• 1
  • 2
2016-07-13, 16:41
Medlem
exoticspices avatar
Jag har IE9 och får ofta meddelanden på olika webbsidor att jag har en för gammal webbläsare och måste uppgraderas och får dessa meddelanden:

"Din webbläsare stöds inte och måste uppgraderas".
"Din webbläsare är för gammal och måste uppgraderas".

Samtidigt får jag detta meddelande när jag går in för att uppgradera till IE11.
"IE11 fungerar inte på Windows 7".

Sedan när jag ska uppgradera till IE10 får jag meddelande om den inte är "lämplig som webbläsare"

Sist men inte minst får jag veta att jag inte behöver uppgradera enligt Windows.
"Du har redan den senaste versionen för din dator installerad".
"Windows IE9 är den rekommenderade webbläsaren för Windows Vista".

Så då gick jag in på Google Chrome för att läsa om den fungerar, men då står det att den inte längre stöds av Windows Vista Windows 7. Varför får jag alla dessa olika uppgifter?

Då har jag bara Mozilla Firefox att välja på och det måste vara den senaste versionen och vilken är det och hur är Firefox jämfört med IE, skiljer det mycket mellan dom och hur då i sådana fall?

Jag har alltid haft IE - först 7 och nu 9.

Tacksam för svar och förklaringar, gärna på enkel svenska eftersom jag inte är så bra på datorer
Citera
2016-07-13, 16:49
Medlem
trickydicks avatar
Finns det fortfarande folk som kör IE

Både Chrome/Opera Och Firefox lär funka.
Citera
2016-07-13, 16:58
Medlem
Skaffa chrome/firefox/opera eller om du nu måste ha microsofts webbläsare så skaffa deras nya Edge, trodde inte ens IE fungerade längre.
Citera
2016-07-13, 17:00
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Finns det fortfarande folk som kör IE

Både Chrome/Opera Och Firefox lär funka.
Japp, gammal vana antar jag.

Chrome går ju inte och Opera lär ju inte fungera med BankID enligt deras hemsida. Vilken version av Firefox?
Citera
2016-07-13, 17:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Vilken version av Firefox?

Vet dock inte vad detta har med Hårdvara PC att göra. Men hämtar hem den senaste versionen.
Citera
2016-07-13, 17:05
Medlem
Citat:
Japp, gammal vana antar jag.

Chrome går ju inte och Opera lär ju inte fungera med BankID enligt deras hemsida. Vilken version av Firefox?

Alltid den senaste! Det kommer en ny nästan varje vecka (känns det som)...

https://www.mozilla.org/

Den föreslår samma språkversion som ditt OS, men du kan välja många andra om du vill och klickar rätt.
Citera
2016-07-13, 17:09
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Skaffa chrome/firefox/opera eller om du nu måste ha microsofts webbläsare så skaffa deras nya Edge, trodde inte ens IE fungerade längre.
Ja just det, Edge såg jag nämnas någonstans när jag googlade runt, men läste bara lite hastigt om den och det är nog bra om jag har kvar microsofts webbläsare. Har du själv någon erfarenhet av den? Är den helt ny?

Ska gå in och kolla vad som står. Den kanske är bäst men vet du om den fungerar med BankID, det är en viktig detalj.
Citera
2016-07-13, 17:18
Medlem
Returpappers avatar
Använder IE11, Crome och Opera parallellt för närvarande. Det beror på var jag ska göra vilken jag använder. En för bankärenden och WEB mail etc, en annan för alla sorts media, en för osäkra sidor där man kan få ner virus i webbläsaren. Händer det så avinstallerar jag den och påinstallerar den igen eller provar en ny.
Citera
2016-07-13, 17:23
Medlem
använder opera med win 10 och det går alldeles utmärkt med bankid.
Och det bästa är att man kan slippa annonserna och bara blocka dom.
Senast redigerad av makumba 2016-07-13 kl. 17:25. Anledning: rev
Citera
2016-07-13, 17:36
Moderator
^Eazs avatar
Hårdvara - PC --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2016-07-13, 17:44
Medlem
salxars avatar
Citat:
Så då gick jag in på Google Chrome för att läsa om den fungerar, men då står det att den inte längre stöds av Windows Vista Windows 7. Varför får jag alla dessa olika uppgifter?
Vi börjar på ruta ett. Vilket operativsystem har du? Windows Vista eller Windows 7?
Citera
2016-07-13, 17:51
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makumba
använder opera med win 10 och det går alldeles utmärkt med bankid.
Och det bästa är att man kan slippa annonserna och bara blocka dom.
Opera är kanske inte helt fel heller - hade helt glömt bort den. Har varit lite nyfiken på den och går bra med bankid gör den med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in