2016-07-14, 11:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är helt ointressant vad kvinnan i videon från 2014 gör - vad som är intressant är att den här kvinnan - EN av de som utsatts 2016 inte tyckte det var okej.

Och du din stackare tar för givet att ett "brott" är begånget, en kvinna kan ju inte överdriva, ljuga eller vara mentalt förvirrad?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-07-14 kl. 11:55.
Citera
2016-07-14, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och du din stackare tar för givet att ett "brott" är begånget, en kvinna kan ju inte överdriva, ljuga eller vara mentalt förvirrad?

Det är väl därför som det hela skall prövas av rättsväsendet? Eller hur?
Citera
2016-07-14, 12:01
Medlem
Tiberius.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Javisst varför blir någon kränkt å deras vägar för att de blir polisanmälda?

Att exponera sin gubbkåthet och lust att dra minst 500 kvinnor i hundkoppel på allmän plats borde sunt fungerande människors intressa att plocka ner ordet "kränkt" för att några rabiata karlars jakt på uppmärksamhet.

Om de som de säger har gjort detta ett halvt tusen gånger så måste de ha ett rejält behov av uppmärksamhet. Och total vilsna också.

Men nu får de ju uppmärksamhet i media för sin lusta att ett halvt tusen gånger ha satt på 500 kvinnor hundhalsband och leka att de säljer henne.

Att vända på det skrivna ordet i ett infantilt försök att underminera och förlöjliga en meddebattör i tråden gör knappast dig själv någon större rättvisa och bidrar heller inte till något konstruktivt i ämnet...

Hur som helst, det hela verkar inte handla om något medvetet övergrepp med uppsåt att skada utan snarare om inlevelse och lek i en miljö skapad av en teatergrupp som mer än väl har lyckats att förmedla en relativt autentisk miljö från den aktuella tidsepoken...

Personligen är jag mycket tveksam ifall ett övergrepp till följd av tvång verkligen har förekommit och ägt rum i lagens mening, men jag är också självklart fullt medveten om att mycket handlar om individens subjektiva tolkning om vad som för henne klassas som "kränkning", övergrepp och tvång...

Följaktligen anser jag dock, som jag tidigare skrev, att aktuell kvinna snarare borde ha avdramatiserat det hela genom att spela med i rollen som hon blivit tilldelad och för stunden också passat på att njuta av den autentiska atmosfären på rådande tillställning, även om den gestaltar ett litet tveksamt stycke av vår nordiska historia...

/ Tiberius
Senast redigerad av Tiberius. 2016-07-14 kl. 12:09.
Citera
2016-07-14, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiberius.

Följaktligen anser jag dock, som jag tidigare skrev, att aktuell kvinna snarare borde ha avdramatiserat det hela genom att spela med i rollen som hon blivit tilldelad och för stunden passat på att njuta av den autentiska atmosfären på rådande tillställning, även om den gestaltar ett litet tveksamt stycke av vår nordiska historia...

/ Tiberius

Ja och nu har männen hedersamt tilldelas i hur det går till när man uppmärksammas i media och på internet och även hos polisen. Jag hoppas de kan njuta av den roll de tilldelat sig själv och den autentiska atmosfär detta ger.

Men jag antar att männen kan visa upp att hon sa ja ja ja till det de skulle göra även om arrangören sa att om hon sa nej så hör det ju till leken.

Angående att ha velat något uppsåt att skada så spelar det knappast någon roll om man faktiskt har frihetsberövat någon som säger nej nej nej men det där avgörs ju juridiskt så klart.

Att de nu framställs för hela Sverige som förståndshandikappade gubbsjuka hoppas jag att de gillar och njuter av. Varför ska man kränkas av allt?
Citera
2016-07-14, 12:26
Medlem
Tiberius.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets

Att de nu framställs för hela Sverige som förståndshandikappade gubbsjuka hoppas jag att de gillar och njuter av. Varför ska man kränkas av allt?

Det existerar ju också en viss möjlighet att det faktiskt är aktuell kvinna som kommer att framställas som oerhört lättkränkt, då det är den subjektiva tolkningen som i regel brukar ligga till grund för varje enskild individs åsikt...

/ Tiberius
Citera
2016-07-14, 12:28
Medlem
Det där med att skämta om slavar är inte så lyckat alltid. Minns att det var nåt studentspex i Lund som hade en slav i boja och drog kring med, Tror de spexarna fick dagsböter och fick betala skadestånd. De lättkränkta ser till att sko sig.
Citera
2016-07-14, 12:32
Medlem
Citat:
Det existerar ju också en viss möjlighet att det faktiskt är aktuell kvinna som kommer att framställas som oerhört lättkränkt, då det är den subjektiva tolkningen som i regel brukar ligga till grund för varje enskild individs åsikt...

/ Tiberius

Du har inte läst den här tråden alltså. Man upphör aldrig att förvånats.

En av de här som dragit runt en flicka eller ung kvinna i hundhalsband är 53 år gammal? Om det är samma som jag hittat Denna Carl Mikael Bengtsson. Intelligent karl!
Citera
2016-07-14, 12:33
Medlem
KaptenFotsvetts avatar
Citat:

/ Tiberius

Jag utgår från att du har läst artikeln i öppningsposten. Jag citerar:

Citat:
"Enligt hennes polisanmälan blev hon plötsligt övermannad bakifrån av fyra till fem män som kastade ett nät över hennes huvud...."

Citat:
"Trots kvinnans protester satte männen en järnkrage runt hennes nacke och började släpa henne genom marknadsvimlet..."

Citat:
"...Männen ska ha fällt kommentarer om att hon var en bra slav för att hon är duktig i köket och bra på att laga mat. Och de ska också ha fällt kommentarer om hennes fina former..."

Citat:
"Kvinnan bands sedan fast med rep vid en påle där hon fick hänga uppspänd framför publiken i tio femton minuter. Till slut köptes hon av en man i publiken."

Vi snackar inte om boskap, utan om en levande individ. Med en egen vilja, som inte respekterades. Har svårt att tro att det är kvinnan som kommer framstå i dålig dager...
Citera
2016-07-14, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Det där med att skämta om slavar är inte så lyckat alltid. Minns att det var nåt studentspex i Lund som hade en slav i boja och drog kring med, Tror de spexarna fick dagsböter och fick betala skadestånd. De lättkränkta ser till att sko sig.

Kvinnan som har anmält säger att hon fick ett hundhalsband på sig mot sin vilja när hon upprört skrek att hon inte ville.

Arrangören säger att det är normalt att skrika och skrika nej nej nej och säga att man inte vill.

Så du tycker en sån handling är okej?
Citera
2016-07-14, 12:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det skulle alltså vara okej att hoppa på mentalt förvirrade kvinnor? Är du helt befängd?

Alldeles oavsett varför hon väljer att anmäla så har hon helt klart inte tyckt att det hela var kul -- det är alltså oväsentligt, det som är väsentligt är att de inte hade hennes okej vilket de skall ha för att dra in folk i dylika lekar.

Precis som med rape-games, BDSM, lås in tjuven, osv...
Citera
2016-07-14, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat

Skillnaden där var väl att "slaven" i fråga var frivillig och hade iklätt sig "blackface" som en del av skämtet. Här är det någon som enligt uppgift dragits in i det hela mot sin vilja.
Citera
2016-07-14, 12:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det skulle alltså vara okej att hoppa på mentalt förvirrade kvinnor? Är du helt befängd?

Alldeles oavsett varför hon väljer att anmäla så har hon helt klart inte tyckt att det hela var kul -- det är alltså oväsentligt, det som är väsentligt är att de inte hade hennes okej vilket de skall ha för att dra in folk i dylika lekar.

Precis som med rape-games, BDSM, lås in tjuven, osv...

Kvinnan kan också vara totalt bäng i kolan och överreagerar över minsta skitsak, det vet inte du nåt om så överreagera inte själv över vad som verkar vara en storm i ett vattenglas. Det finns betydligt viktigare saker för polisen att lägga tid på än sånt här. Gissar att hon är sugen på lite sköna kulor som kan rulla in i fickan. Det här är Sverige i ett nötskal 2016, folk är så jävla lättkränkta och absolut ingen nöjer sig med en ursäkt utan det är nog bara prasslande sedlar som kan lindra ångesten....
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-07-14 kl. 12:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in