Citat:
Det blir alltid rubriker när barn slås ihjäl. T ex den här:Du som man, eller som yngre man boendes hemma med din ensamstående mamma kan inte anmäla sexualbrott eller misshandel hemma.
Är det svårt för kvinnor i destruktiva förhållanden, så är dessa ingenting mot det unga pojkar står ut med dagligen.
Det är bara när mamman och den nye pappan torterar ihjäl honom som det blir rubriker en stund.
Tänk Bobby.
Är det svårt för kvinnor i destruktiva förhållanden, så är dessa ingenting mot det unga pojkar står ut med dagligen.
Det är bara när mamman och den nye pappan torterar ihjäl honom som det blir rubriker en stund.
Tänk Bobby.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20808936.ab
"– Det var först när jag var med på obduktionen som jag insåg vidden av Yaras skador. Jag har aldrig - aldrig - sett den typen av våld mot ett barn, berättar Mats Dalén, kriminalkommissarie vid polisen i Blekinge.
– Det var så omfattande att jag hade svårt att ta det till mig. Det fanns nästan inte ett ställe där hon inte var skadad. Tittar på man Yaras skador så måste hon ha misshandlats under flera timmar. Yara hade även flera gamla frakturer, så hon har varit utsatt för påtagligt våld under hela våren."
Morbrodern fick 14 års fängelse och hans fru livstid. I det här fallet var det mannen som fick straffrabatt. Enligt min åsikt borde han också fått livstid, eftersom han inte gjorde något för att stoppa sin frus vanvettiga misshandel av den stackars försvarslösa lilla tösen.
Tänk Yara. Tänk alla barn som far illa och mördas. Både pojkar och flickor.
Hur ofta blir vuxna manliga mambos utsatta för sexualbrott eller misshandel av sina mödrar? Finns det verkligen 50 åriga gammelpojkar som blir våldtagna och slagna av sina 81 år gamla pantertanter till morsor?

Plocka nu fram lite BRÅ-statistik och informera mig om kvinnors oerhörda våldsbenägenhet, mordiska lystnad och överlägsna överrepresentation i sexualbrottsstatistiken. Övertyga mig om att det dödliga våldet är överlägset störst i förhållanden mellan två kvinnor.

Jag kan ledigt slå vad om att långt fler vuxna döttrar blir utsatta för sexualbrott eller misshandel hemma av sina singelfarsor.