2016-07-12, 18:13
Medlem
rogertornkvists avatar
Kan någon kunnig svara på viken bank jag skall kontakta för att låna 100`000? Jag har kontaktat min bank och de vill ha 4,85% i ränta fast jag har villan belånad hos dom och även båt. Är det inte en väldigt hög ränta för den summan? Tacksam för info
Citera
2016-07-12, 18:15
Medlem
rogertornkvists avatar
Kanske skall tillägga att pengarna enbart skall gå till investeringar i huset. (fiber och Jacuzzi)
Citera
2016-07-12, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogertornkvist
Kan någon kunnig svara på viken bank jag skall kontakta för att låna 100`000? Jag har kontaktat min bank och de vill ha 4,85% i ränta fast jag har villan belånad hos dom och även båt. Är det inte en väldigt hög ränta för den summan? Tacksam för info

Antagligen har du för lite marginaler för att kunna höja lånet på villan eller har du en gris till bankman..

1. Hör med en annan bank o hotar din nuvarande med att lämna o flytta med alla dina lån?
2. Bit i sura äpplet o inser att du inte har tillräckligt med kreditvärdighet :/

Hör med Nordea de har varit i blåsväder på sistone dvs de är väldigt angelägna om att knyta till sig sk förmånskunder, förhoppningsvis kan du få baka in hus, båt o dessa 100k till låg ränta..

Lycka till
Citera
2016-07-12, 18:27
Medlem
rogertornkvists avatar
Tack för svaret

Det jag tänker är: Varför inte låna på typ ICA Banken tex? Eller någon annan. Det är ju inga supersummor. Har ett hus som är värt över 3 millar och har ca 2 i lån. Och det är det enda lånet vi har? Eller har jag fel? Är det inte en jäkligt pissig ränta?
Citera
2016-07-12, 18:28
Medlem
rogertornkvists avatar
Förlåt. Men båten (150`000) är redan inbakat i det huslånet
Citera
2016-07-12, 18:31
Medlem
rogertornkvists avatar
dealen me Swedbank är 80`000 på 10 år. Typ 1000 spänn i månaden varav ca 700 är amortering.Totalt kommer vi betala straxt över 20 kakor för lånet.
Citera
2016-07-12, 18:31
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:

Strax under fem procent är en fullt normal ränta för ett blancolån.
Citera
2016-07-12, 18:33
Medlem
rogertornkvists avatar
Ok Ecki Ecki. Ville bara kolla lite. Lät så märkligt. Men de e väl så de e nu för tiden me amorteringskraven. Har aldrig tagit blancolån tidigare
Citera
2016-07-12, 18:39
Medlem
Citat:
Tack för svaret

Det jag tänker är: Varför inte låna på typ ICA Banken tex? Eller någon annan. Det är ju inga supersummor. Har ett hus som är värt över 3 millar och har ca 2 i lån. Och det är det enda lånet vi har? Eller har jag fel? Är det inte en jäkligt pissig ränta?

Det är för mig rena ockerräntor.. Swedbank är nog den värsta banken av dem alla.. Jag köpte nyligen en lätt begagnad bil och tog 200k till 1,31 ränta på 5 år.. Visst lite högre belopp men det mest intressanta är ju kostnaden för lånet dvs 1,31..

Sen att de vill lägga erat lån på så lång löptid är ytterligare bevis på att det är en gris till bankman!!

Byt bank hade jag gjort!! Ring till grisen och säg jag vill att du baka in dessa 100k i huset och höjer amorteringen med 1k annars byter jag bank!! Glöm aldrig att vi kunder betalar pengar för deras tjänster därav förväntar iaf jag mig bra service.. Inte jävla ockerpriser.. Lycka till
Citera
2016-07-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ok Ecki Ecki. Ville bara kolla lite. Lät så märkligt. Men de e väl så de e nu för tiden me amorteringskraven. Har aldrig tagit blancolån tidigare

Tror dem kallar det för tilläggslån.. När man köper på huset.. Dock kan jag förstår banken att de tvekar då ni har mer än 50 % i lån... Men ändå!!!! Kolla igen!
Citera
2016-07-12, 18:50
Medlem
rogertornkvists avatar
Tack. Drog iväg ett mail till henne och sa att vi skall kolla på andra bankers räntor angående lånet. Och hon vet att vårat största (och sista) lån går ut från bindningstiden om mindre än en månad. Få se vad vi får för svar.

tack för snabba svar
Citera
2016-07-12, 18:51
Medlem
rogertornkvists avatar
E hon lite smart så kanske hon läse mellan raderna att vi sneglar på andra banker med vårat huslån också menar ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in