Citat:
Ursprungligen postat av
Evets
Javisst varför blir någon kränkt å deras vägar för att de blir polisanmälda?
Att exponera sin gubbkåthet och lust att dra minst 500 kvinnor i hundkoppel på allmän plats borde sunt fungerande människors intressa att plocka ner ordet "kränkt" för att några rabiata karlars jakt på uppmärksamhet.
Om de som de säger har gjort detta ett halvt tusen gånger så måste de ha ett rejält behov av uppmärksamhet. Och total vilsna också.
Men nu får de ju uppmärksamhet i media för sin lusta att ett halvt tusen gånger ha satt på 500 kvinnor hundhalsband och leka att de säljer henne.
Att vända på det skrivna ordet i ett infantilt försök att underminera och förlöjliga en meddebattör i tråden gör knappast dig själv någon större rättvisa och bidrar heller inte till något konstruktivt i ämnet...
Hur som helst, det hela verkar inte handla om något medvetet övergrepp med uppsåt att skada utan snarare om inlevelse och lek i en miljö skapad av en teatergrupp som mer än väl har lyckats att förmedla en relativt autentisk miljö från den aktuella tidsepoken...
Personligen är jag mycket tveksam ifall ett övergrepp till följd av tvång verkligen har förekommit och ägt rum i lagens mening, men jag är också självklart fullt medveten om att mycket handlar om individens subjektiva tolkning om vad som för henne klassas som "kränkning", övergrepp och tvång...
Följaktligen anser jag dock, som jag tidigare skrev, att aktuell kvinna snarare borde ha avdramatiserat det hela genom att spela med i rollen som hon blivit tilldelad och för stunden också passat på att njuta av den autentiska atmosfären på rådande tillställning, även om den gestaltar ett litet tveksamt stycke av vår nordiska historia...
/ Tiberius