Tror du på fullaste jävla allvar ditt jävla mongo att något är heligt när 30 miljoner arabkärringar ska få sitt? Staten har tagit privat egendom många gånger innan varför inte denna gången?
Att man sparar i privata försäkringar och liknande via facket är ju en klen tröst när sossarna smälter ner kyrkklockor för att gulla med skäggbarn.
Idiotjävel.
Förövrigt är det ju du som är kommunist och äger lyxvåning i innerstaden och pratar om hur bra det är med en bostadsbubbla.
Jag tycker du ställer en bra fråga, men jag vill även komma med några motfrågor som lättare kanske kan hjälpa dig att svara på din egen fråga.
- Hur mycket vill du ha i pension när du når den åldern?
- Hur ser ditt liv ut just nu?
- Det är kanske viktigare för dig att få ihop en kortsiktig buffert just nu?
- Glöm inte tänka 10 år fram i tiden, var det du dig då och vad är dina drömmar i livet?
-Även om du skriver att det kanske bara är någon hundring så kan den summan vara viktigare att ha just nu än att planera något 40 år framåt i tiden?
Mitt råd är att hitta en månatlig summa som passar dig just nu utifrån din livssituation.
Den månatliga summan delar du få upp i;
Kortsiktig buffert
Långsiktigt sparande
Pensionssparande
Summan fördelas på de 3 delarna utifrån år 2016. Det vill säga, om 5 år det ditt liv kanske annorlunda ut och summorna när omfördelas.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!