• 4
  • 5
2016-07-17, 16:30
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du som man, eller som yngre man boendes hemma med din ensamstående mamma kan inte anmäla sexualbrott eller misshandel hemma.
Är det svårt för kvinnor i destruktiva förhållanden, så är dessa ingenting mot det unga pojkar står ut med dagligen.
Det är bara när mamman och den nye pappan torterar ihjäl honom som det blir rubriker en stund.
Tänk Bobby.
Det blir alltid rubriker när barn slås ihjäl. T ex den här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20808936.ab
"– Det var först när jag var med på obduktionen som jag insåg vidden av Yaras skador. Jag har aldrig - aldrig - sett den typen av våld mot ett barn, berättar Mats Dalén, kriminalkommissarie vid polisen i Blekinge.
– Det var så omfattande att jag hade svårt att ta det till mig. Det fanns nästan inte ett ställe där hon inte var skadad. Tittar på man Yaras skador så måste hon ha misshandlats under flera timmar. Yara hade även flera gamla frakturer, så hon har varit utsatt för påtagligt våld under hela våren.
"

Morbrodern fick 14 års fängelse och hans fru livstid. I det här fallet var det mannen som fick straffrabatt. Enligt min åsikt borde han också fått livstid, eftersom han inte gjorde något för att stoppa sin frus vanvettiga misshandel av den stackars försvarslösa lilla tösen.

Tänk Yara. Tänk alla barn som far illa och mördas. Både pojkar och flickor.

Hur ofta blir vuxna manliga mambos utsatta för sexualbrott eller misshandel av sina mödrar? Finns det verkligen 50 åriga gammelpojkar som blir våldtagna och slagna av sina 81 år gamla pantertanter till morsor? Ja, tjena du.

Plocka nu fram lite BRÅ-statistik och informera mig om kvinnors oerhörda våldsbenägenhet, mordiska lystnad och överlägsna överrepresentation i sexualbrottsstatistiken. Övertyga mig om att det dödliga våldet är överlägset störst i förhållanden mellan två kvinnor.

Jag kan ledigt slå vad om att långt fler vuxna döttrar blir utsatta för sexualbrott eller misshandel hemma av sina singelfarsor.
Citera
2016-07-17, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorleifDenYngre
1. Finns det ett problem med våldtäkt i Sverige?

Ja, hela begreppet är problematiskt eftersom feminismen fullständigt har förstört det.

Citat:
Ursprungligen postat av TorleifDenYngre
2. Är problemet på grund av kvinnliga eller manliga förövare?

Alla föröavare är en del av problemet såklart, plus de som utnyttjar den svaga lagstiftningen.
Krävs rejäla analyser för att komma tillrätta med sörjan som vi har skapat.
Citera
2017-01-03, 14:56
Medlem
Citat:
Två sexuella ofredanden vid nyårsfirande i Malmö]Hon berättar att en gäng killar går fram till henne, så att hon hamnar mot en vägg. Där ska fler av männen tafsat på överkroppen på henne.
http://24malmo.se/2017/01/03/tva-sex...rande-i-malmo/
Citera
2017-01-03, 15:12
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det blir alltid rubriker när barn slås ihjäl. T ex den här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20808936.ab
Rubrikerna kom för att det var en kvinna som stod för "uppfostran" och att barnet dog. Övrig kvinnlig uppfostran glider tyst in i förortsnatten och nämns aldrig mer, utan dyker upp som skärsår på armar, knarkande, supande och annat destruktivt beteende.
Citat:
Plocka nu fram lite BRÅ-statistik och informera mig om kvinnors oerhörda våldsbenägenhet, mordiska lystnad och överlägsna överrepresentation i sexualbrottsstatistiken. Övertyga mig om att det dödliga våldet är överlägset störst i förhållanden mellan två kvinnor.
BRÅs rapporter börjar såhär i den frågan:
Citat:
Mäns våld mot kvinnor i nära relationer är ett allvarligt samhällsproblem som orsakar de utsatta stort lidande. Visst blir man lite benägen att tro att det omvända inte ens existerar?
Det finns inga som helst ursäkter för den bias redan den meningen genererar och därför behöver BRÅ en ordentlig översyn för att få forma åsikter åt mig igen. Detsamma gäller första och andra generationens invandrare och deras påverkan på brottsstatistik.

Jag vet att jag inte borde, men att hänvisa till BRÅ brukade vara relevant och viktigt. Nu ser du åtminstone en brist med det.
Jag kan ledigt slå vad om att långt fler vuxna döttrar blir utsatta för sexualbrott eller misshandel hemma av sina singelfarsor.[/quote]
Lycka till.
Jag bjuder på en kvällspromenad för en i egen regi om du lyckas.
Citera
2017-01-07, 23:54
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Rubrikerna kom för att det var en kvinna som stod för "uppfostran" och att barnet dog. Övrig kvinnlig uppfostran glider tyst in i förortsnatten och nämns aldrig mer, utan dyker upp som skärsår på armar, knarkande, supande och annat destruktivt beteende.
Oavsett vem som slår ihjäl barnet blir det feta rubriker och dramatiska skildringar i massmedia. Spelar ingen roll om förövaren är mor, far, styvmor, styvfar, fostermor, fosterfar, bror, syster eller fan och hans moster i barnets närmaste krets. Exempel på rubriker:

Pappa mördade sin 2-åriga dotter – för att hon överlevde cancer

Mördad av sin styvfar – 26-årig våldsman högg ihjäl 12-årig flicka - och våldtog hennes kompis
Citat:
BRÅs rapporter börjar såhär i den frågan:
Citat:
Mäns våld mot kvinnor i nära relationer är ett allvarligt samhällsproblem som orsakar de utsatta stort lidande. Visst blir man lite benägen att tro att det omvända inte ens existerar?
Det finns inga som helst ursäkter för den bias redan den meningen genererar och därför behöver BRÅ en ordentlig översyn för att få forma åsikter åt mig igen. Detsamma gäller första och andra generationens invandrare och deras påverkan på brottsstatistik.

Detta har du hämtat och sedan förvanskat från BRÅ:

"Mäns våld mot kvinnor i nära relationer är ett allvarligt samhällsproblem som orsakar de utsatta stort lidande. Det förebyggande arbetet vid våld i nära relationer handlar främst om att minska återfall och upprepad utsatthet genom strategiska insatser, stöd till brottsoffret och insatser för våldsutövaren. Att även tidigt belysa attityder, normer och värderingar kring våld och manlighet är angeläget."

Citat:
Lycka till.
Jag bjuder på en kvällspromenad för en i egen regi om du lyckas.
Som sagt finns det män som våldtar sina vuxna döttrar. De behöver inte vara singelfarsor, utan det räcker så väl med att modern är helt ovetande om vad hennes man håller på med bakom ryggen på henne.

Pappa tros ha våldtagit vuxen dotter som straff för att hon blivit för västerländsk

"Källarpappan" Josef Fritzl som höll sin dotter instängd i 24 år och utnyttjade henne sexuellt så att hon blev gravid sju gånger.

Våldtogs av pappa - Rolf gjorde dottern med barn två gånger

Jag väntar fortfarande på att du ska ta fram lite BRÅ-statistik och informera mig om kvinnors oerhörda våldsbenägenhet, mordiska lystnad och överlägsna överrepresentation i våldsbrottsstatistiken. Har du verkligen svårt att hitta obestridliga fakta som visar att det dödliga våldet är överlägset störst i förhållanden mellan två lesbiska kvinnor?

Om du lyckas med det kommer jag att ta bort det stycke som är i fetstil av ditt smått bevingade citat från min signatur:

"Inom hemmets fyra väggar är det dödliga våldet överlägset störst i förhållanden mellan två kvinnor och minst i förhållanden mellan två män."

Jag lovar på heder och samvete. Med handen på bibeln.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in