vad jag speciellt vill veta är om någon faktiskt tagit Antabus, druckit lite, och blivit dödssjuk
Det kan du läsa om i valfri tråd: https://www.flashback.org/sok/antabus?f=265
Citera
2016-07-13, 20:32
Medlem
mjukosten78s avatar
Det kan vara en bra krycka i början av nykterheten. Kommer ihåg när jag gick på antabus för en massa år sen. Grälade med tjejen i telefon och var på instinkt på väg in i en matbutik för att köpa folkisar...."ah just det".

Sen kan de som sagt ge en del biverkningar. Själv drabbades jag av illamående och "sexuell dysfunktion"...kanske därför tjejen var sur?
Citera
2016-07-13, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det låter precis som de bieffekter som alkohol ger
ja förutom att man inte ha någon glädje av det...så man kan lika gärna dricka
Citera
2016-07-14, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BolleZpurt

Man blir lättirriterad.

Det du beskriver är ju effekter av att nyktra till, inte av medicinen.

OnTopic:

För mig fungerar Antabus väldigt bra, sett till syftet med medicinen. Första dagarna har jag kunnat fuska lite smått med folköl men det har mest varit som ett lite sorgset farväl innan medicinen börjat fungera. När jag försökt dricka mitt under kuren har jag blivit väldigt dålig och ångrat mig bittert.

Dock upplever jag att sexdriften i princip försvinner helt, vilket är ett problem som gör att jag inte gärna går på Antabus. Sen är det ju jobbigt att behöva åka och ta det under bevakning, men utan bevakning är det lätt att man börjar fuska så det är något man (jag) får ta.

Oavsett så måste viljan att vara nykter finnas. För mig skulle jag säga att Antabus fungerar bäst under avgiftningsfasen då man är rädd för abstinensen och gärna vill ta sig en öl. Då vet man att man inte kan dricka så det är bara att härda ut. Efter det är det livet som väntar och det är då man måste stå på egna ben.
Citera
2016-07-14, 07:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Simon.gunnut
Det du beskriver är ju effekter av att nyktra till, inte av medicinen.

OnTopic:

För mig fungerar Antabus väldigt bra, sett till syftet med medicinen. Första dagarna har jag kunnat fuska lite smått med folköl men det har mest varit som ett lite sorgset farväl innan medicinen börjat fungera. När jag försökt dricka mitt under kuren har jag blivit väldigt dålig och ångrat mig bittert.

Dock upplever jag att sexdriften i princip försvinner helt, vilket är ett problem som gör att jag inte gärna går på Antabus. Sen är det ju jobbigt att behöva åka och ta det under bevakning, men utan bevakning är det lätt att man börjar fuska så det är något man (jag) får ta.

Oavsett så måste viljan att vara nykter finnas. För mig skulle jag säga att Antabus fungerar bäst under avgiftningsfasen då man är rädd för abstinensen och gärna vill ta sig en öl. Då vet man att man inte kan dricka så det är bara att härda ut. Efter det är det livet som väntar och det är då man måste stå på egna ben.

Du behöver inte komma med några symboler. Det är de bieffekterna jag fick, det är individuellt. Bra för dig att det fungerade, det fungderade för mig också, men med dessa bieffekter, jag lade alltså av med antabus men jag gick inte tillbaka till dricka. Jag hittade en annan sak, träning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in