2016-07-13, 10:08
Bannlyst
Om hon var i tjänst och ngn ej gillade att hn lekte isf att jobba kan det va orsak till anmälan med
Citera
2016-07-13, 10:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Slavmarknaden 2016.
https://www.youtube.com/watch?v=NiahSpkqKuU

Är det den här slavförsäljningen det gäller?
Hon verkar inte illa till mods där i alla fall. Någon i publiken säger "nice boobs" och det var kanske onödigt, men seriöst alltså - polisanmälan?
Det görs väl sju eller åtta sådana spektakel om jag förstått det hela rätten - och så vitt jag kan se så hittar du ingen scen med själva fasttagningen och vad som händer fram till att de ställs framför porten.

Seriöst alltså - man drar inte in folk som inte vill i sådana lekar.
Citera
2016-07-13, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Jag var på marknaden förra året. Det gick till så som det är skrivet med undantaget vid infångandet med nät. Osis för Foteviken att det var en LSS-boende.
https://www.youtube.com/watch?v=TXV-h9gqSTo

Men vad händer sedan då? I klippet verkar han betala med riktiga pengar och när slavinnan är överlämnad, fortfarande bakbunden, verkar teatervikingarna gå vidare till nästa upptåg... Så hur garanterar de att köparen inser att det är en lek och inte är en begåvningsalternativ farbror som tror att han får göra vad han vill med sin sexslav som han har betalat för?
Citera
2016-07-13, 10:21
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Slaveri var normalt på vikingatiden och även en betydande del i att populera Skandinavien. Vill man återskapa det i nutid blir de förstås problem.

Ahhha lite som med araberna som gifter bort sina döttrar till män när de är 12-13 år?

Det har väl också pågått ett tag, men detta slaveri tycks man ta godtyckligt på.
Citera
2016-07-13, 10:22
Medlem
DIdes avatar
Jag antar att media gärna vill ställa detta mot festivalövergreppen.
Jag kan inte se att de länkat filmen om "övergreppet" i artikeln utan hoppas att allmänheten läser det som liveande svenskar bergår övergrepp på kvinna livespel. Hu vad kan hända sedan?

När man ser filmen så ser det ut som ett gäng tomtar som bara gör sitt jyckel. Oturligt gick de över gränsen och kollade inte riktigt om det var ok och att hon var där i forma av personal på ett brukarboende.

Amnäla till polisen är fel i detta fall och det hade nog räckt med att påtala för ledningen för detta jycklarställe. Allt verkar i mina ögon larvigt, både anmälan och själva stället.
Citera
2016-07-13, 10:23
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScorchPipe
Hmm om det är hon det gäller så måste hon ju kommit på i efterhand att hon blev kränkt. Men dom kanske "tar" flera stycken
Så är det nog. Rubriken till videon lyder ju "Foteviken Viking Market 2016 Slave Trading First Catch" (min fetning).
Troligtvis har de samma slavmarknad vid olika klockslag hela dagen, precis som man har med visningar på museer.
Den här tjejen är troligen helt "oskyldig" i sammanhanget.
Senast redigerad av JaneMarple 2016-07-13 kl. 10:36.
Citera
2016-07-13, 10:30
Medlem
Hunden007s avatar
fan så fel det blev!

Alla vet om det skulle vara mer troligt så skulle man haft en svartman.
Citera
2016-07-13, 10:47
Medlem
Vikingarna verkar lika civiliserade som muslimerna.
Citera
2016-07-13, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Underbart ju :

https://www.youtube.com/watch?v=XeuOag35cjE

Citat:
Ursprungligen postat av backfire1
Haha snuskiga bdsm gubbar som tar en söt 17-åring "slumpmässigt".

Den flickan kan mycket väl var fjorton eller femton.

Är de här killarna som gör detta ett gruppboende som sysslar med detta på somrarna eller är det någon form av frivillig aktivitet för att få utlopp för några inre lustar? Fattar inte vad de sysslar med och den här museiföreståndaren som säger att detta är kul han måste ju också höra till gruppboendet.

Var är deras föreståndare?
Citera
2016-07-13, 11:23
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men snälla; visst OM det gick till som förra året så hade detta inte blivit nån rättssak. DET är väl ganska så alldeles självklart.
Men nu får vi nog trots allt utgå ifrån att så inte var fallet, varför isf anmäla?

Känns som en smått bisarr tankegång generellt att bara för att en kvinna gått med på något vid ett tillfälle så borde en helt annan göra det vid ett senare.. Vet vi ens om teaterpersonerna var de samma, skall man bara förutsätta att de betedde sig likadant..?

Det vet vi ju inte - om det gick till som på klippet. Händelsen är anmäld och vi får se vad utredningen leder till.

Bisarr och bisarr...klippen som har postats här i tråden visar hur det brukar gå till. Det är förstås mycket möjligt att det ibland går hårdare till. Vi får se.
Citera
2016-07-13, 11:51
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det görs väl sju eller åtta sådana spektakel om jag förstått det hela rätten - och så vitt jag kan se så hittar du ingen scen med själva fasttagningen och vad som händer fram till att de ställs framför porten.

Seriöst alltså - man drar inte in folk som inte vill i sådana lekar.
https://www.youtube.com/watch?v=MfD6hCCZN3Y
Citera
2016-07-13, 11:58
Medlem
HGs avatar
killarna leker bara lite ISIS slavmarknad med den unga tjejen. Antagligen vill det resande sällskapet förbereda oss för framtiden med mångkulturens samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in