2016-07-13, 17:33
Medlem
Bimboankans avatar
Hej hej jag vet inte vart jag skall lägga denna tråd. så testar här ni kan flytta den gärna om ni hittar ett bättre ställe.

Jag hade Windows 8.1 men uppdaterade till Windows 10 för några dagar sedan. på Windows 8 hade jag eset antivirus som funkade fint. Men windows 10 bggade skit mkt, program startade inte spel laggade och segade ner datorn så mkt att jag bestämde mig för att återställa datorn till Windows 8.1 igen. men nu funkar inte mitt antivirus och det funkar inte att avinstallera eset antivirus heller.

Får upp detta meddelande bara.

"Den funktion som du försöker använda finns på en nätverksresurs som är otillgänglig.
Klicka på OK om du vill försöka igen. eller ange en alternativ sökväg till en mapp som innehåller installationpaketet ess_nt64_sve.msi i rutan nedan."

Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2016-07-13, 17:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hämta hem Revo Uninstaller Pro. Installerar detta program och därefter går in under felsäkert läge. Öppnar upp Revo och där avinstallerar Eset.

Rensar alla överflödiga filer med CCleaner under normalt läge och prova igen med installationen på Eset om du nu ska har detta program.
Citera
2016-07-13, 17:44
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Hej hej jag vet inte vart jag skall lägga denna tråd. så testar här ni kan flytta den gärna om ni hittar ett bättre ställe.

Jag hade Windows 8.1 men uppdaterade till Windows 10 för några dagar sedan. på Windows 8 hade jag eset antivirus som funkade fint. Men windows 10 bggade skit mkt, program startade inte spel laggade och segade ner datorn så mkt att jag bestämde mig för att återställa datorn till Windows 8.1 igen. men nu funkar inte mitt antivirus och det funkar inte att avinstallera eset antivirus heller.

Får upp detta meddelande bara.

"Den funktion som du försöker använda finns på en nätverksresurs som är otillgänglig.
Klicka på OK om du vill försöka igen. eller ange en alternativ sökväg till en mapp som innehåller installationpaketet ess_nt64_sve.msi i rutan nedan."

Någon som kan hjälpa mig?

Prova att avinstallera med detta - http://support.eset.com/kb146/?locale=en_US - eller gör en ominstallation/reparationsinstallation.

Gör en "ren" nyinstallation av W10 det funkar bäst då.
Citera
2016-07-13, 18:10
Medlem
Bimboankans avatar
Har testat den avinstallationen verkade inte hjälpa . annars gjorde jag fel.
Citera
2016-07-13, 18:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Har testat den avinstallationen verkade inte hjälpa . annars gjorde jag fel.

Vilket avser denna åtgärd? Inlägg 2 eller 3?
Citera
2016-07-13, 21:51
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vilket avser denna åtgärd? Inlägg 2 eller 3?

Inlägg 3.
Såg inte diTT inlägg sorry om jag var otydlig. Skall testa ditt förslag.

edit: Dum fråga hur startar jag felsäkert läge i Windows 8? - har aldrig behövt göra det.
Senast redigerad av Bimboankan 2016-07-13 kl. 21:53.
Citera
2016-07-14, 06:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Dum fråga hur startar jag felsäkert läge i Windows 8? - har aldrig behövt göra det.

Felsäkert läge utförs inte under själva Windows. Du måste trycka på F8 i exakt rätt ögonblick medan datorn startar. Trycker du för tidigt hamnar du i bios startval i stället och trycker du för sent hinner *Windows starta.
Citera
2016-07-14, 10:27
Medlem
Citat:
edit: Dum fråga hur startar jag felsäkert läge i Windows 8? - har aldrig behövt göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Felsäkert läge utförs inte under själva Windows. Du måste trycka på F8 i exakt rätt ögonblick medan datorn startar. Trycker du för tidigt hamnar du i bios startval i stället och trycker du för sent hinner *Windows starta.

Jag tror att MS tagit bort "F8"-start efter Win7?

I Win8/Win10 så väljer man "Starta Om" samtidigt som man håller ned shift-tangenten.

Vid misstanke om virus/trojan bör man alltså dra ur ethernetsladden och/eller stänga av WiFi medan man startar en avstängd dator.
Sedan gör man <shift>-"Starta Om" i stället för att logga in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in