Hej! Kan man få ett bolån när man endast har inkomst av kapital från värdepapper?
Vad gäller ? går banken med på att få ett bolån när man har hög inkomst via värdepapper som man betalat 30%skatta på?
Det har hjälpt mig när jag skulle ta ett bolån, "du kan ju bara sälja av värdepapper om det skulle behövas". Dock tror jag inte det räcker enbart, jag hade en anställning med låg inkomst och mina värdepapper som komplement.
Det har hjälpt mig när jag skulle ta ett bolån, "du kan ju bara sälja av värdepapper om det skulle behövas". Dock tror jag inte det räcker enbart, jag hade en anställning med låg inkomst och mina värdepapper som komplement.
Det beror förstås på hur stort lån du vill ha och hur mycket dina värdepapper är värda. Generellt får du låna mycket mindre på en kapitalinkomstkrona än en tjänsteinkomstkrona.
Kollade lite inlägg från dig, ibland är du 21, ibland 23, du kallar dig för aktieproffs så är kanske inte utdelningar på 65 tusen i månaden då?
Är det att du lyckats trejda 65 tusen i månaden under en uppåtgående trend lär du ju inte få låna en spänn.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!